פורים מגיע! – פרשת פקודי

פורים זה חג גדול לא רק לילדים; זה זמן אדיר לכולנו, הזדמנות חד פעמית לפעול ישועות, להזיז דברים שכבר הרבה זמן תקועים בחיים שלנו.

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 13.03.24

ונהפוך הוא – בקרוב אצלכם

האוצרות נפתחים, וכולנו מוזמנים לקבל מלוא חופניים מההשפעות העצומות של היום!

פורים זה חג גדול לא רק לילדים; זה זמן אדיר לכולנו, הזדמנות חד פעמית לפעול ישועות, להזיז דברים שכבר הרבה זמן תקועים בחיים שלנו.

אם זה בגשמיות ואם זה ברוחניות. אם זה בפרנסה ואם זה בבריאות. אם זה אצלנו או אצל היקרים לנו.

זה לא סוד. זה כתוב בכל הספרים הקדושים.

ואנחנו רואים ושומעים ניסים מידי שנה כפשוטו!

התלמידים שלי בישיבה הולכים בכל שנה בליל פורים לעשות תפילות והתבודדויות ארוכות, ורואים ישועות עין בעין בזכות התפילות של ליל פורים, החל מזיווגים ופקידת עקרות ועד לאברכים בחובות בלי שקל על הנשמה שקונים דירות בירושלים!

כי בפורים “כל הפושט יד נותנים לו”.

זאת אומרת שנותנים לכל אחד בלי לבדוק אחריו אם הוא ראוי או לא.

כל אחד מקבל אפילו שהוא לא ראוי, ולמרות שעדיין לא עשה תשובה, גם אם לא מגיע לו, ואפילו שהוא עדיין רחוק מאוד – בכל זאת בפורים מקיימים בשמים את ההלכה ונותנים שפע לכל הפושט יד, כלומר למי שמרבה בתפילה, וממלאים משאלות לבו לטובה.

מכל היבט ובכל צורה שמסתכלים על זה – פורים זה יום בלתי רגיל. וכמו שפורים זה יום בלתי רגיל, כך גם הישועות והניסים של פורים זה משהו ממש בלתי רגיל: הישועות מגיעות בגדול ובענק.

באנו לחזק, ויש חיזוקים, והרבה. לא את הכול נוכל להביא כאן כי רבים הם. גם אם נדבר על פורים שעות זה יהיה רק כטיפה מן הים.

אבל עוד לפני החיזוקים נגיע לתכל’ס:

חייבים להיות ממוקדי מטרה. חייבים להכין את עצמנו לפורים.

‘לא כל יום פורים’ – זה לא סתם מטבע לשון. זו אמת לאמיתה.

פורים זה דבר כל כך מיוחד וכל כך חד פעמי שפשוט אסור לנו לפספס את זה. כי כגודל האור והסגולה הבלתי רגילה של היום, כך גודל הטרדות והבלבולים שמונעים מן האדם להאריך בתפילה ולקבל את האוצרות.

כולנו מכירים את המשל של המלך שפתח את האוצרות ליום אחד בלבד אבל הקיף את הארמון בדוכני אוכל והופעות ובכל מיני אטרקציות. רוב העם נפלו לפתיון, בזבזו את הזמן היקר, ונשארו ריקים מכול. ורק יחידים התעלו לגודל השעה והכינו את עצמם כראוי וכך התעלמו מכל רעשי הרקע וזכו לצאת מהיום הזה עם עמוסים בכל טוב.

מי שיש לו טיפת דעת חייב להחליט כאן ועכשיו לעשות הכול כדי לנצל את היום הזה כמו שצריך. זאת אומרת, לשריין לעצמו זמן שבו יוכל לעמוד ולהאריך בתפילה שעות ארוכות. רצוי מאוד שזה יהיה בליל פורים, כי היום מאוד עמוס.

וזה מתחיל כבר השבוע החל מתענית אסתר וכמובן בשני הימים של פורים. ובשנה זו זה גם בימים שבין תענית אסתר לפורים.

כבר שנים שמזכים אותי משמים להכין ולהדריך את תלמידי להאריך בתפילה ביום הגדול, ובכל שנה מחדש אני שומע כל כך הרבה ניסים!

כי בזכות התפילות של פורים ניתן לזכות ל”ונהפוך הוא”, לנסים של פורים.

כי הנסים של פורים חוזרים בכל שנה מחדש, כמו שאנחנו קוראים במגילה: “והימים האלה נזכרים ונעשים בכל דור ודור”. לכן צריכים להבין מה קרה אז, כדי להבין אילו ישועות אנחנו יכולים לקבל כבר בשנה זו.

בימי הפורים הישועה הייתה באופן של “ונהפוך הוא”.

מה פירוש המילים “ונהפוך הוא”?

אם אתה חייב לבנק מאה אלף שקל והבנק מחליט לבטל את לך את החוב – זו ישועה אדירה מעל הטבע, אבל זה לא “ונהפוך הוא”.

מה זה “ונהפוך הוא”? זה כשמנהל הבנק מתקשר אליך ואומר לך: לא זו בלבד שאני מבטל לך את החוב, אלא אני גם נותן לך מהבנק מאתיים אלף שקל במתנה, ועוד אישור להלוואה של עד מיליון שקל בריבית אפסית.

מה היה הנס אז?

עם ישראל כבר שנים בגלות בבל. מוכים מדוכאים ומושפלים אבל שורדים. פתאום מגיעה הגזירה של המן ומעמידה אותם בסכנה קיומית. הכול סגור וחתום, והמצב נראה אבוד.

הם רק רצו לשרוד. הם היו נותנים הכול כדי לבטל את הגזירה, ולחזור להיות סתם יהודים מסכנים ומדוכאים בגלות כפי שהיו לפני הגזירה, אבל לפחות לחיות.

הם לא העלו על דעתם איזו ישועה אדירה תגיע. הם אפילו לא העזו לחלום עליה.

לא רק שהגזירה התבטלה והצורר הושפל ונענש בצורה הגלויה והנוקבת ביותר – אלא שגם הדמות היהודית הבולטת ביותר בדור, מרדכי היהודי, מקבל את טבעת המלך ומקבל את המעמד הנכבד ביותר באימפריה הפרסית, כלומר בעולם כולו.

פעם ראשונה מאז החורבן שעם ישראל שולט בשונאיו!

מעם גולה ונשלט – לעם שולט; מעם מוכה ומנודה – לעם שכולם רוצים להתייהד ולהצטרף אליו; מעם מושפל – לעם שמקבל חשיבות והתנשאות בכל רחבי העולם. מעם שמאס בתורה ובמצוות – לעם שמקבל את התורה בכזאת אהבה שאפילו במתן תורה לא הייתה.

והפסגה והשיא של המהפך היה שזמן קצר לאחר אותו נס ובעקבותיו – עם ישראל קיבל את האישור, הגיבוי, והתקציב מהממלכה הפרסית לחזור ולעלות לארץ ולבנות את בית המקדש השני!

זה נקרא “ונהפוך הוא” על מלא. משואה לתקומה.

עכשיו קח את הדברים אליך, לחיים שלך.

תארגן לעצמך את הזמן כך שתוכל לעמוד בפורים שעות ולהתפלל.

וכך בפורים אתה לא רק לא רק תצא מהצרה, אלא אתה תזכה לאור עצום, לשפע ענק, כי רק זה נקרא “ונהפוך הוא”.

הרווקים לא רק לא יישארו רווקים, אלא יקבלו את הזיווג הכי טוב שיש, את החיים הכי מאושרים שיש. חשוכי הבנים לא רק יזכו לחבוק בן, אלא יקבלו את הנשמות המיוחדות ביותר, את הנשמות שיאירו את העולם. בעלי החובות לא רק יקבלו שחרור כלכלי, אלא יקנו דירות ברווח ובקלות ותהיה להם פרנסה בשפע שהם יפרנסו גם אחרים.

אבל זה לא רק בישועות כאלה. היום אנחנו צריכים ישועות עמוקות בתחומים נוספים:

המכורים לשתייה ולחומרים מסוכנים לא רק יצליחו להתגבר ויהיו נקיים, אלא הם ממש יקבלו סלידה עמוקה ולא תהיה להם שום משיכה להתמכרות, ואדרבא הם יקבלו כזאת שמחת חיים שלעולם לא ירצו שום תחליף זול משום סוג שהוא.

העומדים לפני פירוק בתים ל”ע לא רק ‘לא יתגרשו’, אלא יזכו לשלום ולרעות ולחיבור המדהים ביותר. אלה שילדיהם ירדו מהדרך, לא רק יזכו שהילדים יחזרו אל הדת, אלא שיהיו עובדי ה’ אמתיים ויקימו בתים לתפארת. ועוד ועוד.

תתפללו ל”ונהפוך הוא”, שכל החסרונות יתהפכו לשפעים ואורות!

עם ישראל הקדוש, בואו ננצל את הימים הקדושים! בואו נחליט שיהיה לנו לא רק פורים שמח, אלא שפורים יעשה לנו הרבה מאוד שמח בכל החיים האלה מכאן ולהבא!

פורים של ישועות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה