התיקון הסתיים

באותו יום פתחתי במקרה ספר של רבי נחמן מברסלב והתחלתי לקרוא את מה שהיה כתוב שם, ונשמתי לרווחה. הבנתי שהתיקון הסתיים...

3 דק' קריאה

עודד מזרחי

פורסם בתאריך 06.04.21

באותו יום פתחתי במקרה ספר של
רבי נחמן מברסלב והתחלתי לקרוא
את מה שהיה כתוב שם, ונשמתי
לרווחה. הבנתי שהתיקון הסתיים…

זמן מה לאחר החתונה עליתי עם בעלי זוהר לצפת. באחד הלילות חלמתי שאני נותנת יד לבתי מנוחי ואנחנו מביטות אל תוך שמים אינסופיים זרועים באלפי כוכבים. לפתע, השתנה המראה לשלל צורות וצבעים שלא ראיתי מעודי, קרעו אותי מבתי, צעקתי ועפתי למרחק. לאחר מכן ראיתי אישה יושבת מולי במקום שנראה כמשרד ומעיינת בצרור דפים שבידה.

"זהו, סיימת את התיקון! את צריכה לעזוב את העולם…", אמרה לי כשהרימה את ראשה מערימת הדפים.

הצטמררתי וצעקתי: "לא! אתם לא יכולים! אני לא יכולה לעזוב!"

האישה עיינה שוב בדפים ואמרה בשלווה: "זהו. סיימת את התיקון".

התחלתי להרצות בפניה על שלל עבירות שבטח לא תיקנתי וגם טענתי: "עוד לא זכיתי לראות את פני המשיח. אתם פשוט לא יכולים לקחת אותי!"… לקחתי על עצמי קבלה, שאם יחזירו אותי אקיים אותה.

לאחר מכן ראיתי שאני נמצאת בבית רפואה, מסביבי צי של רופאים שבודקים אותי מכל עבר. הייתה התרחשות רועשת סביבי ורופא אחד אמר לשני: "יש לה את המחלה!". הגיע מישהו שהחליט שהוא יודע איך לטפל בי, והחל לתקוע לי סכינים באזור הגב התחתון. הרגשתי כאבים עצומים והתעוררתי…

המציאות הייתה מפחידה יותר מהחלום. הרגשתי שהנשמה מרחפת מעליי ואני לא אותו אדם. במשך שבוע הסתובבתי בתחושה זו והרגשתי שאלה ימיי האחרונים ושעלי להיפרד מכולם. כאב לי במיוחד על בתי מנוחי שהייתה אז בת שנתיים וחצי בערך. בכיתי הרבה ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי. חברתי הטובה נוגה הייתה כמעט היחידה שסיפרתי לה מה שעובר עליי והיא נלחצה מאוד. גם בעלי נבהל לראות אותי כך. הם הכירו אותי וידעו שמשהו עובר עליי באמת. בצר לי כתבתי לרבי מליובאוויטש ב"אגרות קודש". נפתח לי מכתב שבו הרבי כותב: "נבהלתי לשמוע ממה שסיפר לי. שיגיד בכל רגע פנוי חסידות". כך עשיתי והתפללתי לבורא עולם שייתן לי לחיות.

כאשר בעלי ואני עברנו לדירה שכורה נוספת בצפת, בעל הבית המתגורר בחיפה נהג להודיע לנו טלפונית כמה עלינו לשלם מים וארנונה. בתחילה שילמנו כפי שביקש. אבל, במשך הזמן שמנו לב ששילמנו לו כבר פי שניים ממה ששילמנו בשנה שעברה בדירה הקודמת, למרות שאנחנו גרים בדירה הזו רק חצי מהזמן. ביקשנו ממנו לראות את התדפיסים של החוב והוא לא הסכים. ביקשנו ממנו שייתן לנו ייפוי כוח ונשלם להם ישירות, אבל הוא החל לצרוח עלינו בטלפון.

פנינו לחברת המים לשאול כמה אנחנו חייבים. שם נאמר לנו שאסור להם לתת לנו מידע, אבל גילו שהוא לא שילם אגורה ב-5 שנים האחרונות, ולא ניתקו לו כי הבתים בעיר העתיקה בצפת בנויים באופן שאם מנתקים לו, חייבים לנתק לעוד כמה בתים.

פנינו לרב פוסק-הלכה בעניין. הוא אמר שבעל הבית לא יכול לדרוש מאיתנו כספים על סמך דיבור בלבד, וכל עוד שהוא לא מראה אסמכתא, אנחנו לא חייבים לשלם.

כאשר אמרנו לו את תשובת הרב הוא התרגז וצעק "אתם והרבנים שלכם שקרנים!"…

בכל אופן, עברנו לדירה אחרת. מדי פעם הוא המשיך להטריד אותנו ולדרוש את כספו, יותר נכון את כספנו. בעלי החליט להגיע איתו לפשרה בשביל השלום, והם סיכמו על סכום של 500 ש"ח, כשבעלי מציין "כרגע אין באפשרותי. אשלם כשיהיה לי". בעל הדירה הסכים ושכחנו ממנו לזמן מה.

האמת שבתקופה זו, חוץ מהמשכורת של בעלי בסך 2,500 ש"ח ועוד כמה ניסים לעבור את החודש, לא היה לנו כלום, אבל כפי הנראה הקסם של צפת עזר לנו להחזיק מעמד. מדי פעם האיש היה מתקשר והיינו דוחים אותו בטענה אמיתית שאין לנו כרגע.

באחד הימים הלכתי ברחוב כשלפתע אני שומעת קול מאחורי: "גברת, גברת".

שמעתי את הקריאה והייתי בטוחה שזה לא מופנה אלי. ממילא הראש שלי היה עסוק בעניינים אחרים. למי יש פנאי לשמוע קולות מבחוץ?! הקריאות "גברת, גברת" לא פסקו, ואף אחת לא ענתה. הפניתי את ראשי וראיתי שזו לא אחרת מאשר אחותו של בעל הבית הקודם ואני היא הגברת…

כאשר הפניתי את מבטי אליה, היא החלה לצעוק: "את לא עונה כשקוראים לך, חתיכת גנבת?! תורידי את התחפושת הדתית שלך! מתי תחזירי את הכסף לאחי?"

האישה המשיכה לבזות, לקלל ולחרף אותי ללא הרף. עמדתי באמצע המדרחוב בצפת מקבלת ביזיונות נוראים, עד שחמל עלי בורא העולם ושלח את שרית חברתי ששהתה אצלנו באותה תקופה. "מה היא רוצה ממך?!" שאלה אותי כאשר ראתה את המצב המביש אליו נקלעתי, ומשכה אותי מהמקום.

באותו יום פתחתי במקרה ספר של רבי נחמן מברסלב בעמוד בו היה כתוב שאם נגזרה, חס ושלום, על האדם גזירת מוות ומלבינים את פניו ברבים – מבטלים לו הגזירה.

נשמתי לרווחה.

ובאמת, מספר ימים לאחר מכן כל התחושות שהרגשתי חלפו לגמרי. נתנו לבעל הדירה את הכסף והודינו לקדוש ברוך הוא שכל הסיפור נגמר.

התיקון הסתיים…

* **
אם חוויתם סיפור מיוחד או שמעתם ממישהו על סיפור של השגחה פרטית ואמונה שיכול לחזק את הרבים, אתם מוזמנים ליצור קשר – odedmiz@actcom.co.il

(ספרי "אור חוזר" ו"עין רואה" מאת המחבר ניתנים לרכישה בחנות האתר)

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה