לא מבינה את אלוקים

לא מבינה את אלוקים: ניסיתם פעם להבין את האינסוף? איך הוא מניע דברים ומזיז מהלכים? כשזה לא מצליח לי אני עושה את מה שד"ר סוס ממליץ על כוס קפה.

3 דק' קריאה

יהודית חנן

פורסם בתאריך 15.03.21

אני לא מבינה את אלוקים.

 

מי כן?!?

 

בכל אופן, יש את הפעמים האלה שמשאירים אותי פעורת פה לאור האתגר או הניסיון שהוא מעביר אותי, אז אני עוד יותר מנסה להבין – מה באמת הוא רוצה ממני?!?

 

ולנסות להבין, זה דבר שמכניס אותי לחשיבה אובססיבית, חוסר אמונה ונדודי שינה. והימים האלה הם 'אחד מהפעמים האלה' שהדברים מהסוג הזה קורים לי.

 

אז ככה, לבת שלי שני הוצע לא מזמן שידוך. זה לא דבר שקורה לעיתים קרובות מכיוון שהיא לא אוהבת לצאת לפגישות. בכלל לא. בנוסף, כשהייתה נערה היא קיבלה דום לב והיום היא עם קוצב לב, לכן גם לא קל למצוא שידוך עבורה שירגיש בנוח ובסדר עם זה. ולפעמים, גם אם הם מרגישים נוח ובסדר עם זה, זה בגלל שהם מתמודדים עם משהו יותר חמור מהקוצב לב של שני. אין מה לומר, מצב קשה. ואני לא מאשימה אף אחד. בכל אופן, אנחנו לא מקבלים הרבה הצעות שידוכים עבורה.

 

אבל שבוע שעבר זה קרה – היא קיבלה הצעת שידוך שהיוותה עבורי מחנה אימונים מנטאלי ורוחני… כמובן, באמונה.

 

והתסריט הוא אותו תסריט, כלומר אותה שורה אותה אני אומרת כשאני ממש מתוסכלת, "תראה, אתה אלוקים ואני אדם קטן. אין לי שמץ של מושג מה אתה רוצה ממני!!!"

 

בפעמים האלה, כשאני מרגישה חסרת ישע וקפואה ולא יודעת מה לעשות, אני נזכרת בד"ר סוס (שאת הספרים שלו אני מקריאה מדי פעם לנכדים שלי): אני מדמיינת תמונה של עצמי כילדה קטנה שמתנדנדת על הכיסא הקטן, מביטה על החלון המשקיף על מה שקורה בחוץ ביום מאוד מאוד קר. "כל מה שאני יכולה לעשות הוא רק לשבת-לשבת-לשבת-לשבת. ואני לא אוהבת את זה. אפילו לא קצת!"

 

הבחור הצעיר שהחברה של בתי רוצה להכיר לה, הוא אדם שבעברו יש רישום פלילי והוא גם היה מכור לסמים. והדגש הוא על היה מלשון עבר.

 

היום, הוא במצב שונה לגמרי. הוא לא שם בכלל. יש לו עבודה טובה וממשיך את תוכנית ה-12 צעדים בה הוא משתתף. הוא גדל בבית דתי, הוא נראה טוב, מן הסתם גם מאוד חברותי, אדם רוחני עם כנות מדהימה.

 

אממממ….

 

אבל כאן המוח שלי נכנס לפעולה:

 

איזו הצעה מגוחכת! זה אבסורד! איך הגענו למקום הזה בו אנו חושבים בכלל לאפשר לבת שלנו לצאת עם אדם כזה? תשכחו מזה! וזהו, אני כבר לא מסוגלת לחשוב על זה!

 

אבל אולי הוא האחד?

 

מאמרים נוספים בנושא:

זה לא סלט מטבוחה

בקשה, אל תפריעו!

לומדים לאהוב!

מפוקסים על עצמם
איך נשמור על זה?
הצד המקבל
סיפור אהבה פשוט

כאן בונים גן עדן
כאילו אהבה

שפת הלב

שלום בית – הנוסחה החדשה!

מקום של אהבה

וגר זאב עם כבש

 

שיתוק כזה הוא חוסר יכולת להסתכל על דברים מהצד ההפוך. כי יכול להיות שהבחור הזה הוא טיפוס יוצא דופן שהתגבר על מהמורות לא קלות בחייו (ואני אומרת את זה בעדינות) ואסף את עצמו וחייו וחזר לתלם ובגדול. בהחלט, אני מאמינה בכוחה של מצוות התשובה. אני מאמינה שאנשים בהחלט יכולים להשתנות. לכולנו מגיעה הזדמנות נוספת.

 

בסיפורים הרבים של ד"ר סוס שאני קוראת ביחד עם הנכדים, מגיע פתאום הרגע כשהסיבה והפעולה צריכות לפעול. כלומר, במקום להיות דמות פסיבית שעומדת בצד ומתבוננת באנשים אחרים שמקבלים את ההחלטות, הדמות הראשית אוזרת את כל האומץ הפנימי שלה ויוצאת אלי קרב.

 

ואז, שני ילדים מפחידים את החתול שבכובע, הורטון הפיל מסרב לעזוב את הביצה שלו, והאייל כבר לא מוכן להיות הסמרטוט של האורחים שלו.

 

רגע ה"אהה!" מגיע והחלש הופך לגיבור חזק ומסייע.

 

אני עדיין מחכה לרגע שלי. מן הסתם, אצטרך בזמן הקרוב לעשות את הפעולה שתהפוך אותי לגיבורה חזקה ומסייעת. אולי אכין קפה, אתקשר לאחותי, אבכה או אגלוש ברשת. אחר כך אדבר עם בעלי ואשגע אותו על כל היתרונות והחסרונות של ההצעה הזו, ואספר לו שוב את הניתוח שלי לעניין. ואז, בעזרתו של הבורא, אהיה יותר פרואקטיבית. אתקשר לרב שלנו, אולי אתקשר לבוס של הבחור הזה, ואולי ארד מכל העניין. בינתיים, בכל אופן, אעשה את הדבר היחיד שעולה לי בראש כשאני מתנדנדת בצורה כזו:

 

כשכולם יצאו מהבית היום,

 

אשב על הכיסא שלי,

 

ואתפלל-אתפלל-אתפלל-אתפלל,

 

אתפלל לקבל להכוונה טובה, הגנה וחכמה,

 

אתפלל שבורא עולם יחבר בין שני לבבות,

 

שנועדו לחיות ביחד, בבריאות ובטוב,

 

בכבוד ואמת, בלי לשון הרע ושאר דברים רעים.

 

כי יראת האלוקים היא הדבר החשוב,

 

לא הכבוד, לא העושר.

 

לכן, אנא מנע מאיתנו טעויות והחלטות שגויות,

 

ענה לתפילותינו ושמע קולנו,

 

שלח לבתי את החצי השני שלה, איש טוב ויציב,

 

שיהיה אדיב ויידע לפרנס אותה בכבוד.

 

והוא גם חייב להיות מישהו שאוהב אותך מאוד.

 

הסר ממני את הבלבול הזה, כדי שאוכל לחשוב בבהירות.

 

שלחת לי כמה מצבים לא קלים בחיים,

 

האם אתה יכול לעזור לבת שלי להיות אשתו של איש יקר?

 

כי אני מתכוונת למה שאני מתפללת ומתפללת למה שאני מתכוונת.

 

בבקשה ממך, בורא עולם, ענה לתפילותיי אחת על אחת!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה