עד גיל שבע

כהורים יש לנו דאגות רבות על ילדינו, בעיקר בעניין החינוך בדור הזה, אבל מישהו בא ומבטיח לנו את הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לבקש בשבילם עד גיל שבע, ולא נלך עד אליו?

3 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 25.09.19

לפעמים אנחנו משתעשעים עם הילדים עם השאלה – 'איזה חג אהוב עליך ביותר?'… ומעולם לא שמעתי "ראש השנה".

 

אולי בגלל שזה לא ממש חג, אלא מועד, ואולי בגלל המשמעות של היום הזה. הרי אף אחד לא מתלהב ללכת לבית המשפט, לא שיבחנו אותו ויסתכלו עליו בזכוכית מגדלת ולא שיגזרו את דינו בנוגע לכל הדברים החשובים בחייו.

 

אני לא יודעת אם הילדים הקטנים מבינים את המשמעות של היום הזה, אבל כנראה שהם מרגישים זאת על בשרם כי גם הם אינם ממהרים להתלהב. אבל יש יוצאים מן הכלל. אלו הבנים שזוכים לנסוע עם אביהם לאומן – לפסטיבל הכי קדוש בשנה.

 

כבר כתבתי פה בעבר לא פעם על הנסיעה של הבעלים, שאחרי חמש-עשרה שנה של נסיעות כבר נהייתה אצלנו עובדה מוגמרת (כולל המחיר שמתייקר כל שנה ושאני מתייחסת אליו כמו אל מס שנלווה לחג). אבל מעולם לא כתבתי על נסיעתם של הילדים, אולי כי זאת חוויה של אב ובנו ואני רק זוכה להצצות משם בווידאו-צ'ט לפני ואחרי החג. אפילו כשהם חוזרים הדיווח הוא חלקי ויבשושי, יחסית לחוויות המקור. וכשאני מנסה לתחקר את הילד עם "איך היה?", הוא עונה את התשובה הרגילה והיומיומית "כיף" ולא מוסיף עוד.

 

ככה זה בנים כנראה…

 

מאמרים נוספים בנושא:

תהיו השמש שלהם

פרחים יקרים

חתיכות של סבון

הצלחתי לא לקלקל

ככה אהבה אותנו אמא

אהבה של אמא

אוהבים אותך ילד

לך בתי, מאבא

אבא, זאת אני?

הגעתי לאומן

 

אבל בתוך תוכי אני מאוד מתרגשת שהבנים שלי זוכים לחוות את החוויה הזו, כל אחד בתורו. בעלי מצדו היה לוקח איתו את שלושת בנינו, אבל מה לעשות שיש מניעות בממון (כי כשאין מניעות בממון יש בדרך כלל מניעות אחרות).

 

אז למה אני אוהבת שהבן שלי נוסע לאומן בראש השנה?

 

1. קל יותר – קודם כל ממניע אגואיסטי לחלוטין – נשאר פחות פה להאכיל, פחות רצונות לספק ופחות ריבים להפריד.

 

2. ביחד – זמן בונדינג מדהים לאבא ובנו – צמודים אחד על אחד לשבוע שלם ואפילו ישנים באותה המיטה (כמו בשיר 'טין טן'- "והוא ישן במיטתי, והוא אוכל מצלחתי, והוא תמיד תמיד איתי")…

 

 

זמן איכות של אבא ובן במשך שבוע שלם זו המתנה הכי נפלאה שבעלי והילדים מקבלים בראש השנה…

 

3. קדושה – חוויה מטריפת חושים של קדושה והתעלות רוחנית. מאות אלפי אנשים המכוונים בכוונה אחת, כי אם כבר פסטיבל אז שיהיה בקדושה.

 

4. שמירה – כמו שאני שמחה שהגבר שלי שמור ביום הדין בתוך קבוצה של גברים המעודדת ומעלה את המוטיבציה להרבות בתפילות עם כוונה ביום הזה, כך אני שמחה שבני (על שאינו בגיל מצוות ואינו חייב בדין) בכל זאת שמור ומוגן עמו.

 

5. ההבטחה – הסיבה הכי מהותי וחשובה היא כמובן ההבטחה של רבי נחמן מברסלב, אותה הבטיח בפני שני עדים למי שיבוא על קברו, שהוא ערב שכל ילד שיהיה אצלו לפני גיל שבע, יהיה שמור מן החטא עד יום חתונתו. ואם כבר בחרנו ללכת בדרך הצדיק ובעצותיו, אזי פשוט שכל הורה שאוהב את בנו לא יפספס את הזדמנות הפז הזו.

 

וההבטחה של רבי נחמן גורמת לי הרבה נחת.

 

למה?

 

כי כהורים יש לנו אינסוף דאגות וחששות על ילדינו, ובעיקר בעניין החינוך בדור הזה. אז עצם העובדה שצדיק יסוד עולם ערב על הבנים שלי שישמרו עד החתונה מוריד ממני טונות של לחץ. אני לא נביאה ואני לא יודעת מה יוליד יום ולא איך בניי יעברו את גיל ההתבגרות (שנהיה קשה ומאתגר מיום ליום), אבל אני סמוכה ובטוחה שהצדיק ישמור עליהם וזה הביטוח הכי בטוח ששווה הכל. אז נכון שעליית המחירים של הטיסות והשהייה שם מרגיזה אותי, אבל תכלס, זה כסף קטן לעומת התמורה שאין לה שיעור בעולם הזה ובעולם הבא.

 

שנה טובה ומתוקה לכל אחיי ואחיותיי ישראל באשר הם.

 

 

* * *

שרון רוטר, מוסיקאית יוצרת זמרת וכותבת, מקדמת נשים יוצרות. רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו. אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה