תהליך החזרה בתשובה שלי

וכך מאישה צעירה שהייתה רחוקה בתכלית, פתאום הרגשתי איך אהבת השם עושה בי שינויים רבים ולטובה, והכל- בשם אהבה. חזרה בתשובה כזאת הופכת הכל ליותר קל.

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 10.09.20

תהליך החזרה בתשובה שלי

 

לרגע נתחיל מהסוף…ואז להתחלה

כשהרב יונתן בלאיש הציע שאכתוב את סיפור החזרה בתשובה שלי,

הכתיבה הרגישה לי הכי נכונה עבורי… הדרך הארוכה ומלאת חסדים שעברתי, ברחמיו הגמורים של השם, זו דרך שאשמח לחלוק ולשתף שאם אוכל לחזק אפילו במעט, מה טוב חלקי.

 

אז מי אני?

 

 שמי לירן סנאסט, בת 32 נשואה ואם לשירה המתוקה בת השנתיים, וכרגע בהריון שני תודה לשם (ניסים ונפלאות בשם חוק התודה, עליו הרחיב בהמשך).

 

הסיפור שלי החל בערך בגיל 26 , עד אז חילונית לגמריי עם מעט מסורת (קידוש בשישי וחגים) וללא זיקה מיוחדת לדת. בבורא עולם תמיד האמנתי, אבל מרחוק רחוק.

כילדה, אף פעם לא שמעתי על המילה התבודדות. אף פעם לא ידעתי שבכוחי ויכולתי לפנות לאבא בשבשמיים בתפילה ולהעזר בו, מה שריגש אותי מאוד כששמעתי על כך לראשונה.

 

הרגע מפנה היה כשקיבלתי לידיי את הספר "בגן האמונה" של המחבר הרב שלום ארוש שליט"א, וכבר בדפיו הראשונים הבנתי שקיבלתי אוצר. הספר הפיח בי רוח חיים שהייתה חסרה לי, בערך מהיום שנולדתי. הרגשתי שקיבלתי בוסט של אמת לפנים…מישהו מלמעלה רצה להציל את נשמתי האבודה שמלאה בשאלות קיומיות, בלבולים, טענות, מענות ומה לא…היום אני יודעת, חיפשתי את האמת.

 

רציתי לדעת, מה האמת של העולם הזה? מה התכלית? את הספר לא עזבתי לרגע, בקריאה בו היה לי ברור שהגעתי הביתה. ואני זוכרת שתוך הקריאה התפללתי בתוכי שהטוב הזה לא יגמר, המחבר חייב לכתוב עוד יהלומים! ואכן נכתבו- שעריו בתודה, בגן החוכמה , בשדי היער, חוכמות נשים ועוד) כמובן דאגתי לרכוש את כולם( וכל ספר היה עולם ומלואו עבורי. התחזקתי מאוד מספריו של הרב והבנתי שאלו ספרים משני חיים, שמעצם הקריאה משהו בי משתנה, שאם רק אקח את דבריו לעבודה אישית- אזכה לחיים חדשים, לגן עדן ממש.

 

קראתי בשקיקה את כל ספריו, הוצפתי ברגשות שמחה, אורות של תקווה ואמונה בבורא הטוב והמטיב, והחזרה בתשובה נראתה מתוקה מתמיד.הרגשתי לראשונה בחיי, שיש מי שמקבל אותי כמו שאני, שאבא שבשמיים רוצה בתשובה שלי באהבה, בתהליך, ועד שתהליך יושלם- אני מקובלת ואהובה בעיניו.

 

זאת הרגשה מדהימה שאין שנייה לה! התמלאתי שמחה עצומה לקרוא את דבריו של הרב, ובעצם כך זה מתחיל. ההבנה שהשם אוהב אותי כך או כך, נתנה לי כוח לעבוד על מידותיי, ולאט לאט גם לקבל על עצמי מצוות ומעשים טובים, להתרחק מהרע, לדעת את מקו מי ולהבין שעוד אפול מאתיים פעם. אבל זה בסדר כי השם איתי, נעשה את זה יד ביד, באהבה.

 

בתקופה שבה רק התחלתי להתחזק, השם ריחם עלי שאגיע לתלמידי ברסלב שיחזקו ויעזרו בזמנים קשים, וזה הזמן להוקיר תודה לרב יונתן בלאיש שממנו זכינו להרבה חיזוקי אמונה ועזרה שהגיעה בהשגחה פרטית ממש!

 

וכך מאישה צעירה שהייתה רחוקה בתכלית, פתאום הרגשתי איך אהבת השם עושה בי שינויים רבים ולטובה, והכל- בשם אהבה. חזרה בתשובה כזאת הופכת הכל ליותר קל.

 

 

יש כוח חזק יותר מאהבה בעולמינו? חשוב לי להדגיש, אין מדובר בדרך קלה ללא מכשולים, ללא עליות וירידות, נפילות ומשברי אמונה…חוויתי הכל ואני עדיין חוו ה, למדתי שכחלק מהעלייה ברוחניות צריך ליפול ולקום, וללמוד לקבל את עצמנו גם שם, שאנחנו למטה. לדעת את יצרנו ומקומנו, ועדיין עובדת על זה יום ביומו. יש מורכבות גדולה בתהליך, לפחות כך אצלי.

אבל אהבה מנצחת הכל, והיא זו שבזכותה לא חזרתי אחורה, רק הלכתי והתקדמתי, תודה למלך מלכי המלכים שהכל שלו והכל ממנו.

על הישועות, המתנות והחסדים לאורך הדרך- על זה יש לי הרבה לכתוב, אפילו אגיד שבלי סוף…כמה טוב השם.

 

כבר אמרתם תודה לבורא עולם היום?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה