ההצגה חייבת להמשך

ההצגה חייבת להימשך ואת חייבת להמשיך עם ההצגה. ההצגה והעמדת פנים ממשיכה כי גם סוף כל סוף איך נוציא את השקר החוצה ותתגלה כל מערומייך בחוסר בושה??!

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 12.12.19

בהמשך לסדרת המאמרים "מהו סוד ההצלחה", אני שמחה להציג בפניכם את המשך המאמרים החשובים והחיוניים לנו כל כך, מאמר המתכון להצלחה. המתכון אינו חד גוני ומורכב מאינספור של מעשים, מחשבות וכוונות. אדרבא כל אחת יכולה לקחת את זה למסלול האישי והפרטי שלה ומשם לצמוח ביחד אתו, בתנאי שיהיה בכיוון הנכון והראוי לפי דעת האמת, אחרת פקששנו את העיקר.

 

כיום, בחיי המודרניזציה נדמה כי, לעיתים קרובות דברים הולכים הפוך ממה שהיה צריך להיות, ולא בגלל שאנחנו לא רוצים אלא בגלל שאנחנו לא יודעים מה הכיוון הנכון. אנו חיים בסיטואציה כזו שבה הכול לכאורה פרוץ ואין גבולות ואין גדרות, ואם כבר יש, הם מאד מטושטשים ואמורפיים. עושה הרושם שאדרבא ישנה קורלציה הפוכה, כלומר ככל שאנחנו מוחצנים ומוקצנים יותר, מפרסמים כל צעד ושעל שלנו אז אנחנו יותר פופולאריים, מוכרים אהודים ומקובלים, למרות שעמוק בתוך הלב פנימה אנחנו ריקנים, בודדים, עצובים והרבה לבד ופחות מדי ביחד.

 

אנחנו הרי רוצים להידמות, להיות כמו, להרגיש שייכים, דומים, רק לא שונים וחלילה דחויים. להיות מקובלים. למי רוצים להידמות? לדוגמניות, לאייקוני האופנה, למי שמופיעה בז'ורנלים, למי שנראית יפה וזוהרת ומקרינה אושר אינסופי. אנחנו רוצות גם להיות כמוה יפה, נוצצת, זוהרת, מרשימה, מאושרת ומלאה בכסף.

 

אין כל זה אלא פיקציה בלבד! פיקציה במובן של מכירת אשליה וירטואלית. פיקציה היא בסך הכול רק סוג של מיצג שווא שמנסה למכור איזה שהוא מוצר כמו למשל בגד, משקפיים, מכונית ופה יוצרים אשליה בדמות של יופי, כסף, מעמד, יוקרה וכבוד.

 

בד בבד עם התפתחות הקדמה והאפשרויות שגדלות עמן, ניתן היום בלחיצת כפתור לתעד כל מצב וסיטואציה. את בבית קפה? סבבה! בוא נצטלם עם פוזה כזו, נצלם את הכוס קפה והעוגה.. אחח! איזה אושר של חיים (באמת..?). הלכת לאירוע? זה כבר ממש לא משנה כל המסביב, העיקר להעלות לפייס ולאינסטוש את התמונות שמראות עד כמה אני יפה מאושרת וטוב לי. עד כמה אני זה האירוע!

 

בנות יקרות, שמחה לנפץ לכן את המיתוס בפרצוף! מחקרים חשובים בפסיכולוגיה מראים ומוכחים דווקא ההפך. מי שיש לה באמת ביטחון עצמי גבוהה ודימוי עצמי חיובי אינה צריכה להוכיח לאחרים עד כמה היא יפה ומאושרת ועד כמה טוב לה. מי שבעלת ביטחון עצמי חיובי דיי לה בכך שהיא בטוחה מספיק בעצמה ולא צריכה לספק קבלות והוכחות לאף אחד ואין לה שום ניסיון להתחרות עם אף אחד כי מקומה בטוח והיא יודעת מה היא שווה באמת, לא בכאילו!

ההיפך הוא הנכון, מי שקבל עם ועדה, השקם וערב, מנסה להוכיח כמה שהיא יפה.. כמה שהיא איכותית.. מוצלחת בעבודה.. מוכשרת.. מאושרת באירועים.. מבלה .. היא זו שנמצאת במקום הכי נמוך מבחינת ביטחון ודימוי עצמי, היא זו שכל הזמן לפי דעתה הקלוקלת, אמורה לספק קבלות והוכחות למה שהיא לא, וכל זה במצג שווא.

 

עוד אוסיף ואומר, כך שלמרות כל התזה שבכוח מאולץ מנסים להציג מראות של שמחה, יופי, זוהר, גלמר, כל ההתרברבות הזו היא בעוכרנו. כי ראשית זה מצג שווא. ואני מוכנה לחתום לכן שברוב המקרים 99.99% מדובר בתחזית שקרית. מציגים משהו שהוא לא קיים באמת במציאות. את אומנם ישובה בבית קפה וצחוקים עם חברות אבל בתוך הלב יש לך הרבה בכי עצב וכאב.. את אומנם באירוע עם לק ג'ל, בוטוקס בשפתיים, ריסים מודבקות ושמלה של גוצ'י ונעלי עקב ותיק מנצנץ,  אבל כל כולך עלה נידף ברוח.. חסרת ביטחון.. גוש של עצבות וייאוש, דמעות חונקות את הלב והעיניים, שואלת מתי גם לך.. מתי גם את תעמדי מתחת לחופה ואם את נשואה מקנאה בזו החדשה שמתחתנת ואיך בעלך מקרקר סביבך ושאת כל עולמו.. וגם את רוצה כזו! לא זוגיות דפוקה כמו שיש לך כעת ואת לא מבינה גם למה ומדוע.. הייתם עד לא ממיזמן זוג יונים, כאלו שעליכם הסתכלו וקנאו בהם!

 

אבל מה.. The Shaw must go on  , ההצגה חייבת להימשך ואת חייבת להמשיך עם ההצגה. ההצגה והעמדת פנים ממשיכה כי גם סוף כל סוף איך נוציא את השקר החוצה ותתגלה כל מערומייך בחוסר בושה??! שהרי מיתגת את עצמך ככזו סופר סטאר, שאת פשנסטית אופנתית, מודרנית, אינית וזורמת.. ואת, את פשוט חייבת לספק את הסחורה, לפחות בדמות החיצונית השקרית שלה! את מזוהה ככזו, אז מה תעשי עכשיו שגילית שמדובר בשקר בוטה?

 

הרי מי בכלל יודע מי את האמתית? מה הנשמה הפצועה, השרוטה, הרגישה והעדינה שלך עברה ועוברת? מי יודע מה האני הפנימי האמתי שלך חושב, מרגיש חווה? מי יודע בכלל מה מתחולל לך בראש ואת כל העצב והכאב שיש בלב פנימה, והנשמה כבר כולה שרופה את זה איש לא ידע.. הס מלהזכיר. אבל העיקר שאת נראית מיליון דולר, מושכת וזוהרת! כל כולך אורות. אורות? נראה לי שטעינו ובגדול.. סליחה מדובר בחושך במלוא מובן המילה! בואי.. נודה על האמת!

 

אז אם חושך בלב ונוגה בנשמה מה הפואנטה להציג מצג שווא שרק מכבה ומחשיך אותך יותר? למה להמשיך לחיות בשקר ולהציג אותו כאילו הוא האמת. אולי כדי להביט במראה וגם קצת יותר עמוקה פנימה, ושם להסיר את המסכות ולהשיל את כל השקרים והחיצוניות המעושה והשקרית הזו וליצור דימוי חדש של מכובדות, אצילית שביחד אליה מצטרפת השמחה, האהבה והמידות הטובות.  

 

בנות ישראל היקרות והאהובות, אתן ה-בנות, הנסיכות של העם המובחר ב-הה הידיעה, ה-בנות היקירות של בוני ומייסדי העולם, ענקי הרוח מאז ומעולם אברהם יצחק ויעקב, שרה רבקה רחל ולאה, בנותיו הקדושות והצדיקות של בורא העולם, שאתכן ובכן הוא מתפאר, אתן נסיכות בנות של מלך. אתן היהלום שבכתר. אתן נשמות זכות וטהורות שנחקקו ממחצב טהור וקדוש מכיסא הכבוד של הקדוש ברוך הוא. הנשמה שלך זכה וטהורה היא. אתן נשמה ולא גוף. אתן מהות ונצח ולא שקרי זמני. אתן פנימיות ולא חיצוניות. אתן קדושה ולא זוהמה. אתן אציליות ומכובדות. אתן בנות האומה שחיה וקיימת לנצח נצחים. אתן לעולם תהיו נשמה יהודית קדושה. אתן לעולם אהובות רצויות ומקובלות אצל הקודש ברוך הוא. אל. פשוט אל תתנו לאף אחד לקחת את זה מכן. הנסיכות הזו היא שלכן לנצח! שמרו על היהלום שבכתר מכל משמר!

 

רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה משלי לא, כט

 

רוחמה אפרתי  B.A פסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLP  תת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה בנושאי פסיכולוגיה, תת מודע, יהדות וחסידות. מעבירה סדנאות וערבי הפרשת חלה. לפרטים: 054-2176644

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה