תסמכו על רבי שמעון!

שש שנים הם היו נשואים והחלום, התינוק אותו רצו לחבוק, עדיין לא התגשם. אבל יום אחד זה קרה. הנסיעה לרבי שמעון בר יוחאי ביום ל"ג בעומר הביאה את הבשורה.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 18.03.21

רבי יהושע בן לוי, היה צדיק עצום ותלמיד חכם מופלג מתקופת התלמוד, אך בכל הקשור למצבים של ניסיונות וקשיים הוא הציע שנסמוך על רבי שמעון בר יוחאי (ברכות ט, ע"א).
 
במשך דורות יהודים עשו כל שביכולתם להגיע ולהתפלל על קברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון ביום ההילולה שלו – ל"ג בעומר. לאורך כל הדורות אנשים ראו ניסים מדהימים אחרי שהגיעו לרבי שמעון בל"ג בעומר, היום ה-33 של ספירת  העומר.
 
מה כל כך מיוחד ביום הזה?
 
הזוהר הקדוש בתחילת האידרא זוטא אומר, שרגעים ספורים לפני רבי שמעון עזב את העולם הזה הוא כינס את תלמידיו ואמר להם, שיום י"ח באייר ול"ג בעומר – צריך להיות יום של שמחה וחגיגה. האריז"ל הקדוש אמר, "ביום ל"ג בעומר התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי עומד במקום מנוחתו ומברך כל אדם שמגיע אליו להתפלל ולשמוח ביום ההילולה שלו".
 
מאמרים נוספים בנושא:
הסוד של רבי שמעון
ל"ג בעומר, 1923
 
וברכה מרבי שמעון, מחבר הזוהר הקדוש ומי שגילה האת הסודות הכמוסים של התורה שמובנים רק למתי מעט, זה לא עניין של מה בכך. כל ברכה של רשב"י היא נס בפני עצמו. אלפי ילדים נקראו על שמו – שמעון, בעקבות הנס שנעשה להורים שלהם, שלא הצליחו להביא ילדים לעולם והגיעו לרשב"י ביום ההילולה שלו וכעבור שנה חבקו בן או בת, המתנה שקיבלו מרבי שמעון בר יוחאי.
 
הנה סיפור אחד בו הייתי מעורב באופן אישי.
 
תומר ושירי גדלו בחיפה בבתים רחוקים מתורה ומצוות. את שירותו הצבאי עשה תומר כחייל ביחידה קרבית ימית ושירי הוכתרה כאלופה באחד מתחומי הספורט. אחרי שקראו ספרי התחזקות ושמעו דיסקים, תומר ושירי החליטו להתקרב ליהדות ולחיות חיים של תורה ומצוות. הם קיוו שהתפנית הרוחנית שעשו תזכה אותם בילדים להם חיכו וציפו בכל מאודם ואחרי שש שנות נישואים, אך הנס הזה לא קרה.
 
שירי סבלה מבקע מפשעתי, בעקבות הפעילות הגופנית המרובה שעשתה. ובהמשך, התגלה גם שיש לשירי בעיות בפוריות. מומחים בתחום זה אמרו לה שסיכוייה להרות קטנים מאוד. תומר ושירה לא היו מרוצים מהתשובה שקיבלו בארץ, לכן נסעו לבתי חולים בעלי שם בחוץ לארץ, אך גם שם התשובה הייתה זהה. שבורי לב ובכיסים ריקים הם חזרו לישראל. זה היה שבוע לפני ל"ג בעומר.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
מה מדליק אותנו באמת?
רשב"י, המערה ותורת הסוד
 
באותו ערב הם התקשרו אלי ושאלו אותי אם יש לי עצה בשבילם. אמרתי להם שיקיימו את העצה של האריז"ל הקדוש, מכיוון של"ג בעומר היה כבר ממש בפתח, מה גם שזו הבטחה אמיתית, בדוקה ומנוסה. "סעו למירון ביום ל"ג בעומר ותבקשו מרבי שמעון שיברך אתכם. עשו שם התבודדות, התפילה אצל רבי שמעון בלב נשבר היא דבר גדול" אמרתי להם.
 
שנה לאחר מכן, ביום י"א באייר נולד התינוק הקטן והמקסים של תומר ושירי. היום של ברית המילה שלו היה י"ח באייר – יום ל"ג בעומר! למרות הקשיים וכל מה שכרוך בזה, הם החליטו שאת הברית הם עושים אצל רבי שמעון. לילד הם קראו… שמעון.
 
שלוש שנים עברו מאז הולדתו של שמעון ושוב הזוג אצל רשב"י, הפעם לעשות חאלקה לשמעון הקטן.
 
בשנה הבאה, בעזרת השם, שמעון המקסים יהיה בן 13, "את בר המצווה" אמרו לי ההורים, "נחגוג גם אצל רבי שמעון בר יוחאי".
 
אל תוותרו על ההבטחה הגדולה – הברכה של רבי שמעון באחד הימים הכי מיוחדים בשנה. אתם בהחלט יכולים לסמוך על רבי שמעון!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה