ישראל, לחיות מעל הטבע

לחיות מעל הטבע, זה לחיות בניגוד לכל הטיעונים ההגיוניים והשכליים. לא מאמינים? העובדה שאתם חיים בארץ ישראל היא ההוכחה לכך!

4 דק' קריאה

הרב ניסן דוד קיוואק

פורסם בתאריך 05.04.21

לחיות מעל הטבע, זה לחיות בניגוד
לכל הטיעונים ההגיוניים והשכליים.
לא מאמינים? העובדה שאתם חיים
בארץ ישראל היא ההוכחה לכך!
 
 
ארץ ישראל היא כמו כל מקום אחר בעולם. יש בה הרים, מדבר, ערים ושדות. ממבט רגיל לא רואים משהו מיוחד בזה. אבל רבי נתן מברסלב מסביר, שהקדושה של ארץ ישראל היא משהו שאנחנו יוצרים כל יום.
 
רגע, אבל האם היא לא קדושה ממילא? ועוד משהו, מה זאת אמונה?
 
אדם יכול להאמין להאמין בבורא שהוא איפה שם בשמים. כן, הוא שם. אבל את העולם הזה הוא נתן לנו. אז מה זאת אמונה? אמונה היא האמון שמושפע לעולם הזה. ארץ ישראל. אמונה צריכה להיות בתוך ממד הטבע. צריך אמונה לגבי הפרנסה, הבריאות ועוד. אבל אין צורך לדאוג, השם הוא בעל הבית והוא דואג להכל.
 
כשיורד גשם בארץ ישראל, זה נס. באופן טבעי, אנחנו נמצאים במקום שהגשם בו הוא לא דבר שכיח, אלא אפילו די נדיר. ארץ ישראל היא לכאורה עניין של טבע, כמו כל מקום אחר, אבל הכל כאן ניסים על גבי ניסים. השם הביא אותנו לחיות במקום בו אנו מוקפים באויבים. החיים פה מצריכים מאיתנו להיות דבוקים בבורא עולם. אחרת, אין דרך אחרת לחיות כאן. שנת השמיטה הבאה עלינו לטובה, שנת השבתון – מי שמע על דבר כזה? באיזה מקום יש דבר כזה? אבל זאת ארץ ישראל. לחיות בארץ ישראל, זה לחיות מעל הטבע.
 
מאמרים נוספים בנושא:
ארץ  השמחה
גן של  אמונה
ישראל שלי, לא עוד פיסת נדל"ן
 
איך המקום הזה נבנה? אף אחד לא יודע. לאף אחד כאן אין כסף, כל שכן מיותר. אבל זאת המציאות של ארץ ישראל. שתהיה לנו אמונה בעולם הזה. לאדם אחד יש אמונה, אבל הוא לא צריך להשתדל הרבה. לאדם אחר יש אמונה, והוא מקים עסק והוא מאמין שהשם עוזר לו. מי הטוב מבין השניים? שניהם אותו דבר, אבל השני הביא את האמונה לעולם הזה. יש אנשים שלא מתחתנים כי הם דואגים מי יפרנס אותם ואת הילדים שלהם. שני ילדים וכלב, מקסימום דג זהב באקווריום וזהו. מי יכול יותר מזה? אבל אם אנחנו בוטחים בבורא, אז הוא כבר ידאג לנו להכל!
 
רבי נחמן מברסלב היה מתעלף כשהוא דיבר על קדושת ארץ ישראל. זאת המתיקות של האמונה בבורא, בעולם הזה. זה האור של רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע. בבית, עם האישה והילדים, ברוחניות, עם כל העליות והירידות. זה המקום שבורא עולם רוצה שתהיה לנו אמונה. המרגלים לא רצו את זה, אתם יודעים? הם רצו להישאר במדבר ולאכול את המן, אבל זה לא מה שהשם רצה בשבילנו. האמונה בקדושת ארץ ישראל זה להאמין שאנחנו יכולים לעבוד את השם מתוך העולם הזה ממש.
 
ארץ ישראל היא המקום שיש בו את כל הבעיות, הרבה בעיות. כי כאן נעשים תיקוני הנשמות. כשאנחנו מביאים את השם לעולם הזה זה נקרא תיקון הדעת, מודעות רוחנית. ארץ ישראל היא מקום בו אין מקום לאשליות. זה מקום של אמת. זהו השער לגן עדן. ומה זה אומר?
 
התפילות שלנו צריכות להתקבל למעלה. לאכול ולהאמין שתיקנו משהו תוך כדי האכילה, זה חלק מהקדושה של ארץ ישראל. כל דבר בעולם הזה יכול להיות כלי לעבוד את השם. רבי שמעון בר יוחאי גילה כמה טוב יש בכל דבר, ואנחנו בהחלט יכולים לגלות ולחשוף את זה. למה? כי אנחנו מאמינים בזה. אבל אם אנחנו חושבים שהכל גשמי, כמו שאדם מרים את הראש ומסתכל על השמים, על הגלקסיה, וחושב שהכל אבק ורוח, זה בעיה. אלא שאנחנו רואים דברים אחרת. אנחנו מאמינים שהעולם הזה נברא בכל יום מחדש. יש משהו מעבר לעולם הזה, שהוא המקור והכוח של העולם הזה. יש ממד רוחני שהוא מעל הזמן והמקום. והיכן נמצאת נקודת המפגש שהעולם נפגש עם הממד הרוחני הגבוה הזה? בארץ ישראל.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
שער  האמונה
כל יום גן  עדן
ידיים של  אמונה
 
ארץ ישראל היא השכינה הקדושה. כשיש לנו מחשבה של אמונה, אנחנו מעלים את השכינה. מחוץ לארץ ישראל, מחשבה כזו מעלה ניצוצות, אבל בארץ ישראל עצמה היא מעלה את השכינה. הקדושה של הארץ הזו מחולקת ל-12 חלקים, ל-י"ב השבטים, שהם י"ב השערים השונים של התפילה. שמים וארץ מחוברים. זאת התורה שהצדיקים גילו – לחיות עם השם ולהיות קרובים אליו. כשבית המקדש היה קיים היה אפשר לראות את זה בבירור.
 
ישנם אנשים שלומדים קבלה וחסידות אבל לא חיים את זה. כשאנחנו לומדים את הדברים האלה כמו שצריך, אנחנו לומדים איך לחיות עם השם. אנחנו לומדים להאמין במה שאנחנו עושים – איך כל דבר שאנחנו עושים גורם נחת רוח, תענוגים ושעשועים לבורא עולם. לא משנה עם אילו בעיות אנחנו מתמודדים – אנחנו פונים לבורא עולם בתפילה. אנחנו מחזירים הכל להשם. אנחנו חיים עם יראת שמים – ברחוב, בבית, בכל מקום. אנחנו חיים עם השם. אם אתם מטיילים או מסתובבים בארץ ישראל תהיו שמחים, כי להיות כאן זה אחד התיקונים הגדולים שאדם עושה – תיקון  הברית. ומה הם תיקונים? כל מה שאנחנו עוברים. קדושת ארץ ישראל היא להאמין בהשם ולבטוח בו. אנחנו היחידים שבונים את הקדושה של ארץ ישראל. אנחנו מאמינים שהעולם הזה קשור ומחובר לעולם של מעלה.
 
רבי שמעון בר יוחאי והצדיקים הגדולים מכל הדורות הם אלה שגילו לנו את כל זה. שאנחנו עובדים את השם על ידי שאנו מעלים את העולם הזה לבורא עולם, ועל ידי שאנחנו חיים עם אמונה. אנחנו מאמינים ובוטחים בו, בכל מצב. אנחנו מאמינים בתפילה. אנחנו יודעים שהבורא איתנו כל הזמן. "חיה את האדמה (הארץ): – למה? כי האדמה מסמלת את השכינה הקדושה. אנחנו צריכים לאכול ולישון בעולם הזה. אנחנו חיים לחיות בצורה נורמאלית. אבל גם להפיץ את האמונה. נצליח עם הפרנסה, הבריאות, שלום בית, חינוך הילדים, בצמיחה הרוחנית שלנו ועוד – בזכות האמונה בבורא עולם. כי אמונה היא הכל. ארץ ישראל היא ארץ האמונה.
 
לכן ארץ ישראל היא המקום העיקרי והחשוב ממנו עולות התפילות לשמים. היא השער לשמים, לגן עדן. האמונה בארץ ישראל היא השער לגן עדן. ומה זה שער? זה הנקודה בה אתה עומד מצד אחד ורוצה לעבור ממנה לצד השני, אלא שהשער נעול ואי אפשר לעשות את זה. אמונה היא המפתח של השער הזה. כל מה שאנחנו מעלים צריך להמשיך הלאה, דרך השערים האלה. כך התפילות שלנו עולות למעלה ומתקבלות באהבה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה