תפילה

שיחה - אמר רבי נחמן: אחר כל היסורים, אף על פי כן השם יתברך מיטיב עימנו, רק שאין אנו רוצים להקטין את היסורים. וגם באמת בודאי אינם יסורים קטנים, אבל נגד...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תפילה
 
באמת כל מה שהשם יתברך עושה עם האדם, הכל הוא לטובתו, כמו שאמרו חז"ל שצריך האדם לומר: כל מה דעבדין מן שמיא – לטב עבדין, ואם כן לכאורה, קשה הדבר למה ציוונו השם יתברך להתפלל על הצרה, חלילה, הלא כל היסורים והצרות הם טובות גדולות באמת לזכותו על ידם לחיים נצחיים, אך באמת בודאי מה שהשם יתברך עושה לאדם, הכל לטובה, ואף על פי כן האדם צריך להתפלל ולבקש מהקב"ה לצאת מהצרה לרווחה, כי עיקר בריאת העולם היה בשביל האדם שהוא בעל-בחירה, שיהיה הכל נמסר ביד האדם, היינו שהאדם דייקא יעשה כלים וצינורות להמשיך שיפעו וחסדו יתברך למטה, ובלא תיקוני הכלים, הנעשים על ידי האדם, אין שפע החסד יכול לרדת למטה, כי אם ירד החסד קודם תיקון הכלים, אז יהיה בבחינת: ריבוי השמן גורם כיבוי הנר, ואזיהחסד נתהפך לדין קשה, חס ושלום.
 
עיקר תיקון הכלים הוא על ידי תורה ותפילה, והעיקר הוא על ידי התפילה, ועל כן קודם שמתפלל האדם, שבודאי הוא טובה גדולה מה שבא על האדם, אפילו היסורים, חס ושלום, בבחינת ריבוי האור, שמזיק יותר. על כן עיקר התיקון – על ידי התפילה, כי על ידי התפילה ממתיק דינים ומתקן כלים באופן שיוכל לקבל שפע חסדו יתברך בלא היסורים, רק על ידי תיקוני הכלים שתיקן על ידי התפילה, ועל כן עיקר תיקון התפילה הוא שמסתכלים על התכלית וכוללים כל התפילה באחד, ששם כולו טוב, כי בלא זה אין יכולים להתפלל כלל מחמת השאלה והוקושיא – למה צריך האדם להתפלל על הצרה ולהודות על היסורים – וכמו שהקשו רבותינו ז"ל (שמות רבה פרשה מא): וכי נותנין לתינוק מה שרוצה? כי מאחר שהשם יתברך יודע האמת, שהיסורים האלו הם מחסרון פרנסה וכו’, הם לטובתו הנצחית של האדם, ואיך ישמע השם יתברך תפילתו לתת לו מה שיבקש ויגרום לו על ידי זה רעה לנצח, חס ושלום, וכמו שכתוב (קהלת ה): "יש עושר שמור לבעליו לרעתו" – על כן, עיקר תיקון התפילה הוא על ידי שמסתכלים על התכלית- האמת באמת, ויודעים ומאמינים שהכל לטובה, ואז דווקא יכול האדם להתפלל אחר כך על כל מה שהוא צריך.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
סיפר רבי נתן זצ"ל: אמר רבי נחמן: אחר כל היסורים, אף על פי כן השם יתברך מיטיב עימנו, רק שאין אנו רוצים להקטין את היסורים. וגם באמת בודאי אינם יסורים קטנים, אבל נגד דבקות אחד להשם יתברך מה שזוכים לאיזה בחינה של דבקות במחשבה או בבחינה אחרת, כל היסורים אינם כלום נגד זה, ועל ידם בעצמם מתקרבים ומתדבקים אליו יתברך. כי כשנוטלים ממני בריאות גופי, מי נוטל ממני את הבריאות? השם יתברך. אם כן אני נדבק בו יתברך. וכן כשלוקח חס ושלום איזה בן. מי לוקח? השם יתברך. אם כן אדרבא, עתה הוא סמוך יותר אליו יתברך, כי בעולם הבא סמוכים יותר להשם יתברך.
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה