גדול השלום

אין איש מאיתנו שלא סוחב חבילה על כתפו, אין אחד שלא עובר עליו מה. מיום ליום אנחנו רואים איך נבואות הגאולה תקיימות בנו אחת לאחת!

4 דק' קריאה

א. אפרת

פורסם בתאריך 06.04.21

אין איש מאיתנו שלא סוחב חבילה
על כתפו, אין אחד שלא עובר עליו
מה. מיום ליום אנחנו רואים איך נבואות
הגאולה מתקיימות בנו אחת לאחת!
 
 
אל תגעו במשיחי!
 
"הרב מרדכי אליהו הובהל עכשיו לבית החולים במצב קריטי, ועובר עכשיו החייאה" בישרה לי חברה, "תקראי תהילים!". ידיעה מבהילה זו הצטרפה לידיעה מלחיצה נוספת שקיבלתי זמן מועט קודם לכן כי גם הרב שלום ארוש שליט"א אינו בקו הבריאות, ולצדיקים נוספים הזקוקים לרפואה בימים אלו.
 
האם זוהי יד המקרה?
 
לא סתם קורים הדברים כך, ולא סתם הכל קורה ביתר שאת – דווקא עכשיו.
 
ימים לא פשוטים עוברים עלינו, עם ישראל. ימים בהם אנו מרגישים בחוזקה את חשכת הגלות, אך מאידך, גם זוכים להרגיש את התנוצצות הגאולה העומדת ממש בפתחנו.
 
אין איש מאיתנו שלא סוחב חבילה על כתפו, אין אחד שלא עובר עליו מה. מיום ליום אנחנו רואים איך נבואות הגאולה מתקיימות בנו אחת לאחת: החוצפה תשגה, היוקר יאמיר, יראי ה’ יימאסו…
 
ללא ספק, אלו חבלי משיח ממש.
 
וכאילו לא די בכך, צדיקי הדור שלנו חולים וזקוקים בעצמם לישועה ולרפואה, ו"אין עוד נביא ולא איתנו יודע עד מה". (תהילים, ע"ד).
 
חשבתי לעצמי מה ה’ רוצה מאיתנו בניסיון הזה, כשהוא מאיים עלינו עם סכנה כזו המרחפת מעל הצדיקים שלנו, הנחמה שלנו.
 
הרי ממילא "ראיתי בני עלייה – והם מעטים", ו"ראה הקב"ה שצדיקים מועטים – עמד ושתלם בכל דור".
 
אז אם הם כל כך מעטים, מדוע הם סובלים? מדוע חייהם כאן אינם בטוחים? מפני מה צדיק ורע לו?
 
חז"ל אומרים: "בזמן שהצדיקים בדור, צדיקים נתפסים על הדור", "התלמיד חכם שבדור הוא סובל עוונות הדור" ו – "יש ייסורים שבאים על גדולי הדור, שהם לכפרה על כלל ישראל שבאותו דור, כגון הייסורים של רבי אליעזר ב"ר שמעון, ורבי יהודה הנשיא".
 
והקב"ה בכבודו ובעצמו מעיד כי: ‘בקרוביי אקדש’.
 
הצדיקים, שמתפללים בעבורנו כל הזמן, סובלים בגללנו ובעבורנו, ולכן זה אך מתבקש שנעתיר אנחנו בתפילה בעבורם – בעבורנו.
 
ואכן, עם ישראל התגלה בגדולתו ובתפארתו כאשר נשמעו הידיעות בתקשורת על מצבו הרב מרדכי אליהו וכולם כאחד- החלו להתפלל בעבורו. דתיים, חילוניים, חרדים. מכל הפלגים, מכל הזרמים, מכל המינים, בין אם מכסה את ראשם כיפה שחורה, כיפה סרוגה או כיפת השמיים. עם שלם החסיר פעימה, התקבץ באחדות נפלאה, חוצה פלגים ועדות, והעתיר בתפילה. והישועה לא איחרה לבוא.
 
בYNET נכתב: "גורמים רפואיים המטפלים ברב אמרו לבני המשפחה כי אין להם הסבר לתמורות בשלומו של הרב ולדבריהם, הוא מתאושש בכל פעם שיש תפילה המונית לרפואתו. אתמול שבה הכרתו של הרב בזמן תפילה להחלמתו בכותל המערבי והיום זה קרה בעיצומה של תפילת נשים בבית המדרש שלו בשכונת קריית משה בירושלים".
 
הרב אליהו ביקש שיקראו לרפואתו  1000 ספרי תהילים. באינטרנט ניהלו אתר מיוחד שכל מטרתו היא לחלק את ספר התהילים ולספור את הספרים שכבר נקראו לרפואת הרב.
 
כידוע לכולנו, הרב מרדכי אליהו לא צריך אותנו כדי לזכות בישועה, ברפואה, בגן העדן. כל הטוב כבר מזמן מובטח לו. אם כן, מדוע ביקש מאיתנו שנתפלל לרפואתו?
 
הרב ברוח קודשו מבין ויודע מהו כוחה של תפילה, בייחוד אם היא תפילת רבים, כשכולם מתקבצים יחד לקריאת ספר תהילים. הוא יודע מהו כוחו של עם ישראל, כשהוא מתאחד סביב מטרה אחת, קדושה.
 
לעניות דעתי, בקשתו שנקרא 1000 ספרי תהילים נועדה עבורנו. לעורר את ישראל לתפילה, לתשובה, להכין אותנו לגאולה הקרבה, להעירנו מתרדמתנו, כי "הזמן קצר והמלאכה מרובה". כבר כמה זמן אני מרגישה שאם נעמוד במשימה הזו, שגדול הדור, המקובל האלוקי, המבקר בעולמות עליונים, בדיוק כפי שהוא נמצא כאן איתנו בעולמות התחתונים, מבקש מאיתנו, ונסיים את 1000 ספרי התהילים – המשיח יגיע באותו הרגע ממש. על כן, אל לנו להקל ראש בבקשה מעין זו ואנו צריכים להתחזק בקריאת התהילים. אסור לנו שוב לפספס את הזמן המוכן לגאולה.
 
גם הרב מרדכי אליהו וגם הרב שלום ארוש, שיזכו לרפואה שלמה, כל מהותם אומרת שלום ואחדות עם עם ישראל. את טורו האחרון ב"מעייני הישועה", שכתב ממיטת חוליו, הקדיש הרב אליהו לנושא השלום וסיכם כי כל הברכות שבעולם יתקיימו בישראל רק אם יהיו בשלום זה עם זה. וגם הרב ארוש נוהג לומר בכל עת: "אני חולק על המחלוקת".
 
בימים האחרונים זכיתי לראות זאת עין בעין. כאשר פרויקט ענק לכבוד ה’ שהייתי שותפה בו – נכשל.
 
ניתן לתלות את הכישלון בהרבה סיבות בדרך הטבע – כמו חוסר תקציב או חוסר ארגון, אך אני יודעת שלא הן הסיבה. אני יודעת שאם היינו משכילים לשתף בפרויקט את כל הקבוצות מעם ישראל, ולא רק את אלו ש"משלנו" – ה’ היה איתנו והייתה ברכה במעשינו ואולי אף היינו זוכים לזרז את הגאולה. אלא שלא השכלנו ללכת באחדות עם כל עם ישראל – ולכן נכשלנו. ולעומת זאת, בעיניי אני רואה אנשים שהולכים באחדות ובאהבת כלל ישראל – ורואים ברכה במעשיהם, כי ה’ איתם. הוא נמצא תמיד היכן שיש אהבה, ושלום ואחדות.
 
ידוע מדרש חז"ל: "דורו של אחאב עובדי עבודת כוכבים היו והיו יוצאין למלחמה ונוצחין. ולמה כן? שלא היה ביניהן דילטורין (פירוד ומחלוקת). אבל דורו של שאול כולן היו דילטורין, לפיכך היו נופלים במלחמה" (דברים רבה ה, י). ובבראשית רבה נאמר- "גדול השלום שאפילו ישראל עובדי עבודה זרה, ושלום ביניהם, אמר המקום: כביכול איני יכול לשלוט בהם" .
 
המדרש מצהיר כי המחלוקת מעכבת את בניין בית המקדש, ואילו האחדות – מזרזת אותו. שאומר לנו הקב"ה כביכול – "אפילו כולכם עובדי עבודה זרה אך בשלום זה עם זה- אני גואל אתכם מיד!".
 
בנביא כתוב "אַל תִּגְּעוּ בִּמְשִׁיחָי וּבִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ" ואז – מתוארת הגאולה – "יִשְׂמְחוּ הַשָּׁמַיִם וְתָגֵל הָאָרֶץ וְיֹאמְרוּ בַגּוֹיִם יְהוָה מָלָךְ… בָּרוּךְ יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעֹלָם וַיֹּאמְרוּ כָל הָעָם אָמֵן וְהַלֵּל לַיהוָה".
 
ה’ כביכול אומר לנו – "אל תגעו במשיחי" – אל תעכבו את המשיח על ידי פירוד ומחלוקת, ו"לנביאיי אל תרעו" – ותשמרו על הצדיקים שלי, שהפקדתי בידיכם. תתפללו עליהם, תהיו מאוחדים זה עם זה. ואז – "יאמרו כל העם אמן והלל לה’" – אז תבוא הגאולה.
 
ידוע הסיפור על הבבא סאלי זיע"א, שנתן לרב מרדכי אליהו את החליפה שלו שהכין כדי לקבל פני משיח וכן את השעונים המורים על זמן הגאולה ומתי עתיד בע"ה לבוא המשיח. בשעה 12.00 נאמר לרב אליהו, תבוא הגאולה. לפי עדויות, בזמן האחרון  המחוגים בשעון הורו על דקה אחת בלבד לפני 12.00. עוד נאמר לרב אליהו בשם הבבא סאלי כי הוא עתיד לראות פני משיח.
 
תפילות הרבים וחלוקת ספרי התהילים לרפואתם של הצדיקים שלנו, שכל מהותם אומרת שלום, – הם ההוכחה המוחצת ביותר שאנחנו, כל עם ישראל, איתם. שעזבנו את המחלוקות בצד. שאנחנו מוכנים ומזומנים לקבל פני משיח.
 
עוד מעט חג השבועות – עוד מעט אנו מקבלים בע"ה את התורה, מחדש. את התורה קיבלנו בהר סיני, כל עם ישראל, "כאיש אחד – בלב אחד", באחדות נפלאה. כל כנסת ישראל – כישות אחת. לולא היינו מאוחדים אז – לא היינו זוכים לקבל את התורה.
 
לפי כל הסימנים, המשיח כבר כאן, בפתח ממש – ומה מעכב אותו? הפירוד בינינו, המחלוקות. כמו שניתן לזכות לתורה רק על ידי אחדות –  כך גם למשיח נוכל לזכות רק באהבת ישראל.
 
עכשיו יש לנו הזדמנות גדולה לקבל פני משיח. רק אם נהיה מאוחדים. ולא נהיה?!
 
מוקדש באהבה לרפואת הרב מרדכי צמח בן מזל טוב והרב שלום בן ימנה בתוך כל שאר חולי ישראל.
 
* * *
 
גולשים המעוניינים לשתף אותנו ביומן אישי – סיפורים עם התבוננות, אנא שלחו אלינו מאמרים לכתובת ilanit@breslev.co.il.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה