תרפיה במוסיקה – ביקורת אלבום

ניר סרי, מטפל במוסיקה, עכשיו עם אלבום הבכורה שלו – "מלא שירה כים", מלא ומגוון בסגנונות שונים של מוסיקת עולם יהודית, כזה שכל עדה תצליח להתחבר אליו! קבלו טעימה.

2 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

אלבום הבכורה של ניר סרי, "מלא שירה כים", אכן כשמו כן הוא – מלא ומגוון בסגנונות שונים של מוסיקת עולם יהודית. כמטפל במוסיקה, שיריו עשויים משלושת העולמות המרכיבים את שגרת יומו: תורה ומצוות, פסיכולוגיה ומוסיקה. קבלו טעימה מאלבום שהוא תפילה, במגוון נוסחים, כזו שכל עדה תצליח להתחבר אליה.

כבר שנים ארוכות, ניר סרי (32) מטפל באנשים באמצעות המוסיקה. מה שנקרא היום, "תרפיה במוסיקה".

אך בשנה האחרונה, עם הוצאת אלבומו הראשון, נדמה שעיסוקו כמטפל במוסיקה מקבל מימד נוסף. באמצעות המוסיקה המקורית המיוחדת שלו – הוא מצליח לגעת בליבם של האנשים. אמנם לא באופן ישיר, אך דרך האלבום זה בהחלט מספק.

"מלא שירה כים", כך הוא קרא לאלבום הביכורים שלו, ונדמה שהשם הזה יש בו כדי להעיד על שלל הסגנונות המוסיקליים והגיוון שיש באלבום. ממש מלא שירה כים.

12 רצועות יש באלבום ונדמה שהאחת שונה מרעותה. בזו הוא שר עם אילן דמרי מ"המדרגות" (שלום עליכם) ובאחרת הוא מפייט יחד עם בנו של יאיר גדסי, שיר דוד ("בשבע"). האחת בלוז ("תפילת רב") והשנייה מסלסלת ("ריחות של יום שישי").

נעים להאזין לאלבום שכזה. סרי מעניק לנו הצצה למוסיקת עולם יהודית, רוויית כינורות וחלילים לצידם של כלי הנגינה המוכרים. האלבום מציג מוסיקה יהודית במיטבה ונגיעות מעולמו הפרטי של סרי ניכרות בה היטב: הרבה מוסיקה ישראלית, קצת ביטלס ולא מעט שירה תימנית מבית אבא.

גם שלושת האלמנטים המרכיבים את שגרת יומו של סרי, אינם נעלמים מהשירים, כפי שהוא עצמו מעיד על כך: תורה ומצוות, פסיכולוגיה וכמובן, מוסיקה.

כל הטקסטים באלבום הינם טקסטים יהודיים מוכרים, אך הלחן המקורי שהעניק להם סרי, יחד עם העומק המיוחד שמצא בכל שיר ושיר, התחברו יחד לצורת הגשה מעניינת שעושה נעים לאוזן ולנשמה.

כך ב"שלום עליכם" היפה כל כך, ב"יצירה לאדון עולם" המבוססת על מילות "אדון עולם" האהוב. מזמור "הללו-יה" החותם את ספר התהילים הפך ל"סמבה ק"נ", ו"צור משלו אכלנו" הפך ל"בשבע" הפיוטי והממכר. גם "שמח תשמח" שיר החתונות הידוע שהפך ל"happy days" וקיבל לחן שונה, וכמוהו גם "לאשת חיל" המבוסס על שירו של שלמה המלך לאשת חיל ו"בוסה נובה לחביבי", שהוא בעצם חלק מ"ידיד נפש" מלא הערגה.

באלבומו שיתף פעולה סרי עם אמנים מוכרים ומוכשרים (אילן דמרי, דין דין אביב, מוש בן ארי, ניצן חן-רזאל, ועוד), דתיים ושאינם, ויחד הם יצרו חוייה של תפילה אמיתית, במגוון נוסחים, כזו שכל עדה תצליח בקלות להתחבר אליה.

מלא שירה כים

ריחות של יום שישי

לרכישת הדיסק של ניר סרי בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

1. גבריאל

כ"א אלול התש"ע

8/31/2010

מקסים יופי של דיסק. מישהוא יודע מתי יש הופעה שלו?

2. גבריאל

כ"א אלול התש"ע

8/31/2010

יופי של דיסק. מישהוא יודע מתי יש הופעה שלו?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה