תשובה

שיחה - אחר כך ביקש רבי שמעון שוב מרבנו שיבטיח לו את בקשתו הנ"ל, אמר לו רבנו: "באמת עשית טוב מאוד! אבל בשביל זה לבד?!". ולא הבטיחו רבנו דבר זה, עד שנכנסה אם רבנו, הרבנית פיגא ע"ה...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תשובה
 
מה שמובא בזוהר הקדוש, שעל פגם הברית אין מועיל תשובה, אך אף על פי כן על ידי אמונת חכמים בשלמות יוכל להיתקן גם עוון זה בכוח התורה הקדושה, שממשיכה המתקה מבחינת חוכמה עילאה.
 
תמימות
 
כשרואה אדם שיש לו עקמימות בליבו, בפרט כשיש לו, חס ושלום, עקמימות מרובה בליבו, אזי הוא צריך לשים עצמו כבהמה ולסלק דעתו לגמרי כאילו אין לו שום דעת כלל, ולסמוך רק על האמונה וילך בתמימות ובפשיטות בלבד. אז יוכל לזכות לדעת גדולה מאוד, בחינת מוחין של תפילין.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
רבי שמעון תלמיד רבנו, הפציר ברבנו שיבטיח לו, שיזכה לשמשו לעולם הבא, כמו שמשמשו כאן בעולם הזה, ורבנו דחה בכל פעם את בקשתו.
 
פעם בעת שנסע רבי שמעון עם רבנו הגיעו לאיזה הר, וכשירדו מן ההר נסעה העגלה במהירות גדולה, עד שהיתה סכנה מרוב מהירותה שתתהפך העגלה עם יושביה, חס ושלום. כשראה זאת רבי שמעון, מסר נפשו למען הצלתו של רבנו, וקפץ מהעגלה ועצר בכתפו ובגופו את העגלה, ובזה הציל את רבנו.
 
אחר כך ביקש רבי שמעון שוב מרבנו שיבטיח לו את בקשתו הנ"ל, אמר לו רבנו: "באמת עשית טוב מאוד! אבל בשביל זה לבד?!". ולא הבטיחו רבנו דבר זה, עד שנכנסה אם רבנו, הרבנית פיגא ע"ה, שהיתה בעלת רוח קודש כידוע, ואמרה לרבנו: "עשה לו נחת רוח וברכהו בדבר זה, אחרי שהוא מפציר כל כך" – ואז הבטיחו רבנו.
 
כשהבחין רבנו בקינאתו של רבי נתן, שקינא ברבי שמעון על שזכה לדבר נשגב זה, אמר לו: "יהיה לך שם עניין יותר טוב מזה!".
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה