10 כללים לזוגיות טובה

הרב ישועה עטיה מגיש 10 כללים לזוגיות טובה מלאה בהרמוניה, הדדיות ושיתוף כנה. הצטרפו למאמר מרתק שיתמצת לכם ב10 כללים איך וכיצד משיגים שלום אמיתי בין בני הזוג!

2 דק' קריאה

הרב ישועה עטיה

פורסם בתאריך 14.05.20

10 כללים לזוגיות טובה:

 

1.  שיתוף- שתפו זה את זה בקורות היומיום. צלצלו מדי פעם, הותירו הודעה קצרה וחביבה בתא הקולי, תנו לבן הזוג את ההרגשה שהוא יקר לכם ואהוב עליכם. כתב החזון איש: "להודיע ביציאה לאן הולך ובשובו מה עשה וכיוצא בו דברים קטנים ובדברי חיזוק לשמח לב." אל תניחו לאחרים (משפחה, חברים, שכנים) לחדור לפרטיות שלכם. הכניסה לזרים אסורה!

2. פרגון- מחמאות, מילים טובות, תשומת לב והערכה כנה, הם ה"דלק" שמניע את הגלגלים. אל תחסכו במילים טובות: על מראה חיצוני, על תפקוד הבית, על חינוך הילדים, על ארוחה טעימה, על מתנה קטנה, על עמידה במצבי לחץ וכדומה.

3. ריגושים ספונטאניים- חיוך, קריצת עין, מבט נעים, גילויי חיבה פיזיים מתונים. מחוות קטנות כמו: הכנת כוס קפה, הגשת פרוסת עוגה, פרח קטן, ממתק אהוב, פתקה חביבה.

4. שעת איכות- ישיבה משותפת ואיכותית בבית מדי יום ללא הפרעות חיצוניות של טלפון, מחשב, נגן עיתון, רדיו וכל אמצעי תקשורת אחר. צמצמו ככל האפשר את שעות הצפייה והגלישה לאמצעי המדיה השונים.

5. זמן איכות- יציאה נעימה מחוץ לבית ללא הילדים, לפחות פעם בשבוע: סיבוב משותף באוויר הצח, ישיבה בגינה, אכילה קלה כגון: קפה ומאפה, פיצה, פלאפל, גלידה.

6. מרחב אישי- לכל אחד מבני הזוג הזכות להקדיש זמן לעצמו, לתחביביו ולהנאותיו. בזוגיות בריאה שלושה מרכיבים: אתה, אני ואנחנו. היזהרו מזוגיות כובלת וחונקת!

7. חלוקת תפקידים- נשיאה משותפת בעול הבית, חלוקה ברורה והוגנת של עבודות הבית השונות (רצוי לערוך טבלה מפורטת). בזמנים מיוחדים (מחלה, לידה, חגים) יש לגלות נכונות יתר ולהושיט עזרה כנדרש.

8. גבולות מוגדרים לעבודה- היזהרו מעבודה ללא גבול! אל תתנו ללחץ העבודה לגזול את הזוגיות ואת ההורות שלכם. לשם מה אתם עובדים קשה היום? כדי להיות מאושרים מחר. ומה קורה עכשיו? אל תיכנסו למעגל עגום של עבודה "נון סטופ" (ללא הפסקה), אל תגזלו מהמשפחה את האושר של היום!

9. סיום היום בנעימות- לא לישון בכעס, במריבה, בהתמרמרות, באי הבנה. בקריאצת שמע שעל המיטה אנו אומרים: "הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס והקנטי אותי או שחטא כנגדי"…

10.  שימור וטיפוח הקשר הזוגי- זוגיות איכותית מחייבת השקעה וטיפוח תמידיים: פיזיים, רגשיים ורוחניים.

 

 

***

הרב ישועה עטיה ייעוץ זוגי וגישור משפחה, הדרכת חתנים, הדרכת זוגות נשואים, חוגי בית והרצאות מחבר הספר 'עזרה ראשונה לנישואין מוצלחים' ניתן להתייעץ ולשאול שאלות לקבלת עזרה והנחייה בקשיים בזוגיות וכדומה a527607190@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה