שותפות נאמנה

יום שבועות הוא מלשון שבועה, כי ביום הזה אנחנו נשבענו לקב"ה "נתתי יצר הרע נתתי לו תורה תבלין" איך אפשר להסתדר בלי התורה נגד היצר הרע?

2 דק' קריאה

הרבנית מרים ארוש

פורסם בתאריך 26.05.20

יום שבועות הוא מלשון שבועה, כי ביום הזה אנחנו נשבענו לקב"ה "נתתי יצר הרע נתתי לו תורה תבלין" איך אפשר להסתדר בלי התורה נגד היצר הרע?

 

"מתנה טובה יש לי בבית גנזי" הקב"ה נתן לנו את המתנה הנפלאה הזו כדי להצליח נגד יצר הרע. כשאישה בולמת פיה בבית בשעת מריבה – זה תורה! כשאדם לא מרים יד על חבירו – זה תורה! כשאדם לא מקנא בשני – זה תורה! כשאדם שובת ומבין שיום שבת הוא יום המנוחה לנפש "שבת וינפש", אם אתה מתעסק בטלפון, אין מנוחת הנפש, אם יושבים ושמחים בשבת, זו המנוחה –  זה תורה!

 

את צריכה לשאוף ולבקש: רבונו של עולם אתה נותן מתנה בשבועות את התורה, תן לי את חלקי בתורתך ונזכה לשמוע, ללמוד, ללמד, לשמור, לעשות ולקיים את כל דברי תורתך באהבה, והאר עינינו בתורתך, שנזכה לראות את האור, ודבק ליבנו, שנהיה כמו דבק לתורה ולמצוות, שהלב שלנו יהיה אחד איתך, ונהיה אנחנו וצאצאינו וצאצאי צאצאינו לומדי תורתך לשמה…

יתפלל על זה המון!

 

נשים במה זכיין? נשים הם עסוקות, כל הזמן פועלות ועושות, מתקנות, אופות, מנקות, מכבסות…. איזה נשים מוצלחות, ישתבח שמו לעד!

 

ומה מקומן? שמסייעות לבעלים ללכת ללמוד תורה, ללכת לשיעור.. שולחות את ילדיהם לבית הכנסת ללמוד תורה, והיא מסתדרת לבד, אפילו שזה קצת קשה…

וזה עובד עם שכר, את לא יכולה פיזית ללמוד תורה, אבל את יכולה תוך כדי שאת מסדרת ומנקה לשמוע שיעורי תורה, שיעורי הלכה, מוסר… יגיעו ימים שהילדים יגדלו ותוכלי להחכים וללמוד עוד, זה החלק שלך.

שמחכות לבעליהן, הנה כשהבעל חוזר מלימוד התורה, תכיני לו ארוחה טובה, בלי לקטר ובלי להתלונן, לאחד את המשפחה, להתפלל עליו שה' יתן לו עוד חלקים בתורה.. כמה שיהיה לו יותר חלקים בתורה הוא יותר יאהב ויכבד אותך, הוא יותר ייחס לך חשיבות…

 

"כה תאמר לבית יעקב ותגד לבני ישראל" ה' יודע שאת החיזוק של התורה אפשר רק דרך "בית יעקב". בעל לא יכול להיות חזק בלי האישה שמחזקת אותו ללימוד התורה, תעשי את כל המאמצים ביום הקדוש, מראש חודש סיון ועד חג השבועות, להתפלל ולכסוף לזה, לראות כמה גדולי ישראל  התנהגו ככה, מסופר על ר' אריה לוין שהלך עם אשתו לרופא כי כאבה לה הרגל ואמר לרופא שהרגל שלנו כואבת… מה זה אומר "שלנו"? איך הגיע לכזו גדולה? רק על ידי לימוד התורה.. מה זה גדולי ישראל? שיש להם חלק גדול בתורה, ולזה צריך לשאוף ולהתפלל.

 

משה רבינו נכנס לערפל כי שמה האלוקים כדי לקבל את התורה, לפעמים יש קשיים, ערפל, אבל שם בסוף תמצאי את האלוקים!

 

 

 

חג שבועות שמח, שתזכו לקבל את התורה במתנה נפלאה שתהיה לכם בבית שלכם, בילדים שלכם, בצאצאים ובצאצאי הצאצאים ונזכה כולנו לשמוע ללמוד ללמד לשמור ולעשות. חג שבועות שמח!

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה