צדיק

שיחה- "ותתפשהו בבגדו" – והסביר: שהבעל דבר (היצר הרע) והסטרא אחרא תופסת את האדם בבגדו, דהיינו שמטריד אותו בטרדת בגדיו ומלבושיו. כי טרדת הצטרכות מלבושים ובגדים של אדם הם מבלבלים את האדם ומונעים...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – צדיק
 
מי שרוצה לחוס על חייו, להציל נפשו ממיתה עולמית ולהינצל מהטומאה והסיטרא-אחרא, שהיא בחינת כפירות, ולזכות לאמונה שלימה, שהיא עיקר החיים, צריך לנסוע ולבוא אל הצדיקים והנילווים אליהם, שזה סוד ארבעים ושמונה ערי מקלט, שישבו בהם הכוהנים והלויים, שהיה צריך הרוצח לנוס ולברוח לשם, וארבעים ושמונה ערים אלו הם כנגד ארבעים ושמונה תיבות שבפרשת שמע ישראל, שהיא יסוד האמונה הקדושה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
"ותתפשהו בבגדו" – והסביר: שהבעל דבר (היצר הרע) והסטרא אחרא תופסת את האדם בבגדו, דהיינו שמטריד אותו בטרדת בגדיו ומלבושיו. כי טרדת הצטרכות מלבושים ובגדים של אדם הם מבלבלים את האדם ומונעים אותו על ידי זה מעבודת הבורא יתברך.  ולכן: ‘ותתפשהו בבגדו’. אך מי שהוא בעל נפש וליבו חזק בבורא, אינו משגיח ושם ליבו גם על דבר זה אף על פי שאין לו בגד ללבוש, ולמרות הכל אינו מטריד כלל את עצמו בזה ואינו מניח לדבר זה לבלבל אותו. ונאמר (בראשית לט): "וינח בגדו אצלה וינס" – שמניח בגדו ומלבושו ונס ובורח מהם ואינו משגיח כלל על זה. רק עושה את שלו בעבודת הבורא כפי מה שיוכל.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה