התבודדות

עצה - התבודדות- על ידי תפילה בכל הכח יכמרו רחמיו יתברך, ויעשה בחסדו וישיענו בקרוב למען שמו. וגם זה בכלל מה שמבואר בעניין שצריכים בתפילה להיות קולע אל השערה ולא יחטיא, היינו שלא יטה לימין או לשמאל...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – התבודדות 
 
על ידי תפילה בכל הכח יכמרו רחמיו יתברך, ויעשה בחסדו וישיענו בקרוב למען שמו. וגם זה בכלל מה שמבואר בעניין שצריכים בתפילה להיות קולע אל השערה ולא יחטיא, היינו שלא יטה לימין או לשמאל, היינו שלא יטעה, חס ושלום, שהתפילות הם לריק, מחמת שזה כמה שצועקים ואינם נושעים, שזה בחינת נוטה לשמאל. וכן אל יטעה לומר: מה לנו להרבות בתפילה, מאחר שעיקר הישועה הוא רק בחסדו לבד, אם כן נסמוך רק על חסדו, שזה בחינת נוטה לימין שלא כראוי, כי באמת צריכים להרבות בתפילה מאוד תמיד ולידע אף על פי כן באמת, שאין אנו כדאי לפעול בתפילתנו כי אם בחסדו, ואף על פי כן אנו צריכים לעשות את שלנו להרבות בתפילה תמיד, והשם יתברך  יעשה את שלו, וימשיך עלינו חסדו למענו וישיענו מהרה למען שמו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
מי שיש לו אמונה, חייו חיים והוא מבלה ימי חייו בטוב תמיד. כי כשהולך לו כראוי ויש לו טוב בודאי טוב לו. ואפילו כשאינו כך, דהיינו שאין מתנהג לו כסדר ויש לו יסורים, חס ושלום, גם כן טוב. כי הוא בטוח שאף על פי כן השם יתברך ירחם עליו להבא וייטיב אחריתו, כי מאחר שהכל מאיתו יתברך בודאי הכל לטובה. אבל מי שאין לו אמונה חס ושלום חייו אינם חיים כלל, כי תיכף שעובר עליו איזה רעה שוב אין לו שום חיות, כי אין לו במה לנחם את עצמו כלל מאחר שאין לו אמונה כלל ואין לו שום חיות ושום טוב מאחר שהולך בלי השם יתברך ובלי השגחה רחמנא ליצלן, אבל על ידי אמונה מה טוב ויפה החיות כנ"ל.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה