התחזקות

עצה - התחזקות- צריך האדם לחזק את עצמו להתקרב להשם יתברך תמיד מכל מה שיעבור עליו בגוף ונפש וממון, כי יש מי שמטעה את עצמו, שאינו יכול להתקרב להשם יתברך מחמת ריבוי היסורים...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – התחזקות 
 
צריך האדם לחזק את עצמו להתקרב להשם יתברך תמיד מכל מה שיעבור עליו בגוף ונפש וממון, כי יש מי שמטעה את עצמו, שאינו יכול להתקרב להשם יתברך מחמת ריבוי היסורים והתלאות ודחקות הפרנסה שעובר עליו, ואם יסתכל בעין האמת, יראה, שכל היסורים העוברים עליו הם בחסד גדול, ולא באו עליו לרחק אותו על ידי זה מהקב"ה, חס ושלום, רק אדרבא, לקרב אותו ביותר ולעוררו בתשובה ולפדותו על ידי זה מעונשים קשים, רחמנא ליצלן, ומדינהּ של גיהנום ולזכותו לעולם הבא, ובפרט שבתוך הצרה והיסורים בעצמם יכולים למצוא בהם הרחבות גדולות בחינת: בצר הרחבת לי. וכן יש מי שמטעה את עצמו שאינו יכול להתקרב אל הקב"ה מחמת עוצם ריבוי פגמיו, שנתרחק על ידם מאוד מהשם יתברך וכבר מבואר בדברינו הרבה פעמים, שאסור לאדם לייאש עצמו, חס ושלום, כי אפילו אם הוא כמו שהוא, אף על פי כן עדיין יכול לחטוף תורה ומצוות ולזכות לחלק טוב לעולם הבא, וצריך לחזק את עצמו מאוד בהנקודות הטובות שמוצא עדיין, וידע ויאמין, כי עדיין יש לו תקווה לשוב להשם יתברך באמת.
 
ואם יאמר: האמת – שהיסורים בחסדים גדולים, וגם יש בי נקודות טובות עדיין, אך אף על פי כן מה אעשה, שריבוי הפגמים והקילקולים גברו עלי כל כך, עד שקשה לי לסבול גם מעט היסורים וכן עוצם הקטנות וחלישות הדעת שיש בליבי מריבוי פגמי וקילקולי? אף על פי כן על ידי שיחזק את עצמו ויסתכל על החסדים וההרחבות וכן על הנקודות הטובות, על ידי זה יוכל  על כל פנים לחזק לבבו לשפוך שיחו ותפילתו לפני השם יתברך ברחמים ותחנונים הרבה, עד שיושיעו השם יתברך בשלמות ויציל אותו מכל היסורים וימחל לו על כל עוונותיו ויזכהו לתשובה שלמה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
מובא בעיניין העורלה –  כי איתא בזוהר (שמות רמד:) שבאותן השלוש שנים שורה קליפה על האילן ובדורות הראשונים טעו בזה עד שהיה להם עבודה זרה בזה בתחילת נטיעת האילן דווקא בעת ששורה הקליפה הנ"ל, כי כפי שהיו יודעים היטב עיניין נטיעת האילן מה שנעשה מזה, היה נדמה להם על פי טעותם שבודאי צריכים לעשות אותו העבודה זרה, חס ושלום, שהיו עובדים כי היה נדמה להם שהוא פשוט כפי מה שטעו בחוכמתם. על כן אסור לגלות עיניינים כאלו. כי יש דברים שאסור לגלות אותם, כי אם היו מתגלים היו יכולים הדורות האחרונים לבאו מזה לעבודות זרות.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה