צדיק

עצה – צדיק- גודל מעלת קברי הצדיקים – שם יכולים הכל להתתקן, אפילו מי שהוא בין שיני הס"מ (הסמך מם), חס ושלום, יכול הצדיק הגדול להוציאו משם...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – צדיק
 
גודל מעלת קברי הצדיקים – שם יכולים הכל להתתקן, אפילו מי שהוא בין שיני הס"מ (הסמך מם), חס ושלום, יכול הצדיק הגדול להוציאו משם, כשבאים אל קיברו הקדוש ורוצים לחזור בתשובה שלמה, כי מיתת הצדיק הגדול גבוהה ונעלה ונשגבה מאוד, ואז דווקא הוא מתגבר בכל כוחו לגמור מה שצריך לגמור לטובת נפשות ישראל, כי מיתת הצדיק הוא בחינת תפילה בבחינת דין, שמתפלל הבעל-כוח הגדול, והסיטרא אחרא בולעת אותה, והתפילה מכיון שהיא קדושה מאוד ויצאה מבעל-כוח גדול, על כן אין כוח לסטרא אחרא לבלוע אותה לגמרי, רק אדרבא, התפילה עומדת לה בצווארה, עד שהיא מוכרחה להקיא ולהוציא ולהחזיר כל הקדושות שבלעה, כולל את חיותה ממש.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אמר: שאנשים העוסקים במחקרים גם חייהם אינם חיים כלל אפילו בעולם הזה, כי תיכף כשיש להם איזה דבר שאינו כרצונם, מכל שכן שיש להם איזו צרה, אזי אין להם למי לפנות מאחר שהם תולים הכל בטבע, ואין להם במה להחיות את עצמם כלל. אבל "איש אמונות" (משלי כח) המאמין בבורא חייו טובים מאוד. כי אפילו כשעובר עליו מה שעובר עליו, אזי הוא גם כן יכול להחיות את עצמו בבורא יתברך: כי בוטח הוא בו שהכל לטובה, או שעל ידי יסורים אלו ינכו לו מעוונותיו, או שעל ידי זה יזכה לאיזה טובה גדולה בסופו של דבר וכו’. כי כוונת הבורא היא בודאי לטובה. על כן איש אמונות הוא חי חיים טובים תמיד וטוב לו בעולם הזה ובעולם הבא.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה