פידיון נפש – מציל חיים..!

אתם מבינים מה קרה פה? שנייה הפרידה בין חיים למוות! שנייה אחת בודדת של הצלת חיים מתאונת דרכים קטלנית ומזעזעת! איך ועל מה זכתה לנס גדול וגלוי ממש, להינצל מתאונת דרכים ולהמשיך את החיים כסדרם?!? פשפשה במעשיה ונזכרה שלילה לפני נתנה פדיונות נפש לראש השנה אצל רבי נחמן!!!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.09.22

“שנייה שהפרידה בין חיים למוות – ובזכות פדיון הנפש ניצלה !!”

“הרבנית! אני חייבת לספר לך משהו מדהים! חיכיתי זמן רב לשיעור שנפגש, על מנת לספר לך באופן אישי. ואני עדיין המומה”. כך נפתח השיעור הראשון של שנת תש”פ שמסרתי במרכז תל אביב.

 

 

“הסיפור שלה יתברר מאוחר יותר כנס מדהים..!”

 

אין דבר ששב ריקם – גם אם הוא לא בוצע בפועל ו/או טרם בוצע אבל היה רצון – וזה בשמים כבר נחשב כאילו המעשה נעשה. למשל, אתם עומדים בצומת עם הרכב והרמזור אדום, בזווית העין רואים קבצן, אתם מסמנים לו בידכם שיתקרב כדי לתת לו צדקה, ולפני שהוא מספיק להגיע הרמזור מתחלף ואתם חייבים להמשיך ולא לעכב את התנועה כולה. אומנם צדקה בפועל לא נתתם, אבל בשמים היא כן נחשבת. הכוונה והרצון מתחברים לחשבון נפלא של טוב ועשייה חיובית למרות שלא בוצעה. דעו לכם, שכוונת הלב חשובה ביותר בשמיים.

 

בשיעור האחרון של שנת תשע”ט וכמדי שנה, אספתי פדיונות נפש לתלמיד חכם שמברך אצל ר’ נחמן הקדוש בראש השנה באומן. אחת מתלמידותיי הכינה מעטפה ובה שלושה פדיונות – עבורה, עבור בעלה ובנה. השיעור היה מיוחד במינו, זכינו לקדש שם שמים ברבים והייתה התרוממות רוח נפלאה.

 

למחרת, היא נסעה באוטובוס וכשהגיעה לתחנה בה הייתה צריכה לרדת, ממש רגל כבר על המדרכה, התברר שנהג האוטובוס עצר במרווח של מטר-שניים מהתחנה ובדיוק באותו רגע, באותו שבריר שנייה, עבר אופנוע שעצר ממש בשנייה האחרונה בחרקה אדירה. האופנוען שעצר בפתאומיות ובתדהמה רבה אמר לה, “השם אוהב אותנו. אוהב את שנינו. ניצלנו מתאונה קטלנית ואולי גם ממוות”.

 

אתם מבינים מה קרה פה? שנייה הפרידה בין חיים למוות! שנייה אחת בודדת של הצלת חיים מתאונת דרכים קטלנית ומזעזעת!

 

אותה תלמידה הייתה המומה ובסערת רגשות ולא בכדי, שהרי לא כל יום זוכים להינצל מתאונת דרכים מסוכנת וקשה. היא לא עברה לסדר היום ואמרה “מקריות”, אלא התבוננה ובחנה איך ועל מה זכתה לנס גדול וגלוי ממש – להינצל מתאונת דרכים ולהמשיך את החיים כסדרם, פשפשה במעשיה ונזכרה שלילה לפני נתנה פדיונות נפש לראש השנה אצל רבי נחמן.

 

אין לי ספק שזה מה שהציל אותי” אמרה לי בהתרגשות, “אין לי ספק שהפדיון הוא זה שהציל אותי מתאונת הדרכים. הפדיון של רבי נחמן היה מגן עבורי”.

 

“וגם אם עדיין לא עשו לך פדיון”, אמרתי, “עצם המעטפה שהכנת, המחשבה, הרצון והכוונה להתברך אצל רבי נחמן היא כבר זו שפעלה עבורך ישועות, הגנה עליך והצילה אותך”.

 

שהרי המעטפה אפילו טרם הועברה לתלמיד.. הפדיון כאמור, הציל אותה מתאונה וודאית.

 

 

השנה ישנה הזמנות מצוינת לעשות פדיון נפש על ידי הרב שלום ארוש על ציונו של רבי נחמן באומן לראש השנה כולל קריאת התיקון הכללי ותפילה על האדם לכל הישועות. פדיון נפש לכל איש/ה ישראלי!! פדיון מציל מגזרות קשות ומדין של מוות!

מי לא צריך פדיון אצל הסנגור הגדול?!  

לפדיון נפש ושליחת שמות

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה