תפילה והיתבודדות

שיחה - "אף אחד אינו בוכה על צרת הסתלקות הנפטר, כי כולם בוכים וצועקים על דאגתם עצמם, שדואגים הם לעצמם. אולם היכן הוא הבוכה על הנפטר עצמו, שעתה נפטר מהעולם ומגיע לעולם האמת, וצריך לתת שם...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 08.11.21

עצה
 
צריך כל אדם להתחזק בכל פעם בתפילה ובתחנונים והתבודדות וצעקה להשם יתברך, יהיה איך שיהיה, אפילו אם יעבור עליו מה שיעבור עליו. כי אפילו אם רואה שאינו פועל, חס ושלום, בתפילתו, אדרבא הרע מתגבר עליו ביותר, אף על פי כן ידע ויאמין שפועל הרבה בתפילתו וצעקתו, כי על כל פנים צעקתו ותפילתו הן בבחינת מחאה, כמבואר בדין חזקת קרקעות, שכל זמן שהוא מוחה, אז אין חזקת המחזיק מועילה כלום, כמו כן לענין זה גם כן, כי קדושת כל אחד מישראל הוא בחינת קדושת ישראל.
 
וכשהרע מתגבר על האדם בתאוות ומידות רעות, זה בחינה שרוצים לגרשו, חס ושלום, מלהסתפח בנחלת ה' שהיא ארץ ישראל, וכל מה שחותר לשוב לקדושתו אין מניחין אותו מעוצם ההתגרות שמתגרים בו, והוא אינו מתגבר נגדם כראוי.
 
על כן כשמתגבר אף על פי כן בתפילה ובצעקה להשם יתברך, אזי לא יוכלו לגרשו ולכבוש את חלקו בארץ ישראל, חלילה, בשום אופן, כי תפילתו וצעקתו הן בבחינת מחאה, ועל ידי זה אין יכולה הסיטרא-אחרא להחזיק בנחלתו, חלילה, בשום אופן, כי אין חזקה מועילה כשיש מחאה נגדה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
מה יהא על הנפטר?
 
פעם כשהיתה לויה והלכו אחר המיטה בני ביתו של הנפטר ובכו וצעקו כדרך האבלים שבוכים ומתאוננים, שעתה נשארו כיתומים ומי ידאג עתה לצרכיהם וכו', אמר אז אחד מחשובי אנשי שלומנו:
 
"אף אחד אינו בוכה על צרת הסתלקות הנפטר, כי כולם בוכים וצועקים על דאגתם עצמם, שדואגים הם לעצמם. אולם היכן הוא הבוכה על הנפטר עצמו, שעתה נפטר מהעולם ומגיע לעולם האמת, וצריך לתת שם דין וחשבון על כל דבר קטן וגדול, כי לא יוותרו לו על שום דבר, ומה יעשה הוא עתה? והיכן זה המבכה אותו עצמו באמת?"
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.