חוק יסוד הבריאה

כאשר אדם עושה תשובה יום יומית לפני הקדוש ברוך הוא, שוטח בפניו את מידותיו הרעות שמצריכות תיקון ומבקש סליחה ומחילה, מבקש עזרה, רוצה על באמת לשנות את אורחותיו הקלוקלות ולהיות אדם יותר טוב – כבר נמחלים לו עוונותיו!

1 דק' קריאה
חוק יסווד הבריאה!

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 07.04.22

פרשת “מצורע – השבת הגדול” 

“זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן” (ויקרא יד ב)

פרשה נפלאה ומיוחדת שבה הקדוש ברוך הוא מפרט בתורתנו הקדושה את נגעי הנפש והגוף, הבגדים והקירות – מה קורה בפועל, מדוע זה קורה, מהי סיבתם? על מה ולמה האדם נענש.. ונותן גם מזור ומרפא.

שורש

בפרשה נמצא דוגמאות למכביר אודות התפשטות הנגעים לכל נגע; הן נפשי, רוחני ו/או גופני, פיזי ואפילו בדומם כדוגמת בגדים וקירות.

אנחנו יודעים הנהגה חשובה – אצל בורא העולם אין מושג כזה ‘סתם’, שהרי כל דבר קורה בדיוק מידה כנגד מידה ולפי ההתנהגות והדיבורים של האדם בעצמו מתוך עולמו הפנימי..

במילים אחרות, האדם בעצמו מביא על עצמו את העונשים והנגעים בהתאם לאיך שמתנהג ומה שאומר. 

מספר יסודות/חוקים בבריאה

עלינו להבין יסוד מהותי חשוב ביותר, כבוד הקדוש ברוך הוא אינו חפץ להעניש את בני האדם חס ושלום! ה’ יתברך הוא רחמן אינסופי. ברם, נתן בעולמו את אפשרות הבחירה. לבחור בין טוב לרע, לבחור בין טהור לטמא, לבחור בין קדוש למחלל.

עלינו להבין שקיים שורש, בסיס, יסוד לדברים שקורים(טעות לומר צצים). השורש הוא החטא, העוון שהאדם עשה ובגינו, בסיבו, בגללו הגיע הנגע.

בנוסף, יהודי עליו להיות טהור בכדי להתקרב אל ה’ שהוא מקור חיותו. וככזה אם נטמא כלומר התמלא בעוונות שמחשיכים את אור ה’ ממנו אזי באופן אוטומטי הוא מתרחק והנשמה שלו מתכסה בלא טוב.. וה’ שכל כולו רחמנות נותן לאדם אפשרות להיטהר ולתקן את מעשיו

משקל התשובה

אז מה נעשה אנו אזובי הקיר עם כל החטאים והעוונות שלנו? איך אנחנו יכולים כיום להיטהר?

שהרי כיום אין כהן גדול ולא בית מקדש. היום גם לא מקריבים קורבנות, בע”ה לעתיד לבוא זה יחזור

כיום יש לנו את משקל התשובה. כאשר אדם עושה תשובה יום יומית לפני הקדוש ברוך הוא, שוטח בפניו את מידותיו הרעות שמצריכות תיקון ומבקש סליחה ומחילה, מבקש עזרה, רוצה על באמת לשנות את אורחותיו הקלוקלות ולהיות אדם יותר טוב – כבר נמחלים לו עוונותיו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה