מעלים את הגשמי לרוחני – קאוצינג מפרשת נשא וחג השבועות

אם אנחנו תמימי דעים לאור העובדה המוצקה האמיתית, החותכת מה שנקרא, שהרי כבוד הקדוש ברוך הוא, הוא צינור החיים שלנו - אז כדאי להשקיע בקשר הזה. זה הקשר של החיים תרתי משמע! איך מה עושים כדי להדק את הקשר ואיך משקיעים?

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 25.05.23

 

כאמור אנו חיים בעולם הגשמי הארצי הזה. העולם הזה נקרא ‘עולם’ מלשון העלם, שהוא נעלם ונסתר, שהרי רואים שרב הדברים נסתרים מעיננו מאשר גלויים, וזה למשל בניגוד מעולם הבא ששם הפרגוד מוסר ורואים הכל נהיר וברור.

כאן בעולם הגשמי שלנו קיים אלמנט ‘ההסתרה’ – והוא זה שדווקא יוצר לנו טוויסט מעניין בחיים שהרי אם הכל היה ברור לנו אז היכן אפשרות הבחירה?! היינו עושים דברים כמו רובוטים וללא בחירה אלא על אוטומט.

אז אם עסקינן ברובוטיזציה, אוטומט ובחירה – הבה נפקח את העיניים יחדיו ליצירת מציאות אלוקית הכרחית כ’צו השעה’. 

השגרה היא אחת מהדרך של הקדוש ברוך הוא להעלים את עצמו מאיתנו. אבל כידוע, מי שמחפש מוצא. מי שמבקש מקבל. מי שרוצה להכניס את כבוד הקדוש ברוך הוא לתוך החיים גם ובפרט במעשים הקטנים – מוזמן ויכול בכיף על מנת ליצור חיים טובים , מאושרים ומספקים יותר.

ברוך הבא! 

אז קדימה עם ישראל בואו נתחיל לשנות את המטריצה ולהכניס את כבוד הקדוש ברוך לתוך החיים שלנו ממש. 

מגלה לנו כבוד אדוננו מורנו ורבנו, רבי נחמן ‘התבודדות היא המעלה גדולה מן הכל!’; כלומר לדבר עם ה’ יתברך, שהדיבור עצמו הוא הכלי ליצירת השפע וקבלתו שזה אגב ‘רק’ הרווח משני. כי הרווח העיקרי הוא הקשר שלך עם בורא העולם! 

ומה יותר מתאים נכון וראוי מחג השבועות – חג שבו קיבלנו את התורה להיות מאוחדים עם בורא העולם בצורה בלתי נפרדת! 

תחשבו על מצב שבו מזמנים אתכם לראיון עבודה ויש לכם כמה אפשרויות ראיון עם המזכירה, או מנהלת המשרד או מנהלת המחלקה וגם יש אפשרות להתראיין אצל המנכלית, המקבלת את ההחלטה הסופית אם כן תתקבל או לא. כל בר שכל היה מבין שדכאי מיד להתראיין אצל זו המחליטה ולקצר תהליכים לכאן או לכאן. כך גם אני הייתי עושה. 

מקבל ההחלטות הסופי והמוציא לפועל!

אז להבדיל, למה שלא נפנה ישר למקבל ההחלטות הסופי?! ולא רק מקבל ההחלטות הסופי אלא זה שמוציא לפועל! בוא נפנה ישירות לכבוד הקדוש ברוך הוא שמחליט מה יהיה איתנו בכל מצב ושנייה!

הקשר של החיים!

אם אנחנו תמימי דעים לאור העובדה המוצקה האמיתית, החותכת מה שנקרא, שהרי כבוד הקדוש ברוך הוא, הוא צינור החיים שלנו – אז כדאי להשקיע בקשר הזה. זה הקשר של החיים תרתי משמע!

איך מה עושים כדי להדק את הקשר ואיך משקיעים?

  1. כפי שמלמד רבי נחמן להתבודד כל יום, לדבר עם ה’ בשפה שלך. ספרי קאוצינג אליפות מבית יוצרו של מו”ר כבוד הרב שלום ארוש שליט”א. ואם אין לך בבית את הספר ‘בגן האמונה’ וכן את יתר ספרי הגנים – זה הזמן לגשת ולרכוש. והעיקר ללמוד וליישם!
  2. ספרון מצוין של מו”ר הרב “אמרתי תודה ונושעתי“. על עקרון חשוב ומוביל בעולמנו. ‘התודה‘ פותחת את צינורות השפע!
  3. ועכשיו למשימה – לקחת גשמי ולהעלות לרוחני. לרשותכם מצורף בזאת מספר דוגמאות שתקחו ותיישמו תפנימו ותכניסו היטב לתוך המודע העירני והמתבונן שלכם. תעשו את זה – אל תתפשרו על הטוב ביותר עבור חייכם! 

מתפעלים את עצמנו לעשייה!

קנית בגד לחג? מצויין, התחדשת בבגד יפה. תודה לה’ יתברך שנתן לך את האפשרות לקנות. הוא זה שנתן לך את הכסף, הוא זה שזימן לך ללכת לחנות בגדים ולקנות. אהה.. על הדרך – הוא גם זה שנתן לך רגליים ללכת לקנות, ואולי גם רכב לנסוע בו – על כל זאת ועוד אמרת תודה? הכרת את הטוב?! זה זמן מצויין להכניס את ה’ לחיים ולהוקיר מעט תודה וטובה על כל מה שעושה למעננו.

בישלת לחג ולשבת? זה אומר שאת מסוגלת לעמוד על הרגליים והגפיים ברוך ה’ מתפקדים. זה אומר שגם ערכת קניות והגוף בריא ופעיל. זה אומר שגם שלמת והיה לך כסף. זה אומר שלח לך מצרכים ומעדנים לענג בהם את החג והשבת. אז יאללה קדימה עכשיו ניקח את כל הגשמי הזה ונעלה אותו לרוחני! הכיצד? להתבונן ולומר קודם כל תודה ולהוקיר את הטוב והשפע שבורא עולם נתן ולא לקבל כמובן מאליו. בנוסף לברך את ה’ ישתבח שמך בורא העולם על האוכל הטעים לחג, תודה שנתת ל לבשל תודה שיש מיקסר ותנור, ביצים וקמח, תודה על החשמל והמטבח ועל המפה ועל הכוס קידוש – בכוונה נתתי דוגמאות מגוונות על מנת שתפתחו את הראש ותכניסו סוף סוף את המציאות של בורא העולם! כן כן, בפריטים הכי קטנטנים להכניס את המציאות של ה’ – זה נקרא להעלות את הגשמי לרוחני! בהצלחה עם ישראל היקרים!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה