במה תלויה הסוכה

כל שניה שאתה נמצא בסוכה אתה מקיים מצוות דאורייתא. וסוכה מתקנת את כל הבן אדם, ולפיכך זוכה לבינה, להתחדשות. זוכה להיוולד מחדש ממש!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.11.21

מפניני הרב שלום ארוש

 

ב"ה יתברך נלמד דבר חשוב ביותר, מה קורה למי שמדבר דיבורים כשרים בסוכה לעומת האחר שמדבר דיבורי סרק, חול, רכילות, לשון הרע ועוד מיני חולין והבלים.

 

ומה הקשר בין סוכה לתאוות אכילה, ובין סוכה לשבעת הנרות שבגופנו על זאת ועוד במאמר הבא.

 

כל המצוות שנעשה צריך לכוון שנזכה לאמונה. מצוות סוכה היא בעצמה אמונה. כאשר אדם בונה סוכה צריך לומר ברכת  "לשם ייחוד (הבן איש חי)"  כאשר שמים את הסכך.

 

 

הסוכה שומרת/מצפינה את הבן אדם. השם שומר עלייך, מגן עלייך, השגחה מיוחדת על כלל ישראל ועל כל אחד מעם ישראל. אדם שנכנס לסוכה נשפע עליו אמונה. ויש לבקש לזכות לקבל את האמונה.

 

 

בסוכות כאמור יש המון סגולות ככתוב בליקוטי מוהר"ן: סגולה לבנים, סגולה גם למציאת זיווג, סגולה לקניית בית.

 

דע לך שכל שניה שאתה נמצא בסוכה אתה מקיים מצוות דאורייתא. וסוכה מתקן את כל הבן אדם, אתה הרי נכנס מכף רגל ועד ראש אזי כל הגוף נמצא. ולפיכך זוכה לבינה, להתחדשות. זוכה להיוולד מחדש ממש.

 

 

סוכה זה 7 ימים רצופים וכל שנייה שישן שם קיים מצוות עשה דאורייתא. כל שנייה ורגע להיות בסוכה, לא לזוז ממנה. גם הבעל, גם האישה והילדים.

 

הסוכה תלויה בשמירת הפה שלך! וכעת נסביר למה הכוונה:  

 

ראשית, צריך מאוד לכבד את הסוכה, לשים בה כלים יפים לא לשים למשל מטאטא. יש לשמור על ניקיון ולתת כבוד גדול ולא לדבר שום דיבור. לא לדבר דיבורי חול וכל שכן ריכולים, לשון הרע וכדומה. שימו לב, כל אחד זוכה להשפעה של סוכה על פי הפה שלו. לפי הדיבורים שמוציא מהפה.

 

 

רבנו אומר שסוכה זה יד ימין של בורא עולם שמחבקת אותך אם אתה שומר על הפה שלך.

דיבורים לא כשרים יוצר חס ושלום סוכת אקו"ם = סוכת נוצרים. אדם מדבר דברים לא כשרים וקדושים אזי הסטרא אחרא מחבקת אותך. אולם אם תדבר דיבורים כשרים וקדושים בסוכה יד ימין של הקדוש ברוך הוא מחבקת אותך!!

 

שימו לב, סוכה זה זמן תיקון של תאוות אכילה. זה הרי זמן האסיף, אסיף של תבואה, וב"ה יש הרבה אוכל, לכן גם תיקון של תאוות האכילה. לאכול במתינות ולברך כמו שצריך.

 

לסוכה יש כוח אדיר לתקן את 7 הנרות שהם:

  • 2 אוזניים (שמיעה)
  • 2 עיניים (ראייה)
  • 2 נחירי האף (ריח)
  • 1 הפה (דיבורים)

זמן גבוה מאוד, איך אומרים "לא כל יום סוכות..". זוכה זה מצווה עצומה. לא להתקמצן בקנייה, בבניה ובעשיה וכן בקישוטים .

חג שמח לכל בית ישראל!