סרטון החיים הטובים

מה יש בסרטוני "החיים הטובים" שאנו מתעדים ומעלים לכל רשת אפשרית יותר מהחיים שגורמים לנו "ייאושיטיס"? עדנה קדוש עם הטיפים, הדלי והמצקת.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

 

הסיבה שנדמה לכם שלאחרים קל יותר היא בגלל שאתם רואים את ההצגות של כולם, אבל חווים מאחורי הקלעים  את שלכם!

 

אחרי שקראתי את המשפט הזה (לא יודעת מי אמר אותו במקור, אבל לא הפסקתי לברך אותו) הוא עשה לי הרבה סדר בראש.

 

למה?

 

כי המשפט הזה מזכיר לי, ולכל מי שיקרא אותו, שאנשים בוחרים להראות את הרגעים המוצלחים שלהם, את הבית המושלם, את הילדים המוכשרים, את הנופש המיוחד שחוו בקיץ האחרון, את הבישולים הכי 'שווים' – עם שלל תמונות בכל רשת אפשרית – פייסבוק, אינסטגרם ושות', בעוד שאנו חווים את ה'תיקון' של הבית שלנו ומרגישים רחוקים מחלום השלמות (יש כזה בכלל?), הילדים לא תמיד בתלם… והנופש? היה חם ומלא יתושים. ואל תשאלו, ביומולדת בדיוק ברגע שהיה צריך לשמוע את הקליק העוגה נפלה…

 

כל זמן שזה בינינו לבין עצמנו, כלומר קירות בתינו והאורחים ומי שנמצא לידנו – זה בסדר. פחות בולט, פחות גורם לנו אי נוחות וכל הדברים הרגשות והתלות שפיתחנו מאז שהן הופיעו. מי? הרשתות החברתיות. ושם, זה מאוד מאוד בולט!

 

כי יש את אלה שמעלים תמונות וסרטונים של "החיים הטובים", אתם יודעים, עם ההצלחות העסקיות המוצלחות שגורמים לנו לחשוב שכולם מצליחים ומתפרנסים טוב, ורק אצלנו המצב בטטה.

 

המפגשים עם ההצגות מעצבים את חיינו. התוצאות אינן ניטראליות אלא שליליות (לרוב) או חיוביות.

 

ישנה תיאוריה פסיכולוגית של ד"ר דונלד א. קליפטון – "למלא את הדלי", האומרת שלכל אחד מאיתנו יש דלי ומצקת בלתי נראים.

 

הדלי שלנו מתמלא או מתרוקן בהתאם למה שאנו אומרים ועושים, וגם בהתאם לדברים שאנשים אחרים אומרים. כשהדלי מלא אנו מרגישים נהדר, חזקים ואופטימיים. אך כשהדלי ריק אנו מרגישים חלשים ללא אנרגיה ורצון.

 

כאשר אנו ממלאים את הדלי שלנו או של האחר (וממילא שלנו מתמלא) – טוב לנו.

 

כאשר אנו משתמשים במצקת כדי לרוקן את הדלי שלנו או של מישהו אחר – אנו נפגעים.

 

בכל רגע בחיינו יש לנו בחירה – למלא את הדלי שלנו ושל האחרים, או לשאוב.

 

מאמרים נוספים בנושא:

המסכים המבדילים

זהירות, טלפון!

מלכודת אלקטרונית

אגודלים מכורים

הגנב מכף היד

גנב הזמן, שמעתם עליו?

חוסכים זמן?

טכנולוגיה כשרה

המכורים

מכור ל… בוץ!

שורדי הפייסבוק

תעצרו את זה!

 

כאשר אנו מציגים את הצד המוצלח שלהם כאילו כך נראים כל חייהם – זה מרוקן את הדלי שלנו. כאשר זה נעשה באופן יומיומי בפייסבוק או בחדר של הצוות בעבודה – זה מכרסם ויוצר "ייאושיטיס" – ייאוש דלקתי של אנרגיית החיים.

 

לכולנו יש בחיים, ביומיום, חוויות חיוביות ושליליות. התמקדות בחיובי – תמלא את הדלי שלנו ותגביר את ראיית הטוב. כך גם המילים הטובות ועשיית טוב – הדלי מתמלא עוד ועוד.

 

מילוי הדלי הוא בעל ערך לכל אדם – לאדם הפרטי, להורים, למורים, לרופאים ולאחיות, לעובדים הסוציאליים וכל מי שנותן שירות לציבור. זאת גישה שמעניקה לנו את הכוח לתת, לקבל ולהעניק מעצמנו בלי לגרוע מכוחות הגוף והנפש. כמובן, אם היא נעשית בצורה נכונה. ומילוי נכון של הדלי נעשה על ידי מצקת של הבטחה חיובית ומעשים טובים.

 

מאגר של דלי מלא מסייע בתקופות קשות. וכולנו כמובן זקוקים לדליים מלאים, מכיוון שדלי כזה  עוזר לנו להתחזק ולשרוד את הימים הקשים, ואף להיבנות מהם.

 

זו סיבה מספיק טובה עבורנו להפוך את מילוי הדלי להרגל.

 

איך עושים את זה?

 

דבר ראשון – למנוע שאיבה מהדלי, לשים לב מי שואב לנו או האם אלה אנו שעושים את זה לעצמנו. ואולי אפילו יש 'קבוצה שואבת'. יש לשים לב ולהתרחק מכל אלה, וכן להגביר מעשים טובים הממלאים את הדלי שלנו ושל מי שעשינו לו טוב.

 

דבר שני – להאיר את הטוב. להתמקד בלראות ולעשות טוב, כך נגרום למילוי דליים נוספים.

 

דבר שלישי – נתחבר לאנשים טובים. בכל גיל טוב להצטרף ולהתחבר וליזום קשר עם אנשים טובים. כדאי למלא את הדלי שלהם מרגע המפגש, לנסות למלא את הדלי בהתאמה אישית.

 

דבר רביעי – להתייחס לעצמנו ולאחרים מתוך נתינת דגש על נקודות הטוב והחוזק.

 

לכן שימו לב! במקום כלשהו בדרככם ממתין דלי שתמלאו אותו עם חיוך גדול. תארו לכם שממש אכפת לכם… מעצמכם!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה