חלק ב-תורה ב- המשך

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה ב - המשך - ד - המשך - ויש דיבור של עשירות, דהיינו עשירים קרובים למלכות, שהם בחינת (בראשית מ): שלשת השריגים, ודרשו רז"ל (חולין צב): שלשה שרי גאים...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה ב – (המשך)
 
ד – (המשך)
 
ויש דיבור של עשירות, דהיינו עשירים קרובים למלכות, שהם בחינת (בראשית מ): שלשת השריגים, ודרשו רז"ל (חולין צב): שלשה שרי גאים, דהיינו עשירים קרובים למלכות (כמו שפירש רש"י שם), שיש להם בחינת דיבור, בבחינת (משלי כב): חן שפתיו רעהו מלך, היינו הדיבור של קרובים למלכות.
 
וזה בחינת: גם משלשום, בחינת שלשת השריגים הנ"ל, היינו הדיבור של עשירים קרובים למלכות. ויש דיבור של מלכות, בחינת מלכות פה . וזה בחינת: גם מאז דברך, בחינת (תהלים צג): נכון כסאך מאז:
 
והאמת מאיר ברבוע הדיבור הנ"ל, ע"י שלושה שמות הנ"ל, שהם: אל אלקים ה’, שהם: בחינת, תפילה, ותורה, ושידוכים וזווגים.
 
אל זה בחינת תפילה. כי "אל" על שם הכח, שהוא תקיף ובעל היכולת, וע"י התפילה נקראין ישראל בשם אל, בבחינת (מגילה יח): מנין שקראו הקב"ה ליעקב אל? שנאמר: ויקרא לו אל וכו’. כי ע"י התפילה, כביכול, אנו לוקחין לעצמנו הכח ממנו יתברך, כי אנו מבטלין גזרותיו, נמצא שיש לנו הכח, ועל כן נקראין ישראל "אל" ע"י התפילה, על שם הכח כנ"ל. וכמו שאמרו רז"ל (ירושלמי תענית): לא איש אל ויכזב – לא איש הוא, שעשה דברי אל ככזב. כי ע"י התפילה מבטלין גזירותיו יתברך, ואזי ישראל נקראין אל. ומשם מאיר הדיבור, בבחינת (תהלים קמה): וגבורתך ידברו, דהיינו ע"י הכח וגבורה, שזה בחינת אל על שם הכח, מאיר הדיבור ע"י האמת, כי התפילה היא רק ע"י אמת, כמו שכתוב (שם): קרוב ה’ וכו’ לכל אשר יקראוהו האמת.
 
אלקים זה בחינת תורה, כמו שכתוב (שמות ד): ואתה תהיה לו לאלקים, ותרגומו לרב. וזהו: הוא יהיה לך לפה – שבחינת אלקים, בחינת תורה, הוא מאיר לפה, דהיינו להדיבור, כי הרב מורה דרך ישר לתלמידיו בתורתו, שזה בחינת (ירמיה טו): אם תוציא יקר מזולל כפי תהיה, והוא בחינת אמת, בבחינת (מלאכי כ’): תורת אמת היתה בפיהו.
 
ה’ זה בחינת שידוכים, בבחינת (בראשית כד): מה’ יצא הדבר, בחינת (משלי יט): ומה’ אשה משכלת. והוא בחינת אמת, בבחינת (בראשית שם): אשר הנחני בדרך אמת. ועל ידי זה נשלם הדיבור, כי עשרה קבין שיחה ירדו לעולם, תשעה נטלו נשים, ואחד כל העולם כולו (כשרז"ל קידושין מט ע"ב), וכל זמן שאין התקשרות, אין להדיבור שלימות, אבל כשנתקשרין, נתחברים ונשלמים חלקי הדיבור.
 
נמצא, שעל ידי שלושה שמות הנ"ל שהם: אל אלקים ה’, שהם בחינת: תפילה, תורה, שידוכים – נשלם הדיבור על ידי האמת, היינו רבוע הדיבור, שנשלם על ידי האמת כנ"ל:  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה