סיפור לשבת: בזכות שיירים של שבת

ידידיי היקרים, אם פרה מאריכה ימים בגלל שיריים של שבת.. בהמה! אז קל וחומר, בן בנו של קל וחומר אנו עם ישראל צאן קדוש ויקר. כל מה ששייך לשבת קדוש ומבורך. המים במיחם, החלה שנותרה, הדגים, המטעמים, הסלטים, העוגות - הכלל מבורך!

1 דק' קריאה
בזכות-שיירים-של-שבת

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 13.11.22

באחת מעיירות הספר שבמזרח אירופה המושלגת, חי לו יהודי צדיק שהיה עמל ויגע בתורה. למחייתו פרה אחת שמנה ודשנה שהייתה נותנת חלב טרי, טעים ומתוק ובכך היו מתפרנסים הצדיק, רעייתו ובני המשפחה, ממכירת חלב בריא לבני הכפר.

 

הפרה הייתה כאמור דשנה ושמנה, שמחה ובתמורה מעניקה חלב בשפע רב. עברו חלפו להם השנים והפרה המשיכה לתת תפוקה כאילו נמצאת בימי צעירותה, כוחה עדיין במותנה.

 

שאלו בני הכפר את היהודי הצדיק לפשר הדבר; “אנחנו בעצמנו, בשר ודם מזדקנים והיא הפרה כמעט בת גילנו ועדיין צעירה, רעננה, מפיקה חלב משובח, דשנה ושמנה. כיצד הייתכן?!”

 

ואכן, הדבר היה לפלא רב בעיניהם ולא הבינו מהי הסיבה שבגינה הפרה נשארת צעירה, איך מדוע וכיצד אינה מזדקנת.

 

ככל שעבר הזמן הדבר נהיה לפלא גדול יותר.. הפרה מאריכה ימים?!

 

באחד הלילות עלה היהודי על יצואו וביקש לישון שנת לילה קצרה ולקום לתפילת חצות. אך זה רק נרדם , הופיע בחלומו צדיק גדול שהאיר פניו אליו בחיוך וברוך גדול, פתח ואמר ;”דע לך יהודי חשוב, שהפרה שלך אכן זכתה לאריכות ימים. ישנה סיבה אחת שבגללה היא נשארה צעירה ורעננה. הסיבה היא שיירים של שבת! אתה נותן לה בימי ראשון ובמהלך השבוע את השירים (האוכל שנשאר, שנותר) של שבת והם מאוד מבורכים, וידוע ששיירים של שבת הם סגולה לאריכות ימים, וזו הסיבה שהפרה שלך מאריכה ימים מעל ומעבר..”

 

ידידיי היקרים, אם פרה מאריכה ימים בגלל שיריים של שבת.. בהמה! אז קל וחומר, בן בנו של קל וחומר אנו עם ישראל צאן קדוש ויקר. כל מה ששייך לשבת קדוש ומבורך. המים במיחם, החלה שנותרה, הדגים, המטעמים, הסלטים, העוגות – הכלל מבורך!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה