בניון החדש – ראיון עם הזמר אבי בניון

שני אלבומים הוא היה צריך כדי להשתחרר מהתווית של "האח של". באלבומו השלישי הזמר אבי בניון מוכיח שכשהקב"ה נותן כישרון, הוא לא חוסך בכמות. ראיון מיוחד עם התגלית הבאה.

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 05.04.21

לאבי בניון לקח שני אלבומים כדי להשתחרר מתווית "האח של". אך באלבומו השלישי שייצא בקרוב הוא מוכיח שכשהקב"ה נותן כישרון, הוא לא חוסך בכמות ושהקול כמובן נשאר במשפחה. ראיון חג אישי עם בניון אחד, פחות מוכר אך מאוד מאוד מוכשר שלא נסתכן אם נאמר כי הוא בטח הולך להיות "הדבר הבא". קבלו את התגלית של השנה החדשה.

כששירו הראשון מהאלבום שעומד לצאת לאור, התנגן אצלי – הוקסמתי מיד. אם היה מי שאמר שכישרון נשאר במשפחה, הרי שבמקרה של אבי בניון הוא בהחלט צדק.

הוא אחיו הצעיר של עמיר בניון, אבל מהאזנה לשיריו נראה כי הוא בהחלט עומד בפני עצמו. בשיריו יש עדינות ועוצמה המשמשים בערבוביה. קודש וחול, פשטות ואצילות, והרבה מאןד רגש.

כששמעתי את שירו השני מהאלבום החדש, כבר הבנתי שכדאי מאןד שנזכור את השם הזה. הוא לא הולך להיעלם מהנוף המוסיקלי שלנו כל כך מהר.

הוא בן 31, נשוי פלוס אחד ומתגורר בבאר שבע. בבקרים הוא עובד בחברת השיפוצים של אביו, ובערבים הוא מופיע, מנגן, יוצר. בד בבד הוא מתחזק קשר אישי ואוהב מאןד עם ריבונו של עולם.

לנגן הוא למד לבד. קצת כינור, קצת פסנתר, והרבה מאןד גיטרה. "לא למדתי מוסיקה אף פעם, הבית שלנו הוא בית מוסיקלי ותמיד הייתה בבית מוסיקה. כך התחלתי ללמוד לנגן, לבד, לאט לאט, משמיעה, אני מנגן לפי איך שאני מרגיש" הוא מספר.

יש לו שמיעה מוסיקלית מרשימה, כך שחוקי המוסיקה שהחסיר רק משבחים את המוסיקה שהוא יוצר, כשהוא לא משועבד לחוקים מגבילים ומנגן מתוך הנשמה.

איך ייקרא האלבום החדש שלך?

"זו הבעיה הכי גדולה בכל הדברים שאני עושה" הוא צוחק, "אני לא מצליח לתת להם שמות. השירים מוכנים וגמורים, אבל עדיין אין לי שמות לכל השירים, וגם לא לאלבום עצמו".

אולי זה כמו עם ילדים, שההורים מקבלים סיעתא דשמייא לקרוא להם בשם, רק אחרי שהם נולדים.

"יכול להיות. את השם של הבן שלנו, למשל, בחרנו כשהיינו כבר בדרך לאולם, לברית שלו".

בזכות חצי שעה של טלוויזיה

אז שם עדיין אין, אבל שני סינגלים מוצלחים כבר יצאו לתחנות הרדיו (מצ"ב להאזנה). השיר הראשון "החיים", והשני, "דרך לעבור", שמוצע להורדה בחינם.

התלבטתם האם לקרוא לשיר "דרשו ה’ בהימצאו" ולבסוף החלטתם על שם "פחות דתי", "דרך לעבור", מדוע?

"את השם הזה בחר הבן שלי בן ה-4, אגב. נתנו לו כמה אופציות והוא בחר. אבל מעבר לכך, העדפנו ששם השיר לא יאיים על אנשים ששומעים שיר דתי ונרתעים. אמרתי – בואו ניתן לשיר לדבר".

ואכן, הוא מדבר. פורט על נימי הנפש העדינים.

איש פשוט הוא בניון, לא תופס מעצמו, אך בעל עוצמה גדולה וכישרון לא פחות גדול. באלבומו האחרון כתב והלחין את כל השירים בעצמו.

מדוע החלטתם להעניק את השיר הזה חינם אין כסף?

"זהו שיר אמוני וחשבתי לעצמי שאם אני יכול להשפיע במשהו, ובייחוד בימים אלה של תשובה, אז עשיתי את שלי".

ואם כבר מדברים על תשובה, בניון עצמו חזר בתשובה לפני מספר שנים, והשפיע גם על עמיר. לימים, יספר עמיר כי המראה של אחיו מניח תפילין בדבקות, גרם לו לרצות גם להידבק בקדושה הזו.

לאט לאט עמיר הצטרף אליו למסע התשובה והאחים לבית בניון החלו להתחזק. המוסיקה שלהם, ואנחנו הקהל, רק הרוויחו מהחיבור של שני האמנים הללו אל ריבונו של עולם. חיבור ששידרג ונתן משנה עוצמה ונשמה בשיריהם.

מה גרם לך להתקרב ולחזור לשורשים?

"תמיד היה לי חיבור, כבר מהתיכון ראו עלי שיש לי כבוד ליהדות, אבל דווקא בעקבות הטלוויזיה חל השינוי אצלי. הייתה בערוץ 1 תוכנית שיעורים על פרשת השבוע מדי יום שישי, חצי שעה בכל פעם. עד אז חשבתי שיהדות מדברת אל סבא שלי אבל אנחנו כבר מתקדמים, ופתאום קלטתי שזה מחובר אלי והכל נכון לעכשיו ולהיום. אז התחלתי לחפש ולשמוע עוד שיעורים ברוך השם, עד שמצאנו את עצמנו".

איך ייראה האלבום החדש?

"יהיו בו עשרה שירים וכל מיני סגנונות. אני מושפע מהרבה דברים – רוק, ניחוח של מוסיקה הודית ועוד, בליל של כל מיני עיבודים שקשה להגדיר, אבל בטקסטים הכל כמובן מחובר ליהדות".

בניון מעריך שתוך חודשיים נוכל כבר לרכוש את האלבום בחנויות, ובינתיים, מי שאין לו סבלנות לחכות, מוזמן להאזין כאן לשני הסינגלים הראשונים מהאלבום.

דרך לעבור

החיים

כתבו לנו מה דעתכם!

1. ג'קוקו

י"ט שבט התשע"א

1/24/2011

יפה בלי עין הרע אבי בניון ברצוני לומר לך לשירך יוצא מגדר הרגיל והוא נעים לאוזני תודה רבה !!

2. Anonymous

י"ט שבט התשע"א

1/24/2011

אבי בניון ברצוני לומר לך לשירך יוצא מגדר הרגיל והוא נעים לאוזני תודה רבה !!

3. אריאלה

ט"ז תשרי התשע"א

9/24/2010

בחור צנוע ומקסים לא רק תגלית השנה-הבחור המוכשר הזה עוד יכבוש מקומות בפשטות האופיינית לו.
בהצלחה אבי.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה