להתרגש מכל התחדשות

קשר אמיתי בין בני הזוג הוא המטרה של כולם. החיים הטובים שכל אדם שואף להשיג. אולם, כדי להשיג את המטרה צריך להתרגש מכל התחדשות. מה זה אומר ואיך עושים את זה?

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

קשר אמיתי בין בני הזוג הוא
המטרה של כולם. החיים הטובים
שכל אדם שואף להשיג. אולם, כדי
להשיג את המטרה צריך להתרגש
מכל התחדשות. מה זה אומר ואיך
עושים את זה?

להתרגש מכל התחדשות – חלק 1

אם נשאל כל אדם אם הוא רוצה חיים טובים – התשובה תהיה ברורה. כולם רוצים חיים טובים והם גם משקיעים כמעט את כל זמנם ומאמציהם כדי להשיג את המטרה הזאת – "החיים הטובים". בסדרת מאמרים זו נלמד איך נשיג מטרה זו. והמדובר הוא בשמירת טהרת המשפחה. כך יכול כל אחד להשיג אותה, הוא ובני משפחתו. ולא רק, אלא את כל השפע והישועות שאדם יכול לזכות בהם, בלי יוצא מן הכלל, בעזרת טהרת המשפחה.

לחדש את ליל הכלולות

תחילה, נסביר מעט על הקשר בין הבעל והאישה. עובדה ידועה היא שהדבר שמחזק ומעודד יותר מכל את האישה, הוא קשר אהבה אמיתי, נאמנות והתחדשות עם בעלה. אישה שזוכה לקשר כזה עם בן זוגה לא יכולה לבקש חיים טובים יותר!

הקשר הזוגי האמיתי ואהבה אמיתית תלויים קודם כל, ומעל לכל, בשמירת טהרת המשפחה!

התנא רבי מאיר בעל הנס שואל (מסכת נידה, לא, ע"ב): "מפני מה אמרה תורה נידה לשבעה (ימים)"? ועונה: "מפני שרגיל בה וקץ (מואס) בה. אמרה תורה, תהא טמאה שבעה ימים כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה". במילים אחרות, אם הקשר הפיזי בין בני הזוג יהיה על בסיס תמידי ויומיומי, בסופו של דבר "רגיל בה וקץ (מואס) בה". הקשר נעשה מונוטוני וכל ההתרגשות והרגשות, עם הזמן, דועכים ונעלמים.

לכן התורה אומרת "תהא טמאה" שבעה ימים, כי אחר כך, כשהיא טהורה, היא תהיה חביבה על בעלה כמו ביום בו התחתנו, כמו בליל הכלולות. בזמנים שהאישה אסורה על בעלה נוצרת התחדשות – הבעל מתגעגע לאשתו וכך גם האישה. בדרך זו, בכל פעם שאישה טובלת במקווה, לילה זה הופך לליל כלולותיהם ממש! ואפשר להיות מאוד יצירתיים – כשהאישה הולכת למקווה, הבעל יכול לערוך את השולחן לארוחת ערב שמיוחדת רק להם, או לקנות מתנה קטנה לאשתו, ואלה רק שני רעיונות… דבר זה יוצר רעננות והתרגשות בקשר הזוגי, אפילו כשמדובר בזוג שנשוי שנים!

כדי שהקשר בין בני הזוג יצור איחוד מושלם, ולא רק קשר המבוסס על תאוות הגוף ח"ו, לשם כך נדרשת הכנה. ללא הכנה וטיהור הן של הבעל והן של האישה, ישנה התגברות רק של הצד הפיזי בלבד. זאת, משום שהקשר כשהוא מבוסס אך ורק על הקרבה הפיזית, זה משאיר בלב בני הזוג מרירות וריקנות, ואפילו יכול ליצור פירוד רגשות. הקשר המרכזי בין האיש לאשתו הוא הקשר בין נשמותיהם, שנוצר אך ורק מאהבה אמיתית.

חכמינו ז"ל אומרים: "איש ואשה זכו – שכינה ביניהם". מה הכוונה "זכו"? זכו בלוטו? הגאון מוילנא זצ"ל אומר, ש"זכות" שורשה מהמילה "זיכוך", לכן כאשר שני בני הזוג טהורים ונקיים הם מאפשרים לשכינה לשכון ביניהם. אז הם ישיגו שלום, אהבה ואחדות אמיתית ומושלמת.

האישה מטהרת את עצמה מבחינה רוחנית במשך שבעת הימים בהם היא אסורה על בעלה, וסופרת את שבעת הימים הנקיים כראוי, כך שהשיא של ימים אלה הוא יום הטבילה במקווה. הבעל מטהר את עצמו גם כן על ידי הכנות עצמיות ומחכה לאשתו בימים אלה, הוא עושה זאת גם בדרך קדושת המחשבות, הדיבורים והמעשים שלו. וכשהם יכולים להתאחד, השכינה שוכנת בתוך אותו חיבור אינטימי, דבר הגורם לסיפוק ושמחה בקשר ביניהם.

באופן כללי, זמן הפריון הטוב ביותר לאישה הוא מיום טבילתה במקווה ואילך. לכן, הרבה נשים זוכות להתעבר בימים הקרובים ליום הטבילה. השם מתזמן זאת בכוונה ומתוך מטרה תכליתית מאוד, משום שבני הזוג מוכנים מבחינה רוחנית ופיזית לאיחוד ביניהם. דרך ההכנות וסבלנותם הם מסוגלים למשוך נשמות לילדים שלהם ממקום גבוה וקדוש, והדבר תלוי גם בהתעצמות האהבה ביניהם וההתחדשות שלהם. דבר זה משפיע באופן ישיר על הילדים בצורה מדהימה ועצומה – הילדים בריאים ומוצלחים יותר.

קשר נשמות

קשר אמיתי בין בני הזוג יכול להתקיים רק כאשר הם שומרים את הלכות טהרת המשפחה. טומאה – נושאת עימה את תכונה ההפרדה, ואילו טהרה – נושאת את הכוח לאחד. לכן, במקום בו יש טומאה אין שום אפשרות לקשר מלא והדוק בין נשמות בני הזוג. רק כאשר האישה טובלת במקווה ומשנה את מצבה – מטמאה לטהורה, הקשר ביניהם יכול להיות טהור ואמיתי. וזה כמובן, מתוך נקודת הנחה, שהיא באמת רוצה קשר טהור, כי רק בקשר כזה אפשר למצוא את הסיפוק והשמחה.

כמובן, אם הקשר הוא רק פיזי, אז אין צורך בטהרה. אבל, וזה חשוב מאוד לדעת, שהקשר יכול להתקיים בין שתי נשמות! לא רק בגוף! והנשמות הן קדושות וטהורות, חלק אלוק ממעל (ראה אור החיים על בראשית א, א). לכן, קשר אמיתי לא יכול להתקיים ללא טהרה.

כל זוג מסוגל ליצור קשר אמיתי, אבל זה מצריך, בראש ובראשונה, שמירה על טהרת המשפחה. ללא טהרה, גם אם הזוג רוצה בקשר אמיתי בכל כוחו ומאודו, הנשמות שלהם לא יהיו מסוגלות להתחבר ללא שמירה על טהרת המשפחה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. שרה

ז' כסלו התשע"ד

11/10/2013

מתסכל אותי שלמרות שאנו שומרים על טהרת המשפחה לא מגיעים לתוצאות האלה (בלשון המעטה)

2. Anonymous

ז' כסלו התשע"ד

11/10/2013

3. ישתבח שמו לעד שהסתבכתי איתו לעד !

ט"ז שבט התש"ע

1/31/2010

ברוך השם שבחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו כמה טובים וכמה נעימים הם חיי הטהרה ישתבח שמו לעד אשרינו שזכינו!
הנה פירוש יפה: טהרה= ט בגימטריא = 9 , +המשך המילה הרה (הריון)
כלומר שמירת טהרה מסייעת להפקדות בנקל

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה