1,2,3… אקשן!

לחיות חיים משותפים זו עבודה סיזיפית יומיומית קשה שמצריכה השקעה תמידית, נתינה, אהבה, אכפתיות, רצונות משותפים ובעיקר עבודת המידות!

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 16.08.20

בסרטים הוליוודיים רבים מלהקים שחקן ושחקנית ראשיים שידעו לשחק אותה מה זה טוב על המסך. שיצליחו להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר, עם הרבה רגש.

 

הוא סטודנט מעיירת פיתוח והיא סטודנטית נובורישית מיליונרית על, חכמה ויפת תואר. הם מתאהבים ואז מתחילות הבעיות. החבר שלה, זה האהוב על הוריה רוצה להתחתן איתה, אבל היא כבר מאוהבת בבן הכפר.. אז מה עושים? הלב נשבר.. הם בורחים ביחד, היא מנודה מהלימודים, ההורים כועסים, ויום בהיר אחד היא פשוט נעלמת להם.. ההורים נאלצים לוותר , סולחה חתונה ויאללה נגמר התסריט. טורקי, ערבי , הוליוודי What ever.. העיקר שנמכרו הכרטיסים והסרט שובר קופות.

 

אבל גבירותי ורבותיי היקרים במציאות אנחנו יודעים שהדברים ממש אבל ממש לא תנהלים ככה. הם הרבה יותר מורכבים ומאתגרים מאשר אפיזודה חולפת ודמיונית מסרט.

 

שהרי בסרט מתוק ורומנטי מוכרים לנו אשליות. אשליות ורודות, מאוהבות וקלילות שהם אנטי תזה של מציאות עכשווית שבה הרבה רווקים ורווקות לא מוצאים את זיווגם, וגם כאשר מוצאים כבר אחד את השני הדרך לחופה מלאה בקוצים.. וישנם מלא קשיים עד לחופה.

 

לצערי הרב, הרבה מהרווקים והרווקות חיים בלה-לה לנד של דימיון מופרך שהוא פרי דמיונם ולא המציאות שבה הם חיים ואסביר את דבריי.

 

 

פעם אחת שמעתי את מו"ר הרב שלום ארוש אומר משפט שממצא את פרי הדימיון, וכך אמר : "לקבלת קהל באים אליי הרבה רווקים ורווקות ומבקשים עזרה וישועה. כבוד הרב תעזור לי.. מדוע אני לא מוצאת את האחד? מדוע אני עדיין רווק? מה לא טוב בי שאני לא מצליחה להתחתן? מדוע איני מכיר את אשתי..?" ועל זו הדרך השאלות שהם שואלים מתוך עצבות וקושי. ואני מבין לליבם. אבל אני גם יודע ומבין מי גרם למצב הזה.

מי גרם? את ואתה! אתם בעצמכם! כן כן.. הכיצד? בידוע שהגיע הזיווג שלכם ואתם דחיתם אותו במחי יד.. לזה אוזן משולשת, להיא אף מרובע.. זה גבוה מידי והיא קצת מלאה.. ועל זה הדרך – מה שהגיע לא מצא חן בעיניכם, שללתם אותו ודחיתם אותו והרכבת נסעה..

 

הזיווג הגיע אבל אתם דחיתם אותו – והרכבת נסעה! איום ונורא.

 

נכון שישנם מצבים שצריך לקום וללכת מיד. לברוח ממש. אם אתם נתקלים בשידוך שמידותיו אינן טובות, כעסן, אלים, קמצן, בוטה – הסתלקו מיד. אבל אם הוא קצת נמוך ואולי אפילו קירח אבל עם לב טוב ורחמן.. והיא קצת שמנמנה אבל חיננית ומתוקה..

 

אל תחפשו שלמות ואל תחיו בסרטים. הסרטים הם רק פיקציה דמיונית!

 

לאהוב פירושו לא לספק את התאוות והצרכים שלכם, אלא לתת ולהעניק לצד השני בדיוק את מה שהייתי רוצה לקבל בעצמי. לאהוב פירושו לחיות עם אותה האישה או אותו הגבר בשאיפה לכל החיים. להקים איתו/ה בית, להביא ילדים לעולם, לחיות חיים משותפים בזוגיות הרמונית, לרצות לעבור את החיים ביחד, יד ביד. לאהוב את הבן/ת אדם שאת/ה חיי איתו 24/7.

לחיות חיים משותפים זו עבודה סיזיפית יומיומית קשה שמצריכה השקעה תמידית, נתינה, אהבה, אכפתיות, רצונות משותפים ובעיקר עבודת המידות!

ואתם מסתכלים על דברים שוליים וטיפשיים? קרחת? גבחת? קצת שומן? גובה? שפם? לחיים שמנות? זיעה? גמגום? נו בחייכם..! Come on.. עם דעות קלוקלות וסלחו לי גם משובשות כאלו מתחתנים או קונים כרטיס לסרט??

 

צדיקים מכבדים מאד את נשותיהם. יודעים להעריך אותה ולכבדה מעל ומעבר, שעבורם זה המינימום הנדרש.

 

פעם אחת נסע איזה צדיק במונית ובקש מהנהג שיסיע אותו לרחוב מסוים. נהג המונית זיהה מיד את הרב הקדוש ושאל האם שם הוא עדיין מתגורר. ענה לו הרב זה כבר לא ביתי. נהג המונית מעט התבלבל שהרי הסיע כבר כמה פעמים את הרב וזכר את כתובת ביתו , חשב אולי הרב עזב לכתובת אחרת. שאל אותו לפשר הדבר, ענה הרב ואמר "מאז שאשתי נפטרה הבית שלנו כבר אינו בית, אלא רק ארבע קירות.."

 

כאשר אשת הרב הייתה מרגישה לא טוב והם הלכו לרופא להיבדק, הרב אמר כואבת לנו  הברך. לא רק כאות הזדהות עם כאבה של אשתו אלא באמת הרגיש את הכאב מתוך אהבה ואמפתיה רבה אליה.

 

זכרו, רק אהבה מנצחת!

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה