חצי הכוס המלאה

חשוב רגע מה אתה רוצה בן זוג שמח ומאושר או בן זוג עצוב ומיוסר? דע, כי כל נסיון לשנות ולתקן נתון מראש לכשלון או להצלחה מועטה....

2 דק' קריאה

הרב ישועה עטיה

פורסם בתאריך 16.06.20

נפתח במעשה שסופר על אחד מבעלי מוסר, רב ותלמידיו הלכו ביער ופגשו אומן שבונה בית מעצים לא מהוקצעים. עמד הרב והתבונן באומן ובאופן בנייתו את הבית, והנה הוא רואה כי במקום שיש בליטה בעץ, עושה האומן חקיקה בעץ שכנגדו כדי לקבל את הבליטה.

שאל הרב את האומן: למה אתה לא שובר את הבליטה?

השיב לו האומן: אם אשבור את הבליטה, אני עלול לשבור את העץ כולו.

פנה הרב לתלמידיו ואמר להם: כך בונים בית! אם לבן הזוג יש "בליטה", עשה אצלך חקיקה כדי שתוכל לקבל אותו ה"בליטה" שלו. גם הוא יעשה חקיקה אצלו כדי שיוכל לקבל אותך עם ה"בליטות" שלך. אל תנסו לשפץ האחד את השני. אתם עלולים לשבור את העץ!

 

חכם ראשי תיבות: חצי כוס מלאה. החכם מתמקד במה שיש ולא במה שאין, בטוב ולא ברע, במעלות ולא בחסרונות, ביתרונות ולא במגרעות. במקום להאשים הוא סולח, במקום להתלונן הוא מעודד, במקום לבקר הוא מפרגן, במקום לצפות למושלם הוא משלים.

 

שים לב:

 

לא להתמקד בחסר! אל תחפש את האדם השלם אלא את האדם המשלים. קבל את בן זוגך כמות שהוא. הצדק עליך את הדין.

 

זכור:

 

כל אדם הוא עולם בפני עצמו: משפחה, מנטליות, מידות, דעות, רצונות, הרגלים וצרכים. זוגיות נכונה מתחילה בהבנה בסיסית שלבן זוגך יש עולם משלו. הוא לא התחתן כדי לרצות אותך, אלא כדי לעשות לעצמו טוב יותר. אל תגרום לו להרגיש חנוק.

חשוב רגע מה אתה רוצה בן זוג שמח ומאושר או בן זוג עצוב ומיוסר? דע, כי כל נסיון לשנות ולתקן נתון מראש לכשלון או להצלחה מועטה והבן כי לעולם בן זוגך לא יחשוב כמוך ולא יהיה כמוך!

 

 

 

שאל את עצמך:

 

  1. מה הגורם לקושי בזוגיות שלי, האם בן הזוג או הרצון שלי שהוא יהיה כמו שאני רוצה ולא כמו שהוא באמת?
  2. האם אני באמת אוהב את בן זוגי או אני רוצה להתאים אותו לצרכיי?
  3. האם אני מכיל ומכבד את רצונותיו ואת דעותיו של בן זוגי או מנסה לכפות עליו את רצונותיי ודעותיי?

 

 

תרגיל א':

בנו פרופיל אישי של בן זוגכם. זהו בן זוגכם, על כל מעלותיו ועל כל חסרונותיו! הדגישו את הטוב שבו והשלימו עם מה שלא! למדו לחיות עמו כמו שהוא!

 

 

תרגיל ב':

בנו פרופיל אישי של עצמכם, על כל מעלותיכם ועל כל חסרונותיכם. שימו לב כמה אתם סלחנים כלפי עצמכם. אולי תנהגו כך גם כלפי בן זוגכם?

 

 

בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה