תיקון תאות הממון / רבי נחמן   

קאוצינג הכנה לחג הפסח - חלק א' : תיקון תאוות הממורבנו הקדוש אומר, שצריך לשנוא את הכסף בתכלית. קשה אהה.. קשה מאוד אפילו. לכאורה נראה בלתי אפשרי.. אבל זה בכלל לא מדוייק בכלל, ייתכן מאוד ואחרי שתקראו את המאמר תוכלו ליישב על לבכם ודעתכם מספר עקרונות לחיים טובים, בריאים ומתוקים יותר.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 27.03.23

קאוצינג הכנה לחג הפסח – חלק א’ : תיקון תאוות הממורבנו הקדוש אומר, שצריך לשנוא את הכסף בתכלית. קשה אהה.. קשה מאוד אפילו. לכאורה נראה בלתי אפשרי.. אבל זה בכלל לא מדוייק בכלל, ייתכן מאוד ואחרי שתקראו את המאמר תוכלו ליישב על לבכם ודעתכם מספר עקרונות לחיים טובים, בריאים ומתוקים יותר.

בספר ליקוטי תפילות א’, ה’ נתן את חן העם בעיני מצרים וישאילום, בעל כורחם כי הם לא רצו כלל, כי אז נתתקן תאוות הממון, אומר רבנו הקדוש.

 

קודם כל צריכים לדעת שאסור לרצות ממון. זוהי נקודת הפתיחה. בני ישראל בכלל לא רצו את הממון. תפקידו של ה’ יתברך לתת ולהשפיע לנו ברב טובו וחסדו. את השכל הזה צריכים להחדיר אל הלב בריבוי תפילות עד שמטהרי את הלב לגמרי מכל רצון לכסף, שנזכה גם אנחנו; ‘וישאלום בעל כורחם‘, כלומר שהם לא רצו וה’ הכריח אותם, במקביל שימו לב שכל הצדיקים שנאו שנאה עזה את הכסף, עד שראו בזה כלום, כמו חתיכת נייר, לא נתנו לזה שום ערך וזה לא השפיע עליהם כהוא זה.

 

בחג הפסח ניתן לבטל את תאוות המון

 

כאשר מבטלים את תאוות הממון הרבה מידות רעות מסתלקות!! כמו למשל קמצנות אזי אדם נותן  ועוזר בלי להתקמצן בכלל אלא ביד רחבה ובלב נקי. זה מבטל גם את תחושת הגאווה אני נתתי ואני עשיתי כי בידוע שהכל מאיתו יתברך, וגם כאשר אתה נותן צדקה זה כי ה’; ריחם עלייך וזיכה אותך במצווה. כשמבטלים את תאוות הממון מסתלקת העין הרעה כי אתה לא חומד את מה שלא שלך..

 

אתה מימלא מכבד את העושר והחלק של חברך ויודע נאמנה שה’; נתן והשפיע לו, אז אתה בכלל לא צר עין, להיפך אתה מפרגן ויש לך עין טובה על ממונם ורכושם של הזולת.

 

תאוות הממון

 

מאז בריאת העולם שלושה תאוות עיקריות, שניים נעקרו מן העולם עבודה זרה (עבודת אלילים, כשפים וכדומה) ותאוות הניאוף. כיום התאווה העיקרית השלטת הינה תאוות הממון – עגל הזהב. 

אנו עדים לעובדות שאנשים עובדים מצאת החמה ועד צאת הנשמה כפשוטו. אין להם יום ולא לילה כל היום מנסים לייצר עוד ועוד כסף. המשפחות שלהם מתפרקות, הם בקושי רואים את ילדיהם, שהרי יוצאים מוקדם וחוזרים מאוחר אחרי שכבר הלכו לישון ישנם כאלו שגם עובדים בשישבת ובכך מחמיצים את כל החיים שעוברים להם מול העיניים.

 

בידוע מתחילת השנה ועד הבאה נקצב סך הממון אותו ירוויח האדם. איך וכיצד זו כבר הבחירה. אבל כאשר אדם חי באמונה ועושה את ההשתדלות המוטלת עליו ומשם ממשיך הלאה בחייו הפרטיים והאישיים מול בני משפחתו, אשתו/הבעל והילדים, קובע עיתים לתורה עושה חסדים מצוות וצדקות אזי גם כספו מבורך והוא חי חיים טובים. 

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה