התבודדות

עצה - התבודדות- כשבא לפרש שיחתו לפני השם יתברך, ואינו יכול לפתוח פיו כלל, אף על פי כן הוא צריך להתחזק לבקש רחמים על זה בעצמו, שיסייעוהו מלמעלה ויאמצו את כוחו, שיהיה יכול לבקש...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – התבודדות 
 
כשבא לפרש שיחתו לפני השם יתברך, ואינו יכול לפתוח פיו כלל, אף על פי כן הוא צריך להתחזק לבקש רחמים על זה בעצמו, שיסייעוהו מלמעלה ויאמצו את כוחו, שיהיה יכול לבקש רחמים. על ידי אמירת תהילים ושיחה בינו לבין קונו, על ידי זה יכולים לפרש שיחתו על הכל ולבקש להשם יתברך על זה בעצמו, שנוכל לבקשו: "השיבנו השם אליך" באמת, עד שזה בעצמו יהיה נחשב להתעוררות שלנו בבחינת איתערותא דילתתא, ועל ידי זה יומשך עלינו הארה גדולה לתשובה גם מלמעלה בחינת: שובו אלי ואשובה אליכם.
 
גם על ידי זה זוכים לקבל הארה מהעצות הקדושות והתמימות, הנמשכים מהתנוצצות משיח, שזה בחינת הארת שער החמישים של הקדושה, שעל ידי זה יכולים לעלות מכל הנפילות והירידות שבעולם ולהינצל מתאוות וטירדות הממון והפרנסה ולדעת ולהאמין באמת, שהפרנסה נמשכת רק מאיתו יתברך, ולהתחזק בבטחון בהשם יתברך באמת.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
את זה תקבלו מאיתי: שלא להניח עצמו להעולם להטעות. שלא יטעה אותו העולם כי לא נמצא אחד שיהיה לו קץ וסוף טוב מן העולם. וכל בני אדם שהיו אפילו אותן שתפסו בידם כל העולם הזה כולו, היה סופם רע מאוד, גם לדורי דורות קילקלו והפסידו. ואפילו אומות העולם צריכים לדעת מזה. מאחר שאין העולם הזה כלום, מה צריכים לעשות. על זה צריכים זכייה מן השמים לזכות ולידע מה שצריכים לעשות, אך ישראל אין צריכים לזה, כי כבר הם יודעים מה לעשות על ידי התורה.
 
העולם אומרים שאין צריך לבקש גדולות, ואני אומר שצריך דווקא לבקש גדולות, לבקש ולחפש אחר הצדיק הגדול ביותר דווקא! וכבר מבואר (ליקוטי מוהר"ן ח"א, תורה ל סי’ א). שצריך לחפש דוקא אחר הצדיק והרבי הגדול ביותר!!!
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה