ויהי בחצות הלילה

אמש בחצות בכל רחבי העולם, אומות העולם חגגו את כניסת השנה האזרחית שנת 2024 למניינם. כידוע, עם ישראל אינו חוגג את החג שלהם שהוא עבודה זרה, ומי שחגג בטעות חגג כתינוק שנשבה.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 02.01.24

אמש בחצות בכל רחבי העולם, אומות העולם חגגו את כניסת השנה האזרחית שנת 2024 למניינם. כידוע, עם ישראל אינו חוגג את החג שלהם שהוא עבודה זרה, ומי שחגג בטעות חגג כתינוק שנשבה.

הלכנו לקניות וחזרנו, סדרנו את המצרכים הירקות והפירות במקומם, הכנו ארוחת ערב קלילה והתארגנו לקראת שינה. היה זה לילה ככל הלילות אינו שונה ובטח שלא מיוחד.

לפתע פתאום ויהי בחצות הלילה ‘מזמר’ לו הטלפון עם המנגינה המאוסה והמבחילה המתריעה על אזעקות (האפליקציה בפון מגיבה כמה שניות מוקדם יותר בטרם תשמע האזעקה בעצמה)

אני מתעוררת, ובעיקר עדיין רדומה, שואלת את עצמי מה זה עכשיו באמצע הלילה..?? איףףף.. איזה באסה.. תוך כדי גם בעלי מתעורר, נגש לטלפון לבדוק מה קורה. האזעקות כבר נשמעות ברחבי הערים היטב היטב, אולם אנחנו גרים ברמת גן ואתמול ברוך ה’ לא ‘זכינו’ להיות תחת מטווחי המטחים..

אבל שמענו מצוין מכל הערים השכנות את האזעקות ולאחר מכן את היירוטים והבומים הכבדים שהרעידו לנו את החלונות בסלון.

תקשיבו עם ישראל היקר!

אין אלא זה אות מאת ה’ המבקש להעיר אותנו, אל תחגגו חגים של גויים בבקשה מכם. יש לנו את ראש השנה – שהיא לעם היהודי.

תינוקות שנשבו

חוגגים בראשון לציון ירדו למקלט והחלו לשיר :”אנחנו מאמינים בני מאמינים” ואמרו “שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד..” וככה הדהד לו בחלל האוויר שמחה וצהלה של מאות יהודים ששרו לכבוד ה’ יתברך ועשו קידוש שם שמיים ברבים.

מודה, כל כלך התרגשתי שהזלתי ממש דמעה ואמרתי: “ריבונו של עולם ראה את ילדך המקסימים! איך הם ישר שרים אליך ומרימים את עיניהם אליך בלבד!! ובשעה הזו שכל גוי העולם חוגגים את העבודה הזרה שלהם עם ישראל במקלט שר לך ומברך את שמך. וכולנו איננו אלא רק תינוקות שנשבו שהיצר הרע מבקש להמיר. אנא סלח לכל עמך ישראל לכולנו!”

הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל

עשרות אלפי טילים, מטחים כבדים, והכל ה’ מיירט לנו. בכלל בכלל בכלל לא מובן מאליו!! עיוור מי שלא פוקח את עיניו ושכלו לראות את יד ה’ המכוונת את כל הטילים והיירוטים בהשגחה פרטית ומלאה. ה’ שלח לנו את כיפת ברזל כמתנה שתגן ותשמור ביחד עם מערכת אזעקה מפותחת ומשוכללת המתריעה בזמן. גם זה לא מובן מאליו! ה’ הוא המגן שלנו והוא זה ששומר עלינו מכל משמר.

ולנו רק נותר להודות לה’ יתברך על כל חסדיו, העזרה והשמירה. באמת שלא מובן מאליו!

מזמור לתודה תהילים פרק ק

 מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל הָאָרֶץ:

 עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:

 דְּעוּ כִּי יְהוָה הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ, וְלוֹ אֲנַחְנוּ, עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:

 בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה, חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה, הוֹדוּ לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ:

כִּי טוֹב יְהוָֹה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ, וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה