“רצון השם” – סיפור לשבת

"היה לי חבר שנולד לו תינוק פגוע", כך כותב הרב ארז משה דורון, בספרו "היכל הגוונים המשתנים", "הוא נפטר ימים ספורים אחרי לידתו...

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.07.21

"רצון השם" – סיפור לשבת

 

"היה לי חבר שנולד לו תינוק פגוע", כך כותב הרב ארז משה דורון, בספרו "היכל הגוונים המשתנים", "הוא נפטר ימים ספורים אחרי לידתו. ובטרם נקבר היו צריכים הוריו להעניק לו שם. השם שניתן לו היה 'רצון השם'.

 

לכשקראתי את הפסקה הזו, התרגשתי עד למאד. מצד אחד אנחנו מאמינים בני מאמינים שהכל מאיתו יתברך והכל בהשגחה פרטית 24/7, אבל כאשר יהודי נמצא בניסיון קשה, בצר לו, בצערו הרב והגדול מכיר דווקא את חסדיו המרובים של בורא העולם, ומכיר באחדותו יתברך, ויודע שהוא עילת העילות וסיבת כל הסיבות, וכן שאנחנו בסך הכל רק בשר ודם וישנם כל כך הרב דברים הנסתרים מאיתנו שהרי רב נסתר על הגלוי.. ומי ומה אנחנו שבכלל מתיימרים להבין חשבונות שמיים.. ומה מבינים על התיקון של אותו רך נולד. כלום. מאומה. זולת אמונה. אמונה פשוטה ותמימה שאין עוד מלבדו יתברך והוא עושה רק טוב! איננו יכולים להבין את בורא העולם אנחנו רק יכולים להאמין.

 

תחשבו כמה גלום בשם הזה "רצון השם", כמה כוחות נפש, התעלות, כמה תעצומות נפש ואצילות! כמה אמונה פשוטה ותמימה בשעה הכי קשה כאשר הם קוברים את היקר להם מכל.. !

 

"האמונה", אומר רבי נחמן, "מתחילה איפה שהשכל נגמר.. !".

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה