אם הבנתי נכון עשו אמור להיות קליפה ליעקב והוא החשיב עצמו לפרי לעיקר זאת אומרת הוא התחפש למלבוש יעקב כמו שרואים שרימה את אביו יצחק בשאלות כאילו הוא הצדיק הגדול ואז בא יעקב והראה לאביו מה שבאמת אמור להיות שעשיו הוא הלבוש החיצוני שלו ובאמת העיקר זה יעקב שהוא פנימי לו .(ובאמת אפשר להכניס את זה במילים הקול קול יעקב שזה העיקר והידיים שהם החיצוניות של האדם של עשיו)
2. שולי
א' כסלו התשע"ח
11/19/2017
אם הבנתי נכון עשו אמור להיות קליפה ליעקב והוא החשיב עצמו לפרי לעיקר זאת אומרת הוא התחפש למלבוש יעקב כמו שרואים שרימה את אביו יצחק בשאלות כאילו הוא הצדיק הגדול ואז בא יעקב והראה לאביו מה שבאמת אמור להיות שעשיו הוא הלבוש החיצוני שלו ובאמת העיקר זה יעקב שהוא פנימי לו .(ובאמת אפשר להכניס את זה במילים הקול קול יעקב שזה העיקר והידיים שהם החיצוניות של האדם של עשיו)
3. אייל
כ"ט חשון התש"ע
11/16/2009
קשה לי להבין את יעקוב שלום
הצלחתי להבין מניתוח הפרשה את הצורך בברור הקליפות,והוצאת הטפל מהעיקר,מיגור הרע מן הטוב,אבל היה קשה לי להבין את מעשה יעקוב שהיה צריך ‘להתחפש’ לעישיו כדי לקבל ברכה מיצחק,המעשה לשעצמו אינו תמים בכלל ומעלה בי תמיה על כך שניראה כאילו יעקוב סר מדרך הישר כדי ליזכות בברכה,וזה עומד בניגוד לדרכי היושר והאמת עליה מבוססת התורה,שכן כתוב בתפילה ‘אלוקים לא ימנע טוב להולכים בתמים’,לכן קשה היה לי להבין את התנהגותו של יצחק,יכול להיות שהדברים מורכבים יותר מרמת הפשט,בכול אופן אשמח לקבל הסבר(אם אפשר) לסתירה.
4. אייל
כ"ט חשון התש"ע
11/16/2009
שלום
הצלחתי להבין מניתוח הפרשה את הצורך בברור הקליפות,והוצאת הטפל מהעיקר,מיגור הרע מן הטוב,אבל היה קשה לי להבין את מעשה יעקוב שהיה צריך ‘להתחפש’ לעישיו כדי לקבל ברכה מיצחק,המעשה לשעצמו אינו תמים בכלל ומעלה בי תמיה על כך שניראה כאילו יעקוב סר מדרך הישר כדי ליזכות בברכה,וזה עומד בניגוד לדרכי היושר והאמת עליה מבוססת התורה,שכן כתוב בתפילה ‘אלוקים לא ימנע טוב להולכים בתמים’,לכן קשה היה לי להבין את התנהגותו של יצחק,יכול להיות שהדברים מורכבים יותר מרמת הפשט,בכול אופן אשמח לקבל הסבר(אם אפשר) לסתירה.
א' כסלו התשע"ח
11/19/2017
תשובה לאייל
אם הבנתי נכון עשו אמור להיות קליפה ליעקב והוא החשיב עצמו לפרי לעיקר זאת אומרת הוא התחפש למלבוש יעקב כמו שרואים שרימה את אביו יצחק בשאלות כאילו הוא הצדיק הגדול ואז בא יעקב והראה לאביו מה שבאמת אמור להיות שעשיו הוא הלבוש החיצוני שלו ובאמת העיקר זה יעקב שהוא פנימי לו .(ובאמת אפשר להכניס את זה במילים הקול קול יעקב שזה העיקר והידיים שהם החיצוניות של האדם של עשיו)
א' כסלו התשע"ח
11/19/2017
אם הבנתי נכון עשו אמור להיות קליפה ליעקב והוא החשיב עצמו לפרי לעיקר זאת אומרת הוא התחפש למלבוש יעקב כמו שרואים שרימה את אביו יצחק בשאלות כאילו הוא הצדיק הגדול ואז בא יעקב והראה לאביו מה שבאמת אמור להיות שעשיו הוא הלבוש החיצוני שלו ובאמת העיקר זה יעקב שהוא פנימי לו .(ובאמת אפשר להכניס את זה במילים הקול קול יעקב שזה העיקר והידיים שהם החיצוניות של האדם של עשיו)
כ"ט חשון התש"ע
11/16/2009
קשה לי להבין את יעקוב שלום
הצלחתי להבין מניתוח הפרשה את הצורך בברור הקליפות,והוצאת הטפל מהעיקר,מיגור הרע מן הטוב,אבל היה קשה לי להבין את מעשה יעקוב שהיה צריך ‘להתחפש’ לעישיו כדי לקבל ברכה מיצחק,המעשה לשעצמו אינו תמים בכלל ומעלה בי תמיה על כך שניראה כאילו יעקוב סר מדרך הישר כדי ליזכות בברכה,וזה עומד בניגוד לדרכי היושר והאמת עליה מבוססת התורה,שכן כתוב בתפילה ‘אלוקים לא ימנע טוב להולכים בתמים’,לכן קשה היה לי להבין את התנהגותו של יצחק,יכול להיות שהדברים מורכבים יותר מרמת הפשט,בכול אופן אשמח לקבל הסבר(אם אפשר) לסתירה.
כ"ט חשון התש"ע
11/16/2009
שלום
הצלחתי להבין מניתוח הפרשה את הצורך בברור הקליפות,והוצאת הטפל מהעיקר,מיגור הרע מן הטוב,אבל היה קשה לי להבין את מעשה יעקוב שהיה צריך ‘להתחפש’ לעישיו כדי לקבל ברכה מיצחק,המעשה לשעצמו אינו תמים בכלל ומעלה בי תמיה על כך שניראה כאילו יעקוב סר מדרך הישר כדי ליזכות בברכה,וזה עומד בניגוד לדרכי היושר והאמת עליה מבוססת התורה,שכן כתוב בתפילה ‘אלוקים לא ימנע טוב להולכים בתמים’,לכן קשה היה לי להבין את התנהגותו של יצחק,יכול להיות שהדברים מורכבים יותר מרמת הפשט,בכול אופן אשמח לקבל הסבר(אם אפשר) לסתירה.