אני גיבור אני שומר שבת!

אבא שבשמיים אוהב אותנו, אבא שבשמיים שומר ומגן עלינו תמיד, עושנה לנו רק טוב. תן לי את האמונה ולהרגיש אותה ולשמו סיכום שיעור של מו"ר הרב שלום ארוש

7 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 26.03.20

"אני גיבור – אני שומר את השבת!"  /  סיכום שיעור של מו"ר הרב שלום ארוש  

כעת נעשה בירור עקרי – מי יחזיק באמונה.
עלינו להתחנף לבורא העולם בלי סוף :"תן לי אמונה, תן לי שמחה"
מה שלא יהיה בעולם, העיקר שאני אחזיק באמונה, וכך לבקש: "אבא שבשמיים אוהב אותנו, אבא שבשמיים שומר ומגן עלינו תמיד, עושנה לנו רק טוב. תן לי את האמונה ולהרגיש אותה ולשמו".

זה הניסיון הקשה שלנו כעת. לעומתו, אדם שיש לו עצבות ומרה שחורה, זה ממש מלחמה!

כמו כן יש לעשות את החוק אל התודה. להילחם. "ריבונו של עולם, תן לי שמחה, תבטל ממני את המרה השחורה. תן לי להאמין שהכל יתהפך לטובה והכל יהיה טוב. תן לי להאמין".

מהו חוק התודה?

1. 1/4 שעה תאמר תודה. "ריבונו של עולם, אתה אבא שלי. כל מה שאתה עושה וודאי לטובה, גם העצבות ומרה שחורה וייסורים. זה חושך. תן לי לקבל באהבה ובאמונה שזה גם ממך. תודה. תודה לך אבא שבשמיים".

2. אח"כ יש לומר 8 פעמים ברציפות מזמור ק- "מזמור לתודה"
←  ולהמשיך להילחם. "אבא ! תן לי שמחה!".
←  לעולם לא לעזוב את האמונה. להילחם עליה. זה חוק: אם אדם נלחם הוא זוכה!

ליל רביעי בלילה, א' ניסן הקדוש ברוך הוא קובע את כל המלכויות שבעולם. מי יהיה ראש ממשלה, נשיא, מי יהיה ראש ישיבה, גם אצל גויי העולם; אנחנו צריכים לבקש בא' ניסן, אם עד אז לא יבוא משיח, נבקש מהקדוש ברוך הוא שימליך את מלך המשיח ותתגלה מלכותו בעולם.

ביום חמישי ליל רביעי, ליל ראש חודש ניסן. לילה ויום למחרת לבקש מבורא העולם שיביא משיח צדקנו ומלכות בית דוד. מלכות השם בעולם.

ניסן זה התחדשות ≠ לא להזדקן. בכלל ראש חודש ניסן וכל חודש ניסן הוא קדוש מאד מאד. וכל יום מ-שניים עשר הימים הראשונים של החודש הם כנגד על חודש מהשנה שתבוא. ימים מאד חשובים וקדושים שצריך לשמוח ולהתחדש. להתחדש ולא להזדקן. לא ליפול לזקנה! להיות חדשים צעירים ורעננים כל הזמן.

בספר ליקוטי מוהר"ן שרבי נחמן מדבר, "כי העיקר זה אמונה להחזיק בה. לשמוח". הרב למד גמרא ובה היה כתוב, כשאדם מרבה בתפילה – התפילה שלו וודאי מתקבלת, לכן להרבות בתפילה. זה זמן להתחזק באמונה, להרבות בתפילה, לומר הרבה תפילה +  מזמור לתודה + "הודו לשם כי טוב.." ← זה הזמן להתחזק!!

←  צו השעה!! זה זמן שאדם צריך לוותר על כל מיני דברים פרטיים שצריך לעצמו ולהקדיש תפילה להתפלל על כלל עם ישראל. זה צו השעה!  וכך כל אחד יחליט: לומר תהילים, או להתבודד ולבקש מהשם שירחם על כלל עם ישראל בכל העולם כולו, שכולם יהיו בריאים מהמחלה הנוראה הזו.

1. כולם לבקש מהשם רחמי שמיים על כל מי שמכיר בני משפחה, חברים, שכנים – רפואה שלמה זה וודאי

2. לבקש מבורא עולם שייתן לכולנו אמונה. שלא ניפול באמונה ויחזיקו באמונה

3. אח"כ יש לבקש על כל העולם. על כל בני העולם שיהיה להם אמונה.

←זה זמן שיכול להתקיים מה שאנחנו מבקשים : "עַל כֵּן נְקַוֶּה לְּךָ ה' אֱלהֵינוּ לִרְאות מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזֶּךָ. לְהַעֲבִיר גִּלּוּלִים מִן הָאָרֶץ. וְהָאֱלִילִים כָּרות יִכָּרֵתוּן. לְתַקֵּן עולָם בְּמַלְכוּת שדַּי. וְכָל בְּנֵי בָשר יִקְרְאוּ בִשמֶךָ לְהַפְנות אֵלֶיךָ כָּל רִשעֵי אָרֶץ. יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יושבֵי תֵבֵל. כִּי לְךָ תִּכְרַע כָּל בֶּרֶךְ. תִּשּבַע כָּל לָשון. לְפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ יִכְרְעוּ וְיִפּלוּ. וְלִכְבוד שמְךָ יְקָר יִתֵּנוּ. וִיקַבְּלוּ כולם אֶת על מַלְכוּתֶךָ. וְתִמְלךְ עֲלֵיהֶם מְהֵרָה לְעולָם וָעֶד. כִּי הַמַּלְכוּת שלְּךָ הִיא וּלְעולְמֵי עַד תִּמְלךְ בְּכָבוד. כַּכָּתוּב בְּתורָתֶךָ. ה' יִמְלךְ לְעולָם וָעֶד:  וְנֶאֱמַר. וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ. בַּיּום הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשמו אֶחָד:"

אלפי שנים אנחנו בתקווה. ועכשיו הגיע הזמן! עכשיו יותר מכל הזמנים.

היום צריך תפילה, וישנם ספרים אליפות בנושא, "בגן האמונה", "אמרתי תודה ונושעתי", "בשדי יער", וכל בני העולם ילמדו ויקראו בהם, כולל הגויים. ויתעוררו כולם להאמין בבורא העולם. (להזמנות הספרים הקדושים, ישיבת "חוט של חסד" 052-2240696).

אלפי שנים אנחנו מקווים לקבל את עולם מלכותך! מה שקוונו עכשיו מתקיים. לקרא את הספר "בגן האמונה". להתבודד לשם יתברך – להאמין בקדוש ברוך הוא. להתפלל הרבה על הקדוש ברוך הוא. כמו שהתפללה חנה אמנו שהתפללה על השם. להתחזק ולראות איך מרבים בתפילות. כל אחד יקדיש זמן בחסדי השם.

רבי נחמן הקדוש מגדלה מה זה עניין של שבת.

בורא עולם עושה פה תהליך בעולם הזה.
אפילו האוויר של העולם נהיה יותר נקי, כי כל המכוניות מושבתות.
לא קולטים מה שבורא עולם עושה מכל הבחינות.
עיקר הלכלוך זה העוונות!!!

רבי נחמן מדבר על ייקר וערך השבת, "כמה יקר עניין של השבת", למה השבת כל כך יקרה וחשובה? הבה נלמד יחדיו:

בימי החול יש שליטה של החיצונים, הקליפות. כאשר אדם עושה מצווה , כל מצווה שי לה קומה שלמה: ראש, ידיים, רגליים. זה דבר ידוע שהחיצונים יכולים לינוק רק מהרגליים. לכן כאשר אדם באמצע השבוע עושה מצוות החיצונים (הקליפות) יונקים מהרגליים. יוצא שהמצווה נשארת בלי רגליים ולכן אינה יכולה להעלות וללכת לפני הקדוש ברוך הוא. (כי החיצונים ינקו את הרגליים שלה).

וכאשר באה השבת, מתבטלת שליטת החיצונים והקליפות (כל שבת ושבת!) אזי יוצא שהרגליים שינקו החיצונים מהמצוות שעשו בני ישראל, הרגליים חוזרות למצוות. אזי עולות המצוות והולכות לפני הקדוש ברוך הוא. הוא זה שאנחנו אומרים בקידוש , " אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ ", שעל ידי שבת תשיב רגל להוציא מבין החיצוניים, מצווה הולכת ועולה לפני הקדוש ברוך הוא.

והקדוש ברוך הוא משתעשע במצווה. אף אם היא נעשית על ידי קטן שבקטנים ובלי כוונה בשלמות הראוי למצווה. וכל זה יש לקדוש ברוך הוא תענוג מהמצווה. כמו אב שיש לו תענוג גדול שילד מתחיל ללכת, אף שאינו הולך כראוי האבא מבסוט, כך הקדוש ברוך הוא משתעשע מאד מכל אחד מישראל שעושה מצווה.

מה יוצא עכשיו? שכל השבוע עושים מצוות ואינם עולים לפני הקדוש ברוך הוא כי החיצוניים יונקים מהרגלים, ולמצוות אין רגליים לכן לא עולים.

לכן כל אחד יתחזק לשמור שבת! אז כל החיצוניים מאבדים את כל הכוח שלהם והרגליים חוזרים למצוות שעשינו  והם עולים לפני הקדוש ברוך הוא והשבת זה יום השעשועים כי יום שבו עולים כל המצוות שעשינו במהלך השבוע!

לכן כמה חשוב שאדם ישמור שבת! אדם עושה הרבה מצוות במהלך השבוע לומד, נוטל ידיים, עושה חסדים, נותן צדקה – הכל לא עולה במהלך השבוע. מגיעה השבת, שבת המלכה, זה עולה ונהיה שעשועים לשם יתברך. לכן תדעו מה זה שבת – אין שום שלטון בכל העולמות!

שבת עולמית = בבקשה! ממלא משמיים נוצר המצב שאין מה לעשות, אין איפה לצאת ולאן ללכת. עם ישראל ישמרו את השבת יבוא משיח – חייבים לשמור את השבת הזו! לומר לחברים, לאחים לכל אחד! שכולם ישמרו את השבת.

←  כל כך קל לשמור את השבת!

בשביל פלאפון לא לשמור את השבת??!  אתה לא מוכן לעשות משהו בשביל הקדוש ברוך הוא?? כשאתה צריך אותו – חס וחלילה אם תהיה פתאום בעיה תעשה מה שיגידו לך..? הרי הקדוש ברוך הוא נותן לך בריאות, כוחות וחיים – הכללל!! אז תעשה גם אתה משהו למען השם יתברך. הבעיה פלאפון. בשביל פלאפון אתה לא מוכן? "לא תבערו אש בכל משובותיכם" להתחזק לשמור את השבת כל אחד ואחת.

←  לעזור לעם ישראל , כי הם בצער גדול מאד וכל העולם כולו! כל אחד יתחזק ויהיה גיבור ולומר "אני שומר את השבת!" כולם ישמרו את השבת!"

←  היה ניסים ויהיו ניסים. נעשו דברים גדולים ונעשים דברים גדולים. כל יהודי עושה הרבה מצוות אך אינם עולים רק בשבת! כל אחד יתחזק!!

הקדוש בורך הוא רוצה שנהיה חזקים באמונה. שהוא אוהב אותנו. העיקר זה להתחזק. רבי נחמן כותב דבר נוסף ונפלא מאד בעניין של שבת: "דרך השם יתברך להביט על הטובות שעושים בני אדם", ככה הדרך של בורא עולם. "ואף שנמצא בהם לא טוב" , למשל עושה מצווה הוא לא עושה הכל לשם שמיים… אומר רבנו, אפילו שנמצא בזה מה שלא טוב, השם יתברך אינו מסתכל על זה. כמו שכתוב: "הביט אוון ביעקב", זו הדרך של בורא העולם. הדרך של בורא העולם לראות רק את הטוב.

←  רבי נחמן כותב שכל אדם צריך ללמוד מזה. אדם אסור לו למצוא פגמים בעבודת חברו. לא! אומר רבנו, מחויב להביט רק על הטוב! כמו שהבורא יתברך שמו מסתכל רק על הטוב שלנו, כך גם אנחנו צריכים רק על הטוב של חברנו. עשה מצווה? תשבח אותו! ב"ה עשה מצווה! איזה יופי! זה העיקר! להרים את השני וגם את עצמנו!

←  רבי נחמן אומר, שאדם צריך להיות סבלני גם עם עצמו! קצת לא הולך הוא כועס, שובר עצמו, רודף עצמו. להיפך – לומר, ב"ה לא הולך לי פה, אבל כן הולך במקום אחר, ולחפש ולחזק את עצמו במה הוא כן טוב וחיוני, לעודד, להינות מנקודות טובות (תורת אזמרה, רבי נחמן). וזה רצונו של בורא העולם.

רבי נחמן מדבר על זה שכל אחד צריך לחפש את הנקודות הטובות שבך ושבכל אחד. להתחזק בדברים הטובים ורק בהם, שלא יכנסו דברים רעים. רק להתחזק ולראות את הטוב.

←  הרב שלום שליט"א אומר, הטוב העיקרי זה הרצון. הרבה פעמים אדם לא מאמין בעצמו שהוא טוב. איך נצליח שידע שהוא טוב? על ידי שידבר על הרצון. כמו למשל, נכון שאתה וצה להיות טוב? נכון שאתה לא רוצה לעשות רע? הרצון = זה אתה!

ובורא העולם דן את האדם לפי הרצון שלו. לא הצלחת? לא נורא. העיקר זה הרצון!

אם אדם היה מאמין ברצון שלו היה שמח ודן עצמו לכף זכות ועולה מעלה מעלה.

אדם צריך לומר לעצמו : "אני רוצה את השם ורוצה לחזור בתשובה שלמה. זה שאני עושה עברות זה לא הרצון שלי. אני לא רוצה עברות. אני רוצה להאמין ברצון הטוב שלי. אני לא רוצה עצבות, מרה שחורה וכפירה, רדיפה עצמית. אני רוצה להאמין בבורא העולם שרק אוהב אותי תמיד ועושה איתי תמיד הכי טוב גם אם אני לא מצליח בפועל להאמין בכוח הרצון ועל ידי זה יהיה לי את הכוח". אמן!

כל התקווה הזו צריך להתחזק ולחזק אחרים. וביחד כולנו נצעד לקבל פני משיח צדקנו. עכשיו חודש נסין זה זמן גאולה, נשמע שופרו של משיח – נזכה לגאולה שלמה, בלי מלחמות, בלי ייסורים, בלי מגפות, רק עם שמחה, אמונה. אמן כן יהיה רצון.

לנוחותכם צרפנו את הברכה הנפלאה של עלינו לשבח

עָלֵינוּ לְשבֵּחַ לַאֲדון הַכּל. לָתֵת גְּדֻלָּה לְיוצֵר בְּרֵאשית. שלּא עָשנוּ כְּגויֵי הָאֲרָצות. וְלא שמָנוּ כְּמִשפְּחות הָאֲדָמָה. שלּא שם חֶלְקֵנוּ כָּהֶם וְגורָלֵנוּ כְּכָל הֲמונָם:

שהֵם מִשתַּחֲוִים לְהֶבֶל וְרִיק וּמִתְפַּלְלִים אֶל אֵל לא יושיעַ: וַאֲנַחְנוּ כּורְעִים וּמִשתַּחֲוִים וּמודִים לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוש בָּרוּךְ הוּא: שהוּא נוטֶה שמַיִם וְיוסֵד אָרֶץ. וּמושב יְקָרו בַּשּמַיִם מִמַּעַל. וּשכִינַת עֻזּו בְּגָבְהֵי מְרומִים: הוּא אֱלהֵינוּ אֵין עוד. אֱמֶת מַלְכֵּנוּ. אֶפֶס זוּלָתו. כַּכָּתוּב בְּתורָתו. וְיָדַעְתָּ הַיּום וַהֲשבתָ אֶל לְבָבֶךָ. כִּי ה' הוּא הָאֱלהִים בַּשּמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת. אֵין עוד:

עַל כֵּן נְקַוֶּה לְּךָ ה' אֱלהֵינוּ לִרְאות מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזֶּךָ. לְהַעֲבִיר גִּלּוּלִים מִן הָאָרֶץ. וְהָאֱלִילִים כָּרות יִכָּרֵתוּן. לְתַקֵּן עולָם בְּמַלְכוּת שדַּי. וְכָל בְּנֵי בָשר יִקְרְאוּ בִשמֶךָ לְהַפְנות אֵלֶיךָ כָּל רִשעֵי אָרֶץ. יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יושבֵי תֵבֵל. כִּי לְךָ תִּכְרַע כָּל בֶּרֶךְ. תִּשּבַע כָּל לָשון. לְפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ יִכְרְעוּ וְיִפּלוּ. וְלִכְבוד שמְךָ יְקָר יִתֵּנוּ. וִיקַבְּלוּ כולם אֶת על מַלְכוּתֶךָ. וְתִמְלךְ עֲלֵיהֶם מְהֵרָה לְעולָם וָעֶד. כִּי הַמַּלְכוּת שלְּךָ הִיא וּלְעולְמֵי עַד תִּמְלךְ בְּכָבוד. כַּכָּתוּב בְּתורָתֶךָ. ה' יִמְלךְ לְעולָם וָעֶד:

וְנֶאֱמַר. וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ. בַּיּום הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשמו אֶחָד:
אַל תִּירָא מִפַּחַד פִּתְאם וּמִשּאַת רְשעִים כִּי תָבא:
עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר. דַּבְּרוּ דָבָר וְלא יָקוּם. כִּי עִמָּנוּ אֵל:
וְעַד זִקְנָה אֲנִי הוּא. וְעַד שיבָה אֲנִי אֶסְבּל. אֲנִי עָשיתִי וַאֲנִי אֶשּא וַאֲנִי אֶסְבּל וַאֲמַלֵּט:

סיכום השיעור מוקדש לעילוי נשמת ברכה חתון בת שרה ומירי בת פרחה עליהן השלום, ולהבדיל לבריאות והצלחת כלל עם ישראל בכל העולם כולו שאף אחד לא יינזק ולא ימות חלילה מן הקורונה ונשמור שבת ונמליך את השם יתברך עלינו מלוכת עולם ונקבל משיח צדקנו באהבה, ברחמים וללא ייסורים. מצווה חשובה להפיץ לכל יהודי ועם ישראל!

* * *
רוחמה אפרתי B.A בפסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLP  תת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה, מעבירת סדנאות וערבי הפרשת חלה. לפרטים: 054-2176644

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה