ימי השובבים, מה זה?

'שובבים' הוא כינוי לששת השבועות שבהם קוראים את ששת הפרשות הראשונות בספר שמות. שובבים = שמות, וארא, בא, בשלח, יתרו, משפטים. בשנה מעוברת מוסיפים: תרומה, תצוה

2 דק' קריאה
ימי-השובבים

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.01.23

ימי השובבים התחיל השבוע פרשת שמות, ט”ו בטבת וימשכו שמונה שבועות ויסתיימו בפרשת תצווה י”א אדר א’, שעליהם כותב האר”י הקדוש ע”ה שאדם יכול לעמוד בסוף שמונת השבועות הללו ולהיות טהור כביום היוולדו.

שובבים‘ הוא כינוי לששת השבועות שבהם קוראים את ששת הפרשות הראשונות בספר שמות. שובבים = שמות, וארא, בא, בשלח, יתרו, משפטים. בשנה מעוברת כדוגמת השנה הזו, מוסיפים עוד שני פרשיות תרומה, תצוה.

 

תיקון השובבים בקבלה

על פי הקבלה תקופת השובבי”ם מסוגלת מאוד לכפרת עוונות ולכל שבוע יכולת לתקן עוון מסוים באופן מפורט: שמות – תיקון הברית (נקרא גם “תיקון שישים ריבוא”); וארא – תיקון נידה; בא – תיקון גויה; בשלח – תיקון כעס; יתרו – תיקון גאווה; משפטים – תיקון כיבוד אב ואם.

תקופת השובבי”ם בחסידות

ר’ נחמן הקדוש אומר שכל העולם האישי/הפרטי של אדם עומד על תיקון אחד שנקרא ‘תיקון פגם הברית’ והוא שייך הן ולגבר והן לאישה.

על הגבר לשמור את עיניו ממראות אסורות שהרי ‘עין רואה הלב חומד’, הקדוש ברוך הוא ברא לגברים טבע של משיכה לנשים (כדי שיקימו את מצוות פרו ורבו) אולם, אדם שאינו שומר את עצמו לאשתו, ועיניו משוטטות במקומות לא טובים הוא עושה פגמים נוראים בפגם הברית. וגם, כל גבר שהיה עם נשים שהן אינן אשתו, או שהיה עם אשתו בזמנים שהיא אינה מותרת לו – עליו לעשות על זה תיקון.

ולגבי נשים, גברים לא חטאו לבד.. היו להן שותפות… כך שכולם ללא יוצא מן הכלל צריכים לתקן. בנוסף, נשים צריכות להתחזק בצניעות, נשים שאינן נשואות, רווקות לשמור את עצמן אך ורק לבעליהן ונשים נשואות ללכת בצורה מכובדת, צנועה ולרצות שרק בעלה יסתכל עליה ויחמיא לה. כל גבר אחר שרואה אותה ומתאווה אליה זה רק מזיק לה ברוחני ובגשמי, והיא יוצאת הנפסדת העיקרית (מלבד זה שהתאווה אליה).

אם כך, בשמונת השבועות הללו גבר ואישה יכולם לתקן את כל מה שפגמו. הפגם הנוראי שהסברנו הוא היסוד לכל הפגמים ולכל העוונות!!

אם כן, מה התיקון לפגם הברית אצל גבר ומה התיקון לצניעות אצל האישה? משך כל תקופת השובבים לקרא את ‘התיקון הכללי’ שמצא, גילה רבנו הקדוש שהוא בעצם ‘תרופה’ לפגם הגדול שבגינו מגיעים כל הבעיות לאדם.

בזוהר הקודש, אדם מתקן כל מה שפגם בימי חייו בדברים של פגם הברית , הוצאת זרע לבטלה שלאדם יש עיכוב בזיווג ובפרנסה עקב כך.

ליקוטי מוהר”ן, כאשר מתקנים את הפגם הזה ישנו רווח עצום בשני משורים עיקריים שתלויים בתיקון עצמו זיווגים/שלום בית ופרנסה!!

1.       לרווקים ולרווקות – מציאת בן/ת זוג , ולנשואים שלום בית

2.       פרנסה – פרנסה בשפע. מעופפת כציפור וברווח

תיקון הכללי

בשמונה השבועות רבנו הקדוש גילה שמי שיאמר את התקיון הכללי כל יום הוא מתקן את מה שפגם בין בשוגג בין במזיד וגם נשים אמורות לומר.  ניתן לומר את התיקון הכללי במשך כל היום וגם בלילה אין שום בעיה, העיקר לומר. ברכה והצלחה לכל עם ישראל היקר!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

כ"ג טבת התשפ"ג

1/16/2023

מהממםםם
קצר וקולע

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה