מועדים

עצה – מועדים- במקום מנוחת הצדיקים בקבריהם הקדושים, שם נמשך קדושת כיסא הכבוד שהוא נחלתם, כמו שכתוב (שמואל א): "וכסא כבוד ינחילם", ועל כן...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – מועדים
 
במקום מנוחת הצדיקים בקבריהם הקדושים, שם נמשך קדושת כיסא הכבוד שהוא נחלתם, כמו שכתוב (שמואל א): "וכסא כבוד ינחילם", ועל כן שם כלולים כל המקומות של כל אחד ואחד, ויכול כל אחד ואחד למצוא שם את מקומו, עד שיזכה על ידי זה לשוב לבורא-עולם, מחמת ששם מאיר קדושת בחינת מקומו של עולם, שהוא שורש כל המקומות כולם, ושם יכול כל אחד למצוא ההתחלה והראשית, שהוא צריך להתחיל משם לשוב לקב"ה, ובשביל זה נוסעים על קברי הצדיקים בערב ראש השנה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
לפי בחינת הימים הנוראים ראוי שיהיה לנו אתרוג נאה. כי אומרים אנשי העולם: כל נער יש לו אישה נאה. והאתרוג הוא בחינת אישה כמו שכתוב בזוהר שהאתרוג הוא בחינת (שיר השירים ד): "כולך יפה רעיתי ומום אין בך". ובימים נוראים ישראל הם בבחינת נער, כי אזי הם בבחינת: "והנה נער בוכה", מיד: "ותחמול עליו" (שמות יט), כמו שכתוב בתיקונים. ועל כן ראוי שיהיה לישראל אתרוג נאה. ומי שבוכה ביותר נכנס ביותר בבחינת נער בוכה ואז ראוי שיהיה לו אתרוג נאה ביותר. כי זה שאומרים העולם שכל נער יש לו אישה נאה, זה יש להבין –  כי עיקר השכל הוא מהמוח. והמוח שואב מהמוח שבעצמות, שהוא נשקה על ידי לחות ושמנונית הגוף, בבחינת: "ומוח עצמותיו ישקה" (איוב כא).
 
כי על ידי לחות ושמנונית הגוף נשקה המוח שבעצמות, וזהו עיקר קיום השכל. ועל כן מי שהוא נער ואין שיכלו בשלמות ונשאר מוחו כנוס בעצמות, כי אין שואב מוחו מהמוח שבעצמות, ומחמת זה אין שיכלו בשלמות. נמצא שנשאר המוח כנוס בעצמות, ועל כן בת-זוגו שנלקחה מן העצמות כמו שכתוב (בראשית ב): "ויקח אחת מצלעותיו" – נמשך אליך ריבוי המוח שנשאר כנוס בעצמותיו אשר משם נלקחה. ועל כן בת-זוגו נאה כי עיקר היופי על ידי המוח והחכמה בבחינת (קהלת ה): "חוכמת אדם תאיר פניו". ועל כן היא נאה מחמת שנמשך אליה ריבוי המוח, כי היא עצם מעצמיו של זה שאין שיכלו שלם ונשאר מוחו כנוס בעצמותיו.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה