ניסן והגאולה

חודש ניסן החודש הזה לכם כל אחד מקבל מתנה בחודש זה. החודש הזה לכם חודש שיכולים להתחדש בו, כל השנה אתם רדומים וישנים. שינה מלשון שינה. וחודש הזה מגיע אותו עם הרבה מתנות.  

2 דק' קריאה

הרבנית מרים ארוש

פורסם בתאריך 20.03.23

חודש ניסן החודש הזה לכם כל אחד מקבל מתנה בחודש זה. החודש הזה לכם חודש שיכולים להתחדש בו, כל השנה אתם רדומים וישנים. שינה מלשון שינה. וחודש הזה מגיע אותו עם הרבה מתנות.

 

אביב הכל מלבלב הכל פורח ומתחדש בצבעים מרהבים. חודש של חרות ותקווה אין אומרים בחודש זה תחנון הכל מתנות בחוץ. רק צריך לאסוף אותם.

 

שרה אימנו נפקדה בחודש הזה המלאכים באו לבשר לה על הולדת יצחק עם ישראל יצאו מעבדות לחרות. חודש האמונה והכנעת כל הכפירה בעולם עם ישראל לקחו את העבודה הזרה של המיצרים לעניהם ושחטו אותה לקורבן פסח

 

זה חודש של פרנסה והאמונה צריך הכנה לגאולה, לנקות את החמץ מביתנו ומליבנו לשכוח את הרע ולנקות לטוב ולהאמין שה’ מחדש בלבו כל יום מעשה בראשית המאמין זוכה לניסים בניסן ניגאל וניסן עתידין להיגאל

 

ר’ נחמן אמר גאולה תלויה באמונה וע”י אמונה יכולים לזכות לניסים הרבה זמן מצפים לגאולה וזה הזמן בחודש ניסן מתגלה כבוד ה’ בעולם לפי הטבע לא יכול עם ישראל לצאת ממצרים רק ה’ גאל אותם וכמו כן לפי הטבע לא ניראה גאולה אבל זה הזמן הנכון לגאולה

ראש חודש ניסן ראש השנה למלכים.

 

ה’ דן את העולם, ה’ דן את כל המלכויות. אמר ר’ נחמן מברסלב בחודש זה נקבע  ההיתמנות של כל אחד ואחד  ועל כל מלך נקבע מי ימלוך זה הזמן לבקש על מלכות ה’ בעולם ועל מנהיגים טובים אמיתים וצדקים .

 

מראש חודש ניסן יש להגיד פרשת הנשאיים שכל שבט ושבט הקריב קורבן לכן יש להגיד כל יום פרשה לפי אותו נשיא. אמר הרמח”ל הקדוש שאפשר לקבל כח מכל שבט ושבט לפי סגולתו וכוחו של אותו השבט. 12 ימים הם כנגד כל חודשי השנה כל יום מוריד כוח לכל השנה.

 

מובא בזוהר הקדוש שהצדיקים מערב ר”ח ניסן עולה במעלות הקדושה ומליצים יושר על עם עם ישראל לכן כדאי להדליק נרות לצדיקים ולבקש מהם על עם ישראל ועל עצמו עד סוף חג הפסח

סגולה לפרנסה להדליק נר לכבוד ר’ ניסים המצרי מר”ח ניסן עד לאחר הפסח.

 

במסר לנשות החיל נקיון פסח נקיון רוחני להסיר את החמץ מהלב כל השנאה וגאווה כל שאור להשבית מהלב אזי יכולים לקבל את הגאולה. הנקיון זה הכנה לגאולה לנשים יש חלק גדול בגאולה.

 

וצריכים לראות את הנקיון כזכות, אומר הארי ז”ל כל הזיעה והעייפות שמזיעים למצוה, זיעה שמקבלים מזה כח זה הרשי תיבות זה היום עשה נגילה ונשמחה בו,לכן זיעת המצווה שעושים אותה במשמחה ובהבנה להתכונן לגאולה נותנת הרבה כח זה התיקון למחילת העוונות אשרנו שזכינו להתכונן לגאולה .

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה