חתונה? רק בלי לחץ!

לרגע הזה חיכיתם. החתונה בפתח... אבל עם המון לחץ ומתח. האם זה קשור לעובדה שאנשים הופכים את המעמד החשוב הזה לאיזו הפקה הוליוודית? כמה טיפים לחתונה בלי לחץ. ושיהיה במזל טוב!

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 17.03.21

לרגע הזה חיכיתם. החתונה בפתח…
אבל עם המון לחץ ומתח. האם זה קשור
לעובדה שאנשים הופכים את המעמד
החשוב הזה לאיזו הפקה הוליוודית?
כמה טיפים לחתונה בלי לחץ. ושיהיה
במזל טוב!
 
 
לא פעם, אני שומע סיפורים רבים של אנשים שנכנעים (לכן גם מתמוטטים ממש) תחת לחץ החתונה על כל מרכיביה. לא פעם, סכומים גדולים 'נזרקים' על דברים שבהחלט אפשר היה לוותר עליהם. כי אחרי הכל, מה רע בחתונה לשמה? למה להפוך את המעמד הגבוה והנשגב הזה לאיזה אירוע נוצץ, כאילו היה מדובר בעוד הפקה הוליוודית?
 
אה, וישנה תופעה נוספת. צריכים כסף, אז מה עושים? אורזים מזוודה ונוסעים לזכות את הרבים מעבר לים במצוות הכנסת חתן וכלה, כלומר לאסוף צדקות. אלא שאותם מזכים שוכחים שהם עוזבים את הבית לתקופה של כמה שבועות ומשאירים אישה וילדים מאחור. יוצאים אל הגלות, במקום לחצר האחורית של ביתם לשש שעות התבודדות. אה, אבל לזה צריך אמונה.
 
כן, מדובר גם בכאלה שרוצים להתחתן ועושים את זה, וגם בהורים שרוצים לחתן את ילדיהם – בשני המקרים, כשחשבון הבנק מכווץ האופציה של מעבר לים נראית קוסמת ומפתה.
 
נכון, אדם מתבקש לעשות את ההשתדלות שלו, לעשות את מה שיש בכוחו לעשות, אך לא לפני שהוא פועל במישור הרוחני בעזרתו הוא ממתיק דינים, פותח ערוצים ומאפשר לכל השפע הנצרך לזרום לידיו.
 
הנה מספר נקודות שרצוי מאוד לפעול איתן במישור הרוחני:
 
תפילה אישית – התבודדות בלי זה אל תזוזו. תודה והודאה לבורא עולם – בלי זה אל תחשבו אפילו לקנות כרטיס טיסה. כי תודה והודאה לבורא עולם על הכל – על כל מה שהוא נתן ונותן לנו, על מה שיש לנו, על כל מה שהוא עשה ועושה בשבילנו, ברוחניות ובגשמיות, על רחמיו וחסדיו ועל האהבה העצומה והאינסופית שלו בה הוא עוטף אותנו. אמרו תודה שהגעתם לנקודה ומעמד חשובים בחיים – בין אם אתם מתחתנים ובין אם אתם הורים המחתנים ילדים. הודו לבורא עולם על ההוצאות, כן אפילו אם הן 'כבדות'. אחרי הכל, מדובר על הוצאות שנועדו למטרה חשובה ויקרה. ויותר מכל, הוצאות אלה אמורות לקרב אתכם לבורא עולם! אל תפספסו את המסר שבא איתן, כי בלעדיהן, יכול מאוד להיות שלא תגלו רצינות וכנות בשיחה עם השם.
 
אמונה – התפללו על האמונה וכמה שיותר. אתם זקוקים לה כמו אוויר לנשימה. בקשו מהשם שיעזור לכם להאמין בו באמת, לסמוך עליו ולבטוח בו, כי הוא, ורק הוא, מספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים, כולל ההוצאות וכל הנדרש לחתונה. אם אתם מאלה שצריכים לארוז מזוודה ולצאת לחפש כסף מעבר לים (ולא רק לחתונה) – ספרו לבורא עולם על התוכנית הזו, בקשו ממנו שיעזור לכם להימנע ממנה, כי במקומה תשקיעו את זמנכם בצמיחה הרוחנית ובהתקרבות שלכם אליו. פעמים רבות, ואת זה ראיתי הרבה מאוד פעמים, כאשר אנשים פעלו על פי עצה זו הם ראו ישועות גדולות.
 
מתנת חינם – אל תבקשו שום דבר אם זה לא מתנת חינם. נכון, אנחנו רוצים להיות אנשים טובים, מתוקנים במידות, אבל זה לא קורה בן לילה. זאת עבודה שמצריכה זמן. ובינתיים, בקשו מהשם שיעזור לכם, שייתן לכם את כל מה שאתם צריכים רק מאוצר מתנת חינם, כפי שרבי נחמן מברסלב מלמד שצריך לעשות. כך יהיה לכם אוויר לנשימה שאתם צריכים לעבודת השם, וכדי שתהיו באמת אנשים טובים ומתוקנים.
 
טיעונים מנצחים – מה זה אומר? שאדם צריך לקבל על עצמו לעשות דברים מסוימים כדי לשפר את עצמו. למשל, לקבל על עצמו לומר כמה מזמורי תהלים בכל יום, להשקיע זמן מסוים מהיום ללימוד התורה או ספרי מוסר, לקבל על עצמו לקיים מצווה מסוימת וכו'. בדרך זו יש לכם, כביכול, טיעונים טובים בזמן השיחה עם השם, בה אתם מציינים את המתנות שהוא מזכה אתכם בהן – אותן קבלות קטנות אך חשובות, ובדרך זו מקיימים את מה שרבי נחמן מלמד, שהבורא אוהב שכביכול מנצחים אותו.
 
ושוב, התבודדות, שהיא המעלה העליונה מן הכל, כמו שאומר רבי נחמן מברסלב, יש בכוחה לשנות את הטבע, לפעול ישועות, לעבוד על המידות ולהיות אנשים טובים יותר (ליקוטי מוהר"ן, תורה ק). כל יום, חוק ולא יעבור, במשך שעה אחת לפחות. השקיעו בקשר שלכם עם בורא עולם, שהוא, כן גם כמו שרבי נחמן מברסלב מלמד – החבר הכי טוב שלנו.
 
כאשר השם רואה שאדם באמת רוצה להתקרב אליו, הוא בהחלט יקשיב לטיעונים שלו, הוא ישמח לספק לו את מבוקשו (ועוד על מטרה חשובה כמו חתונה!). העונג יהיה כולו שלו – לעזור לך בכל מה שאתה צריך אם תאמר לו שאתה מעדיף להשקיע את הזמן שלך בלימוד תורה זמן מסוים ביום, או לקיום מצווה שקיבלת על עצמך במקום לשוטט ברחובות העולם הגדול. כך תחסוך מעצמך את ייסורי הגלות וההיעדרות מהבית. כי אדרבה – וזה משהו שראיתי ואנשים רבים סיפרו לי – אם תנסה להשקיע את כל זמנך בניסיונות להשיג עוד ועוד מזומנים, אבל לא יישאר לך זמן לרוחניות שלך, ברור שאינך רוצה להשתמש בקשיים האלה כהזדמנות להתעלות ולהתקרב אל השם. מיותר לציין שהניסיונות להשגת הכסף כשלו…
 
זכרו, קשיים כלכליים הם, יחסית, ייסורים 'קלים'. לכן בהחלט יש מקום לאמירת תודה גדולה לבורא עולם על האתגר הזה.
 
והתפילה, אל תשכחו, היא הדרך הנעימה והטובה ביותר לגייס כספים, או להתמודד עם כל קושי ואתגר בחיים. אדם שמכווץ קצת מבחינה כלכלית צריך להתקרב אל השם. אולם, אם הוא מנסה לעקוף את העובדה שהוא צריך לפנות אל השם בחושבו שהוא ערמומי ויש לו את הכלים והדרך לעשות זאת, הוא לא יצליח. הקשיים שייערמו עם גישה כזו יהיו גדולים יותר מהקושי לגייס כסף. כי השם, הוא הפתרון היחיד לכל הבעיות שלנו בחיים.
 
פעם הגיע אלי אדם מיואש וסיפר לי שחסר לו סכום כסף מסוים לחתונה של בתו, שאמורה להתקיים בעוד חודש (מיום המפגש איתו). אמרתי לו שהעצה הכי טובה שיש לי עבורו היא, קודם כל, לעשות שש שעות התבודדות. אלא שהוא החל לטעון בפני שהוא מעדיף לארוז מזוודה ולנסוע לחו"ל לשבועיים-שלושה כדי לגייס את הסכום הנדרש. "וחוץ מזה, איך אני יכול לעשות שש שעות התבודדות אם אני בקושי מצליח לדבר עם השם כמה דקות?" הוא שאל.
 
"אם אינך יכול להתבודד במשך שש שעות, אז כנראה שהמצב שלך לא כזה מייאש כמו שאתה מספר". כי אם הוא היה באמת מיואש כמו שהוא נראה, הוא היה מתפלל בשמחה רבה 24 שעות, לא רק שש שעות. להמיר מסע של שבועיים-שלושה מחוץ לבית בתפילה של שש שעות ולקבל את העצה הטובה מהשם, את הדרך וגם את השפע, לא יותר משתלם?
 
רבים משלים את עצמם בחושבם שהם יכולים להסתדר בלי בורא עולם. אתה יכול לזהות אותם ממרחקים, וסימן ההיכר לכך הוא שהם לא מתפללים. אדם שמאמין כי הוא יכול להתמודד עם אתגרי החיים בלי עזרתו של השם, לא רק שהוא לא קרוב אל השם יתברך, לא רק שהוא לא משיג את מה שהוא צריך, הוא גם לא מצליח למלא את הייעוד שלו בחיים, את התפקיד שיש לו לעשות כאן בעולם הזה. ואז, הוא מסתובב בעולם, רץ ממקום למקום ולא משיג שום דבר.
 
תפילה, נסו אותה.
 
יהי רצון שהשם יזכה אותנו בכל מה שאנו צריכים בנחת ולא בצער, בשמחה ובשפע…. ושיהיה במזל טוב.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

כ"ט אדר התשע"ג

3/11/2013

תודה לכולכם. eNN כיף לקרוא, תודה רבה רבה רבה..

2. איתי

כ"ט אדר התשע"ג

3/11/2013

eNN כיף לקרוא, תודה רבה רבה רבה..

3. אבירן

א' טבת התשע"ב

12/27/2011

ספא אז האם לפני החתונה כדאי ללכת ולהירגע עם הארוסה בספא, כמובן באופן צנוע, על מנת להקל בחתונה?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה