אנה והמראה

התחלתי להבין למה כל זה קרה לי... "הקשר הרומנטי" שלי עם עצמי, עם הדמות שכל הזמן ראיתי במראה. זו הסיבה. וזה חייב להיפסק אחת ולתמיד!

3 דק' קריאה

הרב יונתן גלעד

פורסם בתאריך 05.04.21

התחלתי להבין למה כל זה קרה
לי… "הקשר הרומנטי" שלי עם עצמי,
עם הדמות שכל הזמן ראיתי במראה.
זו הסיבה. וזה חייב להיפסק אחת
ולתמיד!
 
 
לכבוד הרב שלום ארוש היקר שלום רב,
 
קוראים לי אנה בנווידס, אני בחורה בת 25 מפרו שבדרום אמריקה. אני רוצה לספר לרב על מעשה אמיתי שקרה לי בבוקרו של היום הראשון של חג החנוכה שלכם.
 
זה לא סיפור פרי הדמיון הפרוע, וגם לא תוצאה של לקיחת תרופות הגורמות להזיות. ממש לא. זה סיפור אמיתי! ואשמח מאוד לשתף את כל עם ישראל במה שקרה לי, לכבודו של מלך העולם.
 
שעות ספורות לפני היום הראשון של חג החנוכה, עברתי תאונה קשה מאוד. הפגיעה העיקרית הייתה בפנים, דבר שהותיר סימנים איומים ונפיחות קשה עד שלא היה אפשר להכיר אותי. זה השפיע עלי מאוד קשה, במיוחד, וזה בלי להגזים בכלל, שהמוקיון הכי מגוחך נראה היה טוב ממני באותו רגע. הפחד חלחל בתוכי – פחדתי שלעולם לא אזהה את עצמי יותר. הרגשתי חסרת אונים ואין צורך לומר עד כמה הייתי מיואשת. והמעניין הוא, שעד לאותה תאונה כמעט ולא הייתי חולה (כמה רחמן היה אלי בורא עולם…) לכן המצב החדש הזה היה בשבילי הלם מוחלט. הייתי נבהלת בכל פעם מההשתקפות של פניי על החלון או ממה שראיתי במראה, פשוט אימה אמיתית!
 
באותה תקופה ממש הגיע אלי ספר נפלא שהתחלתי לקרוא, ובהמשך הפך למדריך לחיים מעשי אמיתי! היה זה ספרך בגן האמונה בשפה הספרדית.
 
העולם הזה הוא בית ספר של אמונה. לימדת אותי בספר הזה ששום דבר לא נמצא בידיים של שום אדם, כולל הרופאים, אלא רק בידיו של הרחמן – הבורא יתברך!
 
ולמה אני אומרת את זה? כי הדיבורים האלה הגיעו אלי בזמן ממש. עם הרופא שטיפל בי לא היה על מה לדבר בכלל, הוא בקושי התייחס למצוקה בה הייתי, ובקרירות נוראה אמר לי: "גברת צעירה, האירוע הטראומתי שהפנים שלך חוות יתחיל להשתפר רק בעוד כשלושה עד חמישה חודשים… אם בכלל"!!! ואז, הוא רשם לי מרשם לתרופה נגד כאבים והורדת נפיחות.
 
חיפשתי את התרופה בשלושה בתי מרקחת שונים אך לא מצאתי אותה. חזרתי הביתה מיואשת עוד יותר. התיישבתי ליד המחשב והחלטתי לבדוק מה טיבה של התרופה, חיפשתי ברשת את שם התרופה וגיליתי דבר מעניין: תרופה זו מיוצרת מבקטריה המצויה בתולעת המשי, דבר שלא נחשב כשר, כך שהחלטתי לא ליטול את התרופה. סוף סוף הבנתי למה מלך העולם לא מאפשר לי למצוא אותה בשום מקום.
 
ולא רק. ניסיתי לחשוב ולהעמיק במה שקורה לי. מה בורא עולם רוצה ממני? מהי הסיבה שנתן לדבר כזה לקרות לי? עשיתי התבודדות מתוך ביטחון שהמסר צריך להיות קל להבנה, הרי השם מכיר אותי באמת. הוא יודע טוב מאוד שאני לא כזו מבריקה כמו שאני אוהבת לחשוב על עצמי… וכך התחלתי להבין למה כל זה קרה לי…
 
"הקשר הרומנטי" שלי עם עצמי, עם הדמות שכל הזמן ראיתי במראה. זו הסיבה. וזה חייב להיפסק אחת ולתמיד!
 
כשהבנתי את המסר, המשכתי להתבודד עוד מספר פעמים, ביקשתי מבורא עולם סליחה על שהייתי מאוהבת בחיצוניות שלי כל כך הרבה שנים. לא הפסקתי להודות לו על הסבלנות ואריכות האפיים שלו, אחרי הכל הוא חיכה עם המסר עד לרגע שבו יגיע לידיי הספר הנפלא שלך – בגן האמונה, שאבין שאני לא בידיים של אף אחד, אלא בידיו של הבורא בלבד, הרופא הכל יכול היחידי שקיים, היחיד שבאמת אכפת לו ממני. אם זה היה קורה לי כמה חודשים לפני כן, הייתי משתגעת ממש רק מעצם המחשבה שאני תלויה במישהו, כל שכן מהפגיעה בחיצוניות שלי, ב"אהבה" שלי.
 
לא אומר שהתחלתי לרקוד מרוב שמחה, כמו שאדם בעל אמונה שלמה היה בודאי עושה. לא. לאורך כל זמן התפילות וההתבודדות בכיתי המון, נהרות של דמעות זלגו על פניי. כל כך הרבה דמעות שנראה לי שהן היו מצליחות לבייש את נהר האמזונס הגועש, כאן בדרום אמריקה. אבל, בין דמעה אחת לרעותה, אמרתי לו תודה מכל הלב על כל מה שקרה לי וביקשתי ממנו לא רק רפואה, אלא גם ענווה! שאזכור תמיד את השיעור הזה שהוא נתן לי – לנצח!!!
 
כל לילי מימי חג החנוכה התפללתי לניסים עבור עם ישראל ועבורי – עבור רפואתי. ואז, חמישה ימים לאחר מכן – הפנים שלי חזרו למצבם לפני התאונה!!! זה מדהים. הגשתי בזמן האמת ממש איך הפנים והרקמות חזרו למקומן המקורי. אני זוכרת שחשבתי אם זה באמת קורה לי. הייתי המומה. אינני יכולה לתאר את מה שהרגשתי במילים, כי אין מילים לתאר את מה שקרה, את הנס הזה.
 
קבעתי תור לרופא שראה אותי ופשוט לא האמין. "זה לא נורמאלי" הוא אמר בתדהמה, "זה פשוט לא ייתכן. שיקום מלא של אדם במצב שלך לוקח לא פחות מחמישה חודשים – לא ימים" (חזרתי לרופא אחרי חמישה ימים…) לבסוף, אמר לי ש"את הבחורה הכי ברת מזל בעולם", ובזה הוא צדק הפעם. למה? כי השם הראה לי שהמזל שלי תלוי כולו רק בו.
 
אני כותבת לך את המכתב הזה, כי למדתי שכאשר חווים נס יש לפרסמו, לתת שיר, שבח והודיה לבורא עולם, שרחמיו עצומים וגדולים כל כך ובחסדו וברחמנותו משנה אפילו את חוקי הטבע עבורנו, בני האדם. כדי שכולם ידעו היטב – יש אלוקים בישראל!
 
היום, ברוך השם, אני נמצאת כבר תקופה של כמה חודשים בתהליכי גיור מתקדמים ומחכה לרגע הנכסף שבו יהיה לי שם יהודי.
 
בתודה והערכה עצומה, אנהבנווידס, פרו – דרום אמריקה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. מערכת ברסלב ישראל

ח' אדר ב' התשע"א

3/14/2011

הסיפור נכתב במקור בספרדית והוא תורגם ונערך ע"י עורכי האתר לעברית

2. מערכת ברסלב ישראל

ח' אדר ב' התשע"א

3/14/2011

תשובה ל-4 הסיפור נכתב במקור בספרדית והוא תורגם ונערך ע"י עורכי האתר לעברית

3. בר

ח' אדר ב' התשע"א

3/14/2011

ענק!!!!!!!!!!!!!!! איזה חיזוק ענק!!! תודה תודה תודה!!! דרך אגב היא כתבה את זה בעברית או שזה מתורגם? זה כתוב כלכך יפה – ממש אהבתי. תמשיכו לעשות חיל! יש מלא מלא אנשים שממש אוהבים את האתר והספר בספרדית – ממקור ראשון! תודה ובהצלחה לכם ולאנה.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה