יש מקום לכולם

שאלתם פעם את עצמכם מה ומי אתם? מהיכן אתם באים ולאן אתם הולכים? אם כן, תגלו את המקום המדהים, היעד הגדול שלנו, שיש בו מקום לכולם.

2 דק' קריאה

הרב דוד חרלפ

פורסם בתאריך 05.04.21

שאלתם פעם את עצמכם מה ומי
אתם? מהיכן אתם באים ולאן אתם
הולכים? אם כן, תגלו את המקום
המדהים, היעד הגדול שלנו, שיש
בו מקום לכולם.
 
 
שאלתם פעם את עצמכם – מי אתם? האם אתם כפות הרגליים שלכם? השיער? ה-DNA?
 
נשמה וגוף. שני מושגים שרבים וטובים מאיתנו מכירים.
 
למרות שלא פעם אנו מתייחסים לעצמנו כאל גוף – אני רעב, אני צמא, אני עייף… חשוב שנדע שזאת המהות שלנו. אם תשאלו את הגוף 'מה זה חיים?' הוא בטח ישיב, 'לאכול, לשתות ולעשות חיים, כי מחר נמות'.
 
אבל אם נשאל את הנשמה את אותה השאלה, התשובה שלה תשקף סדר עדיפויות שונה וגבוה יותר על מהות האדם בעולם. הנשמה יודעת שכל העניין של העולם הזה הוא כדי שנהיה אנשים אכפתיים, אוהבים, גומלי חסדים ועם קשר אישי ועמוק עם אבינו שבשמים – בורא עולם. שנהיה אנשים עם מודעות רוחנית, רגשית ושכלית, וכמה שיותר.
 
מאמרים נוספים בנושא:
מעגלים
המצחיק המגוחך והחשיפה הגדולה
היינו  שם
 
בעולם הזה, לגוף יש 'מילה' לאיך שאנחנו מקבלים את עצמנו. ולא רק שאנחנו אוהבים 'לאכול, לשתות ולעשות חיים', אלא לפעמים חושבים שזה כל מה שהחיים מציעים ובשביל זה ירדנו לכאן. הנשמה יודעת היטב מהי האמת, אבל בעולם הזה האמת של הנשמה לא מתגלה כל כך מהר. המושג 'עולם הבא' משמעו, שאנחנו מפשיטים מעלינו את ה'חיצוני' ונשארים רק עם ה'פנימי'. הגוף והנשמה נפרדים ואז אנחנו נפגשים הכי חזק וברור עם המהות שלנו – הנשמה.
 
וכגודל העמל והעבודה הרוחנית שלנו כאן, כך גודל ההנאה שלנו בעולם שבו האמת היא הסחורה העיקרית והכי מבוקשת. וככל שטרחנו ועמלנו כאן על עצמנו מבחינה רוחנית, כך נהנה בעולם שבו האמת היא הסחורה העיקרית.
 
בית המקדש היה מבנה רוחני בעולם הגשמי, למרות שכל כולו היה התרסה וניגוד מוחלט לחוקים של העולם הגשמי-פיזי ואלה של הטבע. הוא היה עולם האמת וטעמו היה מעין עולם הבא. המקום בו הנשמה הרגישה שהיא 'בבית'.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
לחיות  על אמת
תסתכלו אל  השמים
 
במדבר, כשעם ישראל התבקשו לתרום להקמת המשכן הקדוש, ההתלהבות וההיענות היו עצומות. כולם תרמו ותרמו עד שנשאר 'עודף'. אבל בורא עולם, אבא אוהב, לא אומר שהילדים נתנו יותר מדי, גם לא מחזיר את המתנות. אז מה הוא עושה? "מכווץ" את הכל כך שהתרומה האדירה תתאים בדיוק למה שהיה צריך להכנת הכלים והמשכן. מכיוון שהמשכן הקדוש היה ביטוי של הרצון והשאיפות הכי עמוקות שלנו, כאלה שהגיעו מהמקום הכי טהור ונקי בתוכנו, עולם רוחני על-טבעי הוקדש לשם הגשמת מטרה זו – להכין מקום לבורא עולם איתנו, לכן כל המתנות התאימו בדיוק והתקבלו בברכה.
 
בית המקדש, שאנחנו כל כך מחכים ומצפים לבנייתו, במהרה בימינו אמן, יוקם מהרצון והגעגועים שלנו אליו. ככל שנפתח ונביע את המהות שלנו, את הנשמות, כך נתקרב למציאות המתנגדת והמיוחדת הזו. נכון, אנחנו מחכים לחלק הגשמי שלו – לבית, אבל יותר מכל רוצים ומייחלים לעולם בו האמת תשכון ללא עוררין, האמת של המהות שלנו, של הנשמות שלנו. זה עולם מעל העולם הזה אך גם בתוכו. זה עולם שבו כל "העודף", כל הכוונות הטובות והמאמצים שבדרך כלל לא מוצאים ביטוי, יתגשמו. אז נראה את היופי של כל התקוות העמוקות בנות אלפי השנים של עם ישראל, את המקום ממנו הן מגיעות. זה יהיה עולם שבו השמים נושקים לאדם, עולם שיש בו מקום לכולם, אם רק נרצה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה