משכן פרטי פרשת “ויקהל” מפניני הפרשה

גם בית הוא כמעין בית מקדש קטן, שבו אם חיים בשלום אמיתי ויש שלום בית בין בני הזוג אזי השכינה שורה בבית זה, והשפע הן הרוחני והן הגשמי ממלא ימצא בבית זה.

1 דק' קריאה
משכן פרטי

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 24.02.22

בפרשת השבוע נמצא יריד לפרטי פרטים, ואפילו הכי קטנטנים, פירוט ממש מפורט אודות הקמת המשכן. המשכן היה מקום השארת השכינה, מקום שהוא קודש הקודשים לעם ישראל, שבו היו מקריבים קורבנות, ומשה היה מדבר עם ה’, ככתוב:

 

“עֹלַת תָּמִיד לְדֹרֹתֵיכֶם, פֶּתַח אֹהֶל-מוֹעֵד לִפְנֵי ה’, אֲשֶׁר אִוָּעֵד לָכֶם שָׁמָּה לְדַבֵּר אֵלֶיךָ שָׁם. וְנֹעַדְתִּי שָׁמָּה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, וְנִקְדַּשׁ בִּכְבֹדִי. וְקִדַּשְׁתִּי אֶת אֹהֶל מוֹעֵד וְאֶת הַמִּזְבֵּחַ, וְאֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו אֲקַדֵּשׁ לְכַהֵן לִי. וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹקים. וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי ה’ אֱלֹקיהֶם אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לְשָׁכְנִי בְתוֹכָם: אֲנִי ה’ אֱלֹקיהֶם” (שמות, כ”ט, מ”ב-מ”ו).

 

בית יהודי

 

גם בית הוא כמעין בית מקדש קטן, שבו אם חיים בשלום אמיתי ויש שלום בית בין בני הזוג אזי השכינה שורה בבית זה, והשפע הן הרוחני והן הגשמי ממלא ימצא בבית זה.

 

בספרי חינוך רבים , כדוגמת ‘בריתי שלום’ ו’בגן השלום’, ‘חכמת נשים’ ועוד, ובפרט ספרי החסידות נמצא חשיבות רבה אודות שמירת השלום בין איש לאשתו, ובעיקר לשמירת בריאות נפשם של הילדים!

 

משכן פרטי

 

בכל ספר מן הסוג הזה נמצא הדרכה לפרטי פרטים הן לגבר והן לאישה, כל אחד לחוד, איך וכיצד עלינו לנהוג, לדבר ומה לעשות, וממה להימנע על מנת לשמור על המרקם העדין שביחסים בינו לבינה.

 

בספרים המדריכים אותנו למשכן פרטי שלנו , כמו במשכן הכללי של עם ישראל, נמצא את הפירוט הספציפי והנקודתי להקמה נכונה, טובה ובריאה כרצון השם יתברך.

 

אנחנו יודעים שכמו בכל דבר, בסופו של יום, הדרך הארוכה שבה מתמידים ומשקיעים היא גם הקצרה ביותר שקוטפים בה פירות מניבים!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה