בית הממתקים

הפעם אני רוצה לדבר איתכם על נושא מאוד מאוד חשוב שלפעמים אנחנו נוטים לזלזל בו ולא ממש מתייחסים אליו ברצינות. לנושא הזה קוראים אוכל ותזונה.

2 דק' קריאה
בית הממתקים

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 31.07.22

ילדים חמודים שלום וברכה, מה שלומכם? בע”ה מקווה שכיף לכם

הפעם אני רוצה לדבר איתכם על נושא מאוד מאוד חשוב שלפעמים אנחנו נוטים לזלזל בו ולא ממש מתייחסים אליו ברצינות. לנושא הזה קוראים אוכל ותזונה. ביהדות ישנו מושג מאוד חשוב שקוראים לו “ונשמרתם לנפשותיכם“.

למה הכוונה? שאנחנו קיבלנו מאת הבורא יתברך במתנה נשמה וגוף. הגוף הוא הבית של הנשמה בעולם הזה ואנחנו צריכים לשמור עליו. כמו למשל לנוח ולישון, ילדים עד גיל 12 בערך צריכים לישון סביבות 9-10 שעות בלילה, לאכול אוכל בריא שיחזק את הגוף כמו למשל פירות וירקות שיש בהם הרבה ויטמינים שהבורא שם בתוכם ולהימנע מאוכל לא בריא כמו למשל ג’אנק פוד, נקניקיות וצ’יפס, פיצות, המבורגר, גלידות שוקולדים, חטיפים וממתקים.

גם שתיה ממותקת רגילה או מוגזת (שיש בה גזים) אינה בריאה. בדרך כלל בממתקים ובשתייה מתוקה ישנם הרבה צבעי מאכל שהם בכלל לא בריאים לגוף וגם לא למוח כי הם מורידים את רמת הריכוז ומכניסים עייפות וקופצנות. בחטיפים יש הרבה מלחים שגורמים לצמא ומורידים את לחץ הדם, הם בדר”כ מטוגנים ומשמינים מאוד ואין להם ערך תזונתי.

מה זה ערך תזונתי? שאתם ניגשים לאכול, תשאלו את עצמכם מה זה נותן לי לגוף. אם אני אוכלת תפוח או בננה זה טעים ויש בו ויטמינים חשובים לצמיחה וגדילה ובריאות הגוף. אם אוכלים חטיף שומני מטוגן הוא אמנם טעים אבל לא בריא ואין בו ערכים שיזינו את הגוף ויגרמו לו לגדול ולצמוח נכון. הוויטמינים שומרים על הגוף ועל מערכת החיסון, מאד חשובים לגדילה ובריאות תקינה. כשיש חוסרים אז הגוף נחלש מאד. 

תחשבו לעצמכם שאני אופה לכם עוגה טעימה עם קצפת ומביאה לכם לאכול ואתם אוכלים בהנאה, רק שבסוף העוגה בתחתית אתם תגלו שהיא שרופה, אבל היא מאד מתוקה ויש בה קצפת והיא טעימה – האם תוכלו ממנה? ישנם כאלו שיגידו איכס.. מגעיל וישנם כאלו שיאכלו כאילו כלום לא קרה. אלו שאמרו איכס – לא אכלתם כי זה שרוף ובצדק. כי זה לא טעים וזה סוג של פסולת, כך גם ממתקים שאינם בריאים וחטיפים הם פסולת של הגוף ולא תמיד ראויים למאכל. ואם כל כך רוצים אפשר לאכול מעט ובמינון.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה