עזות

שיחה - אחרי שישבו אנשי שלומנו ודיברו יחד ביניהם בעבודת השם יתברך, והיו מוכרחים להפסיק בדיבורם, אמרו זה לזה בדרך חיבה: "האסיפה עדיין לא נגמה ועוד נתראה שוב"...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
צריכים להתפלל מאוד מאוד להשם יתברך להינצל מעזות של הסיטרא-אחרא (הטומאה), ולהבחין בין העזות של הסיטרא-אחרא, שהוא מסיטרא של עשו האדמוני, ובין עזות שבקדושה, שהוא מבחינת מלכות בית דוד משיח, שנאמר בו גם כן: "אדמוני עם יפה עיניים", כי קשה מאוד להבחין ביניהם, וכמו שמצאנו, שעשו רימה את אביו יצחק אבינו ע"ה, כמפורש בתורה, וכן אמרו רבותינו ז"ל על שמואל הנביא: כשראה את דוד המלך לראשונה שהוא אדמוני – נתיירא שמואל, עד שאמר לו השם יתברך: "עם יפה עיניים".
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
לקוטי מוהר"ן – סגולה למקשה ללדת…
 
אנשי שלומנו שבפולין היו נוהגים להניח את ספרו הקדוש של רבנו ליקוטי- מוהר"ן למראשותה של המקשה ללדת, וראו בזה כמה וכמה מופתים, וכמו כן ידוע היה מכמה וכמה עקרות שהיו קוראות ואומרות כמה פעמים את ספר "סיפורי מעשיות" ונפקדו בסייעתא דשמיא, כמובא סגולתו בספר "חיי מוהר"ן" סימן כה.
 
סיפורי מעשיות – סגולה לרפואה
 
נהגו אנשי שלומנו בעת שבאו לבקר את החולה, לספר לפניו איזה מעשה מצדיקים או מעשה מספר "סיפורי מעשיות", והוא על פי מה שפירש רבנו את הפסוק: "מגדיל ישועות מלכו ועושה חסד למשיחו", בעת שביקר את בתו שרה שהיתה חולה, כמסופר בספר "חיי מוהר"ן" סימן תעט, והיו נוהגים לספר את המעשה מהמהרש"א ובנו הסוחר, ויש אומרים את המעשה מהקאפצין פאשה.
 
האסיפה עוד לא נגמרה…
 
אחרי שישבו אנשי שלומנו ודיברו יחד ביניהם בעבודת השם יתברך, והיו מוכרחים להפסיק בדיבורם, אמרו זה לזה בדרך חיבה: "האסיפה עדיין לא נגמה ועוד נתראה שוב". כי עניין גדול היה אצל אנשי שלומנו להתאסף ולדבר יחד בעבודת השם יתברך, כי יצרו של אדם מתחדש עליו בכל יום וצריך לחשוב עצות מדי יום ולהינצל ממנו.
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה