תפילה

שיחה - והמשיל אז לבתו על עצמו: כמו שאני עתה בחדר זה ואחר כך אני יוצא מחדר זה ונכנס לחדר השני וסוגר את הדלת אחרי. אם אתה תבוא אצל הדלת ותצעק...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תפילה
 
על ידי העוונות גורמים, חס ושלום, שנתערב ונחלף רוח האדם ברוח הבהמה, שזה בחינת החילוף שנחלף בן המלך בבן השפחה (בסיפור המעשיה – בן מלך ובן שפחה שנתחלפו), וזה סוד כל הקורבנות כולם, לברר רוח האדם מרוח הבהמה, וכל אחד כפי מה שמערב על ידי עוונותיו רוח האדם ברוח הבהמה – וכשאינו זוכה לתקן בחייו, חס ושלום, אזי הוא צריך לקבל עונשו ולהיות נע ונד בתוך כף הקלע ולבקש הניצוצות ורוח האדם שאיבד והפיל בתוך רוח הבהמה, עד שמקבל עונשו בשלמות, ואז מצליח להתתקן, כי העונש הוא בשביל התיקון. ועל ידי שאומרים פרשת הקורבנות ופרק ‘איזהו מקומן’, נחשב כאילו הקריב קורבנות באלו המקומות, וזוכה לברר כל בחינת רוח האדם מרוח הבהמה מכל המקומות שנפלו שם, ומתקנם ומעלה אותן משם, וזה בחינת פסוקי דזימרה שאומרים לאחר פרשות אלו, כי עיקר בירור רוח האדם מרוח הבהמה הוא על ידי ניגון, שזה בחינת: כוהנים בעבודתם ולויים בדוכנם.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש, ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
סיפר רבי נתן זצ"ל: כשהיה באומאן בביתו, שמע קול של אנשים הצועקים בבית העלמין על קברי אבותם, שדרכם לצעוק ולהתפלל שם בקול מר כנהוג. ופעם אחת שמע אישה אחת שהיתה צועקת שם על קבר אביה ‘אבי אבי!’ בקול מר מאוד, ובתו שתחיה היתה אצלו אז.
 
אמר לה: האישה הזאת צועקת בכוונה היטב ‘אבי אבי’, אבל אביה אינו כאן בכלל. כי כשבאים על קברי אבות טוב לומר למתים השוכנים סביב לקבר האב או האם שבאים אליהם, ולבקש מהם שיודיעו לאב או לאם שבאו בנם או בתם, כי בודאי לא כל המתים נסתלקים ממקום קבורתם למקום שנטרדים, כי הרבה שרויים על קברם. על כן טוב להודיע כדי שהם יודיעו לאב או לאם.
 
והוסיף: אבל אצל הצדיק אין צריכים לחשוש על זה שמא אינו שם, כי מיתת הצדיק הוא רק כמו מי שיוצא מחדר לחדר אחר, והמשיל אז לבתו על עצמו: כמו שאני עתה בחדר זה ואחר כך אני יוצא מחדר זה ונכנס לחדר השני וסוגר את הדלת אחרי. אם אתה תבוא אצל הדלת ותצעק: ‘אבי אבי’, אשמע דבריך.
 
כדברים האלה נשמע מפיו הקדוש כמה פעמים שרמז לכל אחד ואחד כמה גדולה המעלה של מי שיזכה לבוא על קברו הקדוש והנורא, כי בודאי ישמע דבריו ויעזור ויושיע לו בכל מה שאפשר.
 
וכבר נרשמו איזה שיחות מעניין זה, כי כן היתה דרכו בקודש, לשוחח ולדבר בחוכמתו הנפלאה ובשעת השיחה לא הבינו כוונתו. ואחר כך הבינו למפרע כוונתו הקדושה, בפרט בעניין הזה, לבוא על קברו שדיבר הרבה מזה בפירוש וברמז כמה פעמים.
 
     
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה