הרב שמחה כהן

הרב שמחה כהן

42 פוסטים

איך יוצאים מזה?

5 דק' קריאה

אלה הם הכללים בכל תחומי החיים. שימוש בכלי הפשוט והמועיל הזה של מודעות מחולל פלאים. זה לא רק לעצמך, אלא גם לסובבים אותך!

טובים השניים

4 דק' קריאה

מי שלא למד את נושא הנישואין ואינן מבין את ההבדל המהותי בין איש לאישה, יראה בשאלות שהאישה מציגה כמשהו טורדני ונדנוד לשמו, או כ'קונטרה' לדברים שאמר...

“כן המפקד!”

5 דק' קריאה

שאלה: כשבן-זוגך מבקש ממך משהו, האם הוא רוצה או צריך? סביר מאוד שהתשובה תהיה 'צריך'. למעשה, אין דבר בעולם שיוכל להיות מוגדר ב'רוצה' ואין בו את ה'צריך'.

קונים חלומות

7 דק' קריאה

עד שמתקיימת ההגרלה הגדולה הם רואים את עצמם מחלקים כסף גדול לכולם...הם מוכנים לקנות חלומות בכסף. וחלום, הוא כנראה דבר שאדם מוכן לשלם עליו, גם בלי קשר למציאות...

הצורך המקשר

6 דק' קריאה

בדומה למנגנון הצורך, המקשר את האדם לבוראו, יצר הקב"ה באישיותו של אדם צרכים שיקשרו אותו לחברה שמסביבו ולבן זוגו. בלעדיהם לא היו בני אדם מתחברים זה עם זה.

קצר בתקשורת?

4 דק' קריאה

אצל אדם אחד המילה בית יכולה לשמש דוגמא לאושר, אצל האחר דוגמא לסבל. אצל אישה בית מייצג קן משפחתי. אצל איש לעיתים הבית נתפס כ'מוסך' לשהות ולמנוחה, או כפנימיה.

מה שלא מחסל מחשל!

5 דק' קריאה

כאשר ברור לאדם שאם יעמוד בניסיונות שיבואו עליו היום הוא ירוויח, מכיוון שהם לא נועדו להכביד עליו אלא לקדם אותו, אלא מתוך הבנה כי מה שלא מחסל – מחשל!

לקבל ולתת מחמאה

8 דק' קריאה

כשנותנים מילה טובה, אנו, בעצם, מרגישים את אחת התחושות החזקות ביותר שהאדם זקוק להן, את תחושת הבטחון העצמי בעיני עצמנו ובאותה מידה בעיני הסובבים אותנו.

אדם לעמל יולד

8 דק' קריאה

אחד מעקרונות היהדות הינו ''אדם לעמל יולד'', כלומר אדם בא לעולם לא לעזוב אותו כפי שבא אליו, אלא לעבד את עצמו ממצב גולמי למצב שיש בו פאר והדר...

לראות את הטוב והרע

8 דק' קריאה

כמה סיבות טובות גורמות לאנשים לזהות את המאמצים שלהם, את ההקרבה והנכונות שלהם, אולם הם מתקשים מסיבות אובייקטיביות לזהות את הדברים האלה אצל בן הזוג.

לדעת להתפייס

8 דק' קריאה

לדעת להתפייס, זה לדעת כיצד להפוך את כל הגורמים המכשילים, לגורמים המקדמים את האדם עוד שלב קדימה בכל סוגי הקשרים אותם הוא קושר, הן עם בוראו והן עם זולתו.