“ברוך מתיר אסורים” – פדיון שבויים יונתן פולארד

נאחל למשפחת פולארד היקרה והחשובה ברכה והצלחה בקליטתם בארץ ישראל ובדרכם החדשה. הרבה בריאות וכל הישועות ברוכים תהיו! "ושבו בנים לגבולם!"

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 30.12.20

 

מצוות פדיון שבויים, היא הצלתם ושחרורם של בני עם ישראל הנתונים בשבי. מצווה זו ידועה כבעלת חשיבות רבה על פי ההלכה היהודית,  כבר בתורה מסופר על אברהם שסיכן את חייו ויצא למלחמה כנגד ארבעת המלכים ששבו את אחיינו לוט והצליח לשחררו.

 

 

הרמב"ם כותב פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים

 

 

והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות. והמעלים עיניו מפדיונו, הרי זה עובר על "לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך" ועל "לא תעמד על דם רעֶך" ועל "לא יִרדנו בפרך לעיניך", בטל מצות "פתח תפתח את ידך לו", ומצות "וחי אחיך עמָך", אהבת לרעך כמוך", ו"הצל לקוחים למות" והרבה דברים כאלו. ואין לך מצווה רבה כפדיון שבויים.

 

 

בשולחן ערוך נכתב "כל רגע שמאחר לפדות השבויים, היכא דאפשר להקדים הוי כאילו שופך דמים"

 

 

יונתן פולארד נחת השבוע בישראל בפעם הראשונה בחייו וזאת לאחר שהיה כלוא בכלא הפדראלי למעלה מ30 שנה בגין ריגולו למען מדינת ישראל. יונתן היה קצין בצי האמריקאי ונחשד בהעברת מידע ביוני למודיעין הישראלי, בין היתר סיפק מידע לגבי הכור האטום העירקי שהופצץ על ידי ישראל בשנת 1981.

 

 

אין ספק שיונתן סייע רבות למדינת ישראל ובכלל גם הציל נפשות רבות בעמנו בכך שסיפק את המידע לצורכי ביטחון המדינה. יונתן שילם מחיר כבד מאד, שבו עשרות שנים ישב מאחורי סורג ובריח; עשרות רבנים גדולים ואישי ציבור פנו לנשיאים השונים בבקשת חנינה והיתר שחרור, והנה, רצה השם זה היום נעשה נגילה ונשמחה בו , שבה יונתן ואסתר, בת זוגתו שיחיו זכו לעלות לארץ ישראל ולהתיישב בה כעמך ישראל. "ברוך מתיר אסורים".

 

 

נאחל למשפחת פולארד היקרה והחשובה ברכה והצלחה בקליטתם בארץ ישראל ובדרכם החדשה. הרבה בריאות וכל הישועות  ברוכים תהיו! "ושבו בנים לגבולם!"

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה