אמת ואמונה

שיחה - בספר תורה נכבד זה היו קוראים רק בראש השנה וראשי חודשים וכן כשבא אדם חשוב וכו', והרב מאומן המכונה "רבי פישעל" היה בא לפעמים לתפילת מנחה של שבת במיוחד עבור זה, וקראו בספר תורה זה לכבודו כרצונו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
כל הדיבורים שבאמת ויציב הם בחינת אימרות טהורות מזוקק שבעתיים, להחיות ולהשיב בהם את הנשמות הנפולות. כי כל ברכת אמת ויציב וכו’, היא כולה רק דיבורי אמונה המשיבים ומחיים את הנפש מאוד מאוד, בחינת: ודבריו חיים וקיימים נאמנים ונחמדים לעד וכו’.
 
וזה בחינת שמונה פעמים אמת שבאמת ויציב, כי עיקר החיות הוא על ידי אמת שהוא סמא דחיי (סם החיים) כמו שאמרו חז"ל.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
באומן היה ספר תורה שהשתמש בו רבי ישראל הבעל-שם-טוב זצ"ל, והיה בחזקתו של רבי יצחק אייזיק חתן רבנו, לאחר פטירתו קיבלו רבי נתן מבניו, הלא הם רבי שמחה ברוך ורבי אפרים ורבי ישראל, על פי פסק דין שפסק בזה רבי אהרן רב העיר קרימנטשוק (נכדו של בעל התניא ובעלה של חיה בת רבנו). כי כך ציווה רבי יצחק אייזיק בצוואתו.
 
לאחר שאטמו השילטונות הקומוניסטים את הקלויז, העבירו אנשי שלומנו ספר תורה זה אל ביתו של רבי ברוך חתן רבי געציל, ואחר כך במלחמת העולם השניה נעלם ולא נודע מקומו.
 
בספר תורה נכבד זה היו קוראים רק בראש השנה וראשי חודשים וכן כשבא אדם חשוב וכו’, והרב מאומן המכונה "רבי פישעל" היה בא לפעמים לתפילת מנחה של שבת במיוחד עבור זה, וקראו בספר תורה זה לכבודו כרצונו.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה