חצות

עצה – חצות- על ידי שמשברים השינה וקמים בחצות לילה ומתאבלים על חורבן בית המקדש ועוסקים בתורה, על ידי זה מקיימים את האמונה ומבטלים הכפירות...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – חצות 
 
על ידי שמשברים השינה וקמים בחצות לילה ומתאבלים על חורבן בית המקדש ועוסקים בתורה, על ידי זה מקיימים את האמונה ומבטלים הכפירות, וזוכים לשבר תאוות ממון ולעשות משא ומתן באמונה, וזוכים לבחינת בניין בית המקדש, שהוא בחינת בניין הדעת, ולחדש נפשו לטובה וליחד קודשא בריך הוא ושכינתה ולהמשיך תורה. ועל ידי זה זוכים להשגחה שלימה ולבחינת: "שויתי ה’ לנגדי תמיד".
 
 
על ידי שמבטלים השנה וקמים בחצות לילה לעסוק בתורה, על ידי זה נתבטל אחיזת הזמן, שמשם כל השינויים והמחלוקת ואחיזת היצר הרע וסיטרא אחרא, ועל ידי זה נמשך שפע ופרנסה לישראל.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
בכל מדינה ומדינה יש דבר שחשוב באותה המדינה, ותיכף כשמתחיל אותו הדבר יש בו טוב ורע והטוב הוא מעט והרע הוא שווה ממש בכל התנועות אל הטוב כדי שלא יהיה ניכר בין הטוב ובין הרע, ואותו הדבר הולך וחשוב עד הסוף. כגון במדינה זו חשוב בעל שם. ובאמת היו כמה בעלי שמות אמיתיים וצדיקים. ועתה נתרבו הרבה בעלי שמות של שקר. והכלל שכל מי שרוצה וחפץ לכנוס בזה ולעסוק באותו הדבר החשוב באותה המדינה, כגון בעל שם במדינה זו הוא מצליח באותו הדבר, אף שהוא שקר. כי באמת אינו יודע כלום רק שהדבר תלוי בהתעוררות איך שהוא מתעורר וחפץ באותו הדבר. וגם תלוי במקום שמתחיל שם להנהיג אותו הדבר, אם ההתחלה במקום שהם מאמינים בזה או שמתחיל עם אנשים שהם דרכן להאמין בכל דבר אזי מצליח. ויכול להיות שאחר כך יאמינו בו גם אותם שהם רחוקים מלהאמין בכזה. ואם היה מתחיל במקומם היו מתלוצצים ממנו והלא היה מצליח כלל. אך מאחר שכבר התחיל במקום שחשוב שם ויש להם אמונה, על יד זה יכול להיות שגם הם יהיו מוכרחים להאמין בו מאשר שהוא מצליח.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה